:: |
Autor |
Poruka |
Annabel_Lee ஐ NaUgHtGeLiC ஐ
|
Godine: 42
Datum registracije: 02 Feb 2005 Poruke: 30310
|
|
Moj rodni grad Kraljevo je u arhitektonskom smislu jako specifichan.
Svako ko je makar jednom boravio u njemu primetio je savrshen sklad mreze ulica, naime, ulice se seku pod pravim uglom, za shta je zasluzan Jovan Saric chije ime nosi trg kod zgrade opshtine. Zahvaljujuci ovome, jako je lako snaci se u gradu, chak i onome ko je po prvi put u njemu, gradska struktura je jako jasno i dobro organizovana.
Tome dodatno doprinosi i centar grada, Trg srpskih ratnika gde se nalazi spomenik, od miloshte Milutin , zashtitni znak Kraljeva, oko koga se zrakasto pruza plochnik koji je ujedno i sunchani sat, a odatle shetalishta na sve 4 strane sveta.
Reka Ibar i kej su paralelni sa glavnim shetalishtem i izmedju svih tih ulica i ulichica smeshtena je sama srz Kraljeva.
Evo i nekih slika
|
_________________ ƸӜƷ Tread softly because you tread on my dreams ƸӜƷ |
|
|
|
|
Vilenjakinja Sašina Kumica
|
Datum registracije: 28 Mar 2006 Poruke: 120889
|
|
Sveučilište u Splitu
i Društvo arhitekata Splita
|
|
|
|
|
|
mali_kreten Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 40
Datum registracije: 27 Sep 2006 Poruke: 56 Mesto: pancevo
|
|
Arhitektura to je odlichno , ali loma teshko nije to za swakog.
|
_________________ malenna |
|
|
|
|
Vilenjakinja Sašina Kumica
|
Datum registracije: 28 Mar 2006 Poruke: 120889
|
|
Pulska arena
Pulska Arena, antički spomenik u Puli amfiteatar, a nalazi se u središtu Pule. Prvi amfiteatar u Puli izgrađen je još u 1. stoljeću pr. n. e., zasigurno postoji u doba Augusta, dok je današnji oblik Arena poprimila u 1. stoljeću, za vrijeme vladavine Flavijevaca. U to je doba Arena mogla primiti 20.000 gledatelja. Arena je doživjela nekoliko rekonstrukcija, posljednje 1816., 1932. i 1980.-ih. Arena je izgrađena kao poprište gladijatorskih borbi, koje su se u njoj održavale do 5. stoljeća, a danas se koristi kao pozornica za Histria festival i Pula Film Festival. U podrumu se nalazi zanimljiv muzej.
U njemu su se odvijale gladijatorske i viteške borbe, borbe s divljim zvijerima i druge predstave, što su bila najvažnija društvena zbivanja u antičkome svijetu. Izgrađen je izvan gradskih zidina nadomak grada, uz glavnu cestu Via Flavia, koja je iz Pule vodila u Akvileju i Rim, a mogao je primiti do 25.000 gledatelja.
Uspoređujući ga s više od 200 rimskih amfiteatara, plašt pulskog Amfiteatra s četiri stubišna tornja je najsačuvaniji i rijedak primjer jedinstvenih tehničkih i tehnoloških rješenja. Amfiteatri su bili natkriveni valerijem koji su štitili gledatelje od kiše i sunca, što potvrđuju rijetko sačuvani elementi konstrukcije upravo na pulskom primjeru. Zbog specifičnosti konstrukcije, na pulskom se Amfiteatru mogu izučavati tradicionalni načini i metode građenja u antici, što ga čini jedinstvenim i po čemu se bitno razlikuje od ostalih u svijetu.
|
|
|
|
|
|
Anđela inso umjetnica
|
Godine: 39
Datum registracije: 18 Dec 2006 Poruke: 10293
|
|
Najviše sam bila očarana arhitekturom u Barceloni
( i osim Gaudijevih građevina, i ostatak Barcelone je prekrasan,tako stare građevine a očuvane nigdje nisam vidjela)
La Sagrada Familia by Antonio Gaudi
Casa Batllo by Antoni Gaudi
|
|
|
|
|
|
Vilenjakinja Sašina Kumica
|
Datum registracije: 28 Mar 2006 Poruke: 120889
|
|
Arhitektura Memluka
Vladavina Memluka] (1250.-1517.) označila je cvjetanje islamske umjetnosti koja se najviše primijeti u starom Kairu. Njihova pobožnost se najviše ogleda u velikim religioznim kompleksima ali i u umjetničkim djelima. Zbog svog religijskog zanosa postali su zaštitnici arhitekture i umjetnosti. Također pod njihovom upravom procvjetla su i trgovina i agrikultura, a Kairo je postao jedan od najbogatijih gradova Bliskog Istoka ali i centar umjetničkih i intelektualnih djelovanja. Zbog ovoga je po riječima Ibn Halduna Kairo postao "centar svemira i bašta svijeta". Memluci su koristili rad u drvetu i tačkaste svjetlosne efekte u svojim zgradama. Dobar primjer toga su prekrasni svodovi, palače, i munare koje postoje po čitavom Kairu
Historija se dijeli na dva perioda, odnosno dvije dinastije: Bahri Memluci (1250.-1382.) i Burji Memluci (1382.–1517.). Bahri Memluci su porjeklom od Qipchaq Turaka iz južne Rusije, a porijeklo Burji dinsatije je Kakuzijsko-Circazijsko.
Umjetnost i arhitektura čitavog memlučkog perioda su definisani tokom Bahri perioda. Dekorativna umjetnost memluka se cijenila po mediteranskom području i u Evropi gdje je i uticala na mjesnu proizvodnju. Posebno su se isticale dekoracije svjetlucavim staklom, te unutrašnjost ukrašena rezbarenim drvetom, metalom, i tkaninama. Jedan od primjera je i uticaj memlučke staklene robe na Venecijansku industriju stakla
Sultani Burji Memluka su slijedili umjetničku tradiciju svojih Bahri prethodnika. Memlučke tkanine su bile iznimno cijenjene u međunarodnoj trgovini. U arhitekturi su i dalje favorizirali temelje javnih i vjerskih objekata
U drugoj polovini 15. vijeka umjetnost je procvala pod patronatom Qa’itbay (r. 1468–1496), najvećim vladarom kasih memlučkih sultana. Tokom njegove vladavine svetišta u Mekki i Medini su značajno obnovljena. Najznačajniji gradovi su bili preplavljeni trgovačkim kućama, religijskim objektima i mostovima. U Kairu na Sjevernom groblju se nalazi Qa’itbay kompleks koji je najpoznatije i najcjenjenije djelo ovog perioda.
Gradnja se nastavljala i za vrijeme posljednjeg memlučkog sultana, Qansuh al-Ghawri (r. 1501.–1517.) koji je podigao i vlastiti kompleks (1503.-1505.) ali konstrukcijske metode su odražavale finansijsko stanje zemlje. Iako je memlučko carstvo ubrzo postalo dio Osmanskog carstva (1517.), vizualna kultura memluka je nastavila inspirisati Osmanlije i ostale islamske umjetničke tradicije.
|
|
|
|
|
|
Vilenjakinja Sašina Kumica
|
Datum registracije: 28 Mar 2006 Poruke: 120889
|
|
Sino-islamska arhitektura
Prva kineska džamija je podignuta u 7. vijeku u vrijeme Tang dinastije u mjestu Xi'an. Velika džamija Xi'ana čije sadašnje zdanje potiče još iz doba Ming dinastije ne odražava glavne karakteristike koje se često povezuju sa tradicionalnim džamijama. Zapravo slijedi tradicionalnu kinesku arhitekturu. Džamije u zapadnoj Kini imaju više elemenata zajedničkih sa džamijama u ostatku svijeta. Džamije zapadne Kine mnogo češće uključuju munare i kupole, dok džamije u istpčnoj Kini mnogo češće podsjećaju na pagode
Značajna karakteristika Kineske arhitekture je naglašavanje simetrije koja se veže za osjećaj raskoši. Ovo se odnosi na sve, od palata do džamija. Jedan značajan izuzetak je dizajn bašte koji ima tendenciju asimetrije istaknute što je to više moguće. Kao u kineskom okomitom slikarstvu, glavni princip koji naglašava kompoziciju bašte je dozvoliti vakifu da uživa u bašti bez pravila kao u samoj prirodi.
Kineske džamije mogu biti građene crvenom ili sivom ciglom ali drvene konstrukcije su najčešće jer su one najotpornije da izdrže zemljotrese. Međutim potpuno su neotporne na požare. Krov tipične kineske građevine je zaobljen; postoje striktne klasifikacije tipa zabat koje se mogu uporediti sa klasičnim redom evropskih kolona.
Većina džamija imaju određene zajedničke karakteristike, ali kao i u drugim regionima kineska islamska arhitektura odražava lokalnu arhitekturu. Kina je poznata po svojim prekrasnim džamijama koje odražavaju dvorce. Ipak u zapadnoj Kini džamije podražavaju one sa Bliskog Istoka sa visokim vitkim munarama i kupolastim krovovima. U sjeverozapadnoj Kini postoji kombinacija istočnjačkog i zapadnjačkog stila. Džamije imaju sjajne krovove u budističkom stilu iza zazidanih bašta u koje vode ulazi sa lučnim nosačima prema minijaturnim kupolama i munarama. (vidi Bejtullahova džamija).
Velika Xi'anova džamija, Kina
Velika Djenné džamija u Maliu je odličan primjer Sudansko-Sahelianskog arhitektonskog stila
Id Kahova džamija
|
|
|
|
|
|
Vilenjakinja Sašina Kumica
|
Datum registracije: 28 Mar 2006 Poruke: 120889
|
|
Ivan
Ivan je definisan kao zasvođeni ulaz ili prostor, sa zidovima na tri strane dok je četvrta potpuno otvorena.
Ivani su bili zaštitni znak Sasanidske arhitekture u Perziji, a kasnije su postali dio islamske arhitekture. Ova promjena je doživjela svoj vrhunac za vrijeme ere Seldžuka kada su ivani postali jedinstven element islamske arhitekture. Ivani su otvoreni prema središnjem dvorištu i koriste se u izgradnji i javnih i privatnih građevina.
vani čine džamije posebno poznatim, a oni predstavljaju nadsvođeni prostor koji je otvoren samo na jednu stranu. U džamijama sa ivanima, jedan ili više ivana gleda ka središnjoj prostoriji u kojoj se obavlja namaz. Ovaj stil je posuđen iz predislamske iranske arhitekture i korišten je skoro vuijek u iranskim džamijama. Mnogi zoroastrijanistički hramovi vatre u kojima je dvorište služilo kao dom svetoj vatri, su pretvoreni u džamije i te džamije imaju ivane. Danas se više ne grade džamije sa ivanima.
Ivan (ulaz) u Tadž Mahal u Agri
|
|
|
|
|
|
Vilenjakinja Sašina Kumica
|
Datum registracije: 28 Mar 2006 Poruke: 120889
|
|
Taipei 101 iz 2004. je najviši toranj na svijetu i primjer moderne arhitekture.
|
|
|
|
|
|
sweetlady ..femme fatale..la vraie..
|
Datum registracije: 26 Maj 2008 Poruke: 11499 Mesto: Srcem u Srbiji
|
|
|
|
|
januk Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 49
Datum registracije: 10 Jun 2009 Poruke: 5
|
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|