:: |
Autor |
Poruka |
Wizard Prijatelj foruma

 |
Godine: 41
Datum registracije: 10 Feb 2005 Poruke: 4234 Mesto: IbiZZa

|
|
Skupština Srbije je odlučila - do kraja godine biće objavljen tender za koncesionare. Gradiće se putni pravac od Horgoša do Požege, dužine 335 kilometara, i autoput E80 od petlje Trupale kod Niša do Dimitrovgrada, dug 84 kilometra. Iz Vojvodine - protest. Pokrajinski sekretar za privredu Jovan Vujičić najavio je, nezadovoljan skupštinskom odlukom, tužbu Vrhovnom sudu Srbije.
Zagovornici koncesione izgradnje putnih pravaca u Srbiji Vojvođanima su odgovorili tvrdnjom da će naša zemlja imati višestruke koristi od koncesija, pre svega, kroz zapošljavanje velikog broja domaćih preduzeća i radne snage na izgradnji. Ali i dodali da nikako ne treba zanemariti činjenice da će izgradnjom novih saobraćajnica biti skraćeno vreme i poboljšan kvalitet putovanja, te da će se ubuduće Srbijom voziti kvalitetnim i bezbednim putevima.
- Koncesije će nam omogućiti da preskočimo jaz od 30 godina koliko zaostajemo za Evropom u upravljanju putevima. Obavezaćemo koncesionare da puteve opreme najsavremenijom opremom za održavanje i displejima za obaveštenje - kaže Branimir Ujdur, pomoćnik ministra za kapitalne investicije.
Za pokrajinskog sekretara za privredu, međutim, važnije je to što je, kako ocenjuje, skupštinska odluka nezakonita i to što se „ne može dati u koncesiju nešto što je već izgrađeno”.
- Da ne bude zabune, niko u Vojvodini se ne protivi izgradnji puta do Požege. Nema tu nikakvih autonomaških pobuda. Problem je u tome što će koncesionar bez ikakvih prethodnih ulaganja moći sa deonice Horgoš - Novi Sad odmah da ubira dobit za put koji smo već delimično izgradili - kaže Vujičić.
U Ministarstvu za kapitalne investicije kažu da će koncesionar imati obavezu da preuzme otplatu svih kredita koji su uzeti za izgradnju puteva i da izgradi drugu traku puta tamo gde je to planirano. Na tom delu će imati pravo da naplaćuje putarinu, a dobit će moći da ostvaruje i izgradnjom hotela, motela, servisa, benzinskih pumpi, restorana, kao i postavljanjem optičkih kablova, podzemnih instalacija i ostalih sadržaja pored kolovoza, što će omogućiti mnoga radna mesta. Prema Zakonu o koncesiji koridor je privremeno vlasništvo koncesionara. Sve što bude izgrađeno dok koncesioni ugovor bude bio na snazi, ostaje svojina Republike Srbije ako ugovorom nije drugačije uređeno.
Za most i put kod beške 73 miliona evra
- Treba što pre da izgradimo primarnu mrežu autoputeva da nas okolne zemlje ne bi prestigle. Zemlje oko nas, Rumunija, Bugarska i Hrvatska, ubrzano grade puteve da bi preuzele Srbiji ulogu koju ona prirodno ima kao središte ovog saobraćajnog regiona - kategoričan je Ujdur.
Vujičiću smeta i to što je Skupština donela odluku o koncesijama „istog dana kada je Vlada zadužila narod sa dodatna 73 miliona evra kojima će finansirati izgradnju mosta blizanca kod Beške i novu traku autoputa od Beške do Novog Sada”.
- Mi, dakle, treba da otplaćujemo i taj kredit, a budući koncesionar da ubira korist, pa to nema nigde - zaključuje Vujičić.
Prema rečima pomoćnika ministra Ujdura koncesije ili BOT aranžmani (izgradi-koristi-predaj) trenutno su najbolji i najbrži način da se izgradi putna mreža. Planom je predviđeno da na deonici od Horgoša do Novog Sada bude urađena leva traka, biće urađen drugi most preko Dunava kod Beške i paralelni kolovoz od Beograda do Novog Sada, kao i jedna petlja, dok će postojeći kolovoz između Beograda i Novog Sada biti rehabilitovan. Koncesioni rok će biti 25 godina. Idejni projekat za deonicu od Niša do Dimitrovgrada dugu 84 kilometra je urađen. Koncesioni rok za taj posao biće 30 godina, što je i najduži rok koji zakon dozvoljava. Koridor 10 kroz Srbiju, na kojem se nalaze pomenuti pravci, dug je oko 800 kilometara, od toga 380 kilometara je pun profil, 165 je poluautoput, a na 255 kilometara postoje samo dve trake. U Ministarstvu za kapitalne investicije kažu da za koncesije ima mnogo zainteresovanih, među kojima su francuska, italijanska, kiparska, turska, grčka, austrijska, nemačka, a naročito izraelska preduzeća.
Tri godine rok za izgradnju puteva
- Jedan od prioriteta je i autoput do južnog Jadrana. Put prema Crnoj Gori će ići preko Ivanjice ili preko Zlatibora. Kroz Crnu Goru ići će pravcem Mateševo-Podgorica-Čanj, što podržava i crnogorska vlada. Prostorni plan za ovu deonicu se već radi. To je najopterećeniji pravac kojem gravitira oko 40 odsto stanovnika Srbije i gde se najčešće dešavaju saobraćajne nesreće - ističe Ujdur.
Skupština Srbije je posle pet meseci usvojila koncesioni predlog u skladu sa Zakonom o koncesiji, po kome će do kraja godine biti objavljen tender za koncesionare, a radovi na pomenutim putevima počeće sledeće godine. Vrednost radova je 769 na prvoj, odnosno 540 miliona evra na drugoj deonici. Izgradnju novih i proširenja starih saobraćajnica naša zemlja mora da završi za tri godine, što je rok koji nam je EU dala da bismo ostali na saobraćajnoj mapi Evrope.
|
|
|
|
|
 |
Stacy Početnik Domaćeg.de

 |
Godine: 36
Datum registracije: 04 Jun 2005 Poruke: 6

|
|
|
|
 |
slavisa17 Početnik Domaćeg.de

 |
Godine: 37
Datum registracije: 05 Jun 2005 Poruke: 10

|
|
bilo bi super ali kao i do sad samo obecaju i nista ne urade
|
|
|
|
|
 |
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|