:: |
Autor |
Poruka |
sekula_au Prijatelj foruma
|
Godine: 49
Datum registracije: 28 Apr 2004 Poruke: 3603 Mesto: adelaide australija/subotica srbija
|
|
Volkswagen je posle najave u obliku konceptenog modela, predstavio zvaničnu verziju Golfa GTI pete generacije, koji bi do pojavljivanja verzije R32 trebalo da bude najbrži Golf. Prve zvanične fotografije pokazuju da je zadržao liniju koncepta GTI koji je prikazan na prošlogodišnjem salonu u Frankfurtu.
Za Golf GTI slobodno može da se kaže da je postao kultni automobil, o tome kolika mu je popularnost dovoljno govori i podatak da 93,2 odsto evropljana i čak 98,5 Nemaca skraćenicu GTI (Grand Tourismo Injection) odmah povezuje s Golfom.
Prva generacija Golfa GTI premijerno je prikazana 1976. godine, tada je ovaj model pokretao 1.6 litarski motor od 110 KS. Novi GTI prekida dugu tradiciju, u njega se posle 28 godina, neće više ugrađivati motor od 1.8 litara, zameniće ga novorazvijeni 2.0. Novi agregat opremljen je tehnikom direktnog ubrizgavanja goriva FSI i turbo punjačem. Osim visoke snage karakteriše ga i visok obrtni moment od 280 Nm koji postiže u rasponu od 1800 i 5000 obretaja u minuti. Maksimalna brzina iznosi 235 km/h, a za ubrzanje do 100 km/h potrebno mu je 7,2 sekunde. Prosečna potrošnja goriva trebalo bi da iznosi 8 litara na 100 kilometara.
Serijski se isporučuje sa ručnim šestostepenim menjačem, a uz doplatu se ugrađuje DSG (Direct Shift Gearbox) sekvencijalni menjač koji bi trebalo da smanji ubrzanje na 6.9 sekundi.
Spoljašnjost Golfa GTI od ostalih modela razlikuje se po nonoj masci koja je sada u središnjem delu crna sa natpisom GTI i crvenom ivicom, zadnjim spojlerom, zatamnjenim svetlima i naplatcima od lake legure od 17 coli sa pneumaticima širokim 225 mm. Aerodinamičn profil završava se zadnjim branikom iz kojeg izlaze dominantne izduvne cevi.
Promene nisu samo vizuelne, tako je hodni sistem prerađen kako bi omogućio sportske vozne karakteristike, tvrđi je i spušten za 15 mm. Unutrašnjost je, takođe u sportskom maniru,
potpuno nova školjkasta sedišta sa natpisom GTI koja nude maksimalan komfor, trokratki volan... i aplikacije i detalji od aluminijuma, koji je postao nezaobilazan pri dizajniranju enterijera sportskih automobila. U serijskoj opremi nalaze se klima uređaj, senzor za kišu, kontrola pritiska u pneumaticima...
Golf GTI trebalo bi da u prodaju stigne ove jeseni, po ceni od blizu 25.000 evra što je skoro pet puta više od modela od pre tridesetak godina.
|
|
|
|
|
|
sekula_au Prijatelj foruma
|
Godine: 49
Datum registracije: 28 Apr 2004 Poruke: 3603 Mesto: adelaide australija/subotica srbija
|
|
Letimičnim pregledom domaćih lokacija na Internetu primećujemo da je latinično pismo dominantno, uprkos žestokoj višegodišnjoj kampanji boraca za očuvanje ćirilice. Tehnički problem prikaza ćiriličnih slova odavno je prevaziđen i nije mali broj lokacija koje na svojim stranicama koriste ćirilicu, uglavnom se ne odričući latiničnih verzija.
Sa željom da se osvrnemo na učinjeno prethodnih godina, i bez namere da se upuštamo u rasprave o koki i jajetu, prošetali smo Internetom ... i prilično se razočarali.
Ćirilične ili latinične, domaće lokacije na Internetu slabo vladaju maternjim jezikom. Da li je očuvanje nacionalnog jezika jednako važno kao i očuvanje nacionalnog pisma? Odgovor na to pitanje pokušali smo da dobijemo tamo gde je inicijativa potekla.
Jedina lokacija koja se nalazi pod nacionalnim domenom je Petgrovgradska ćirilica, lokacija Udruženja za zaštitu ćirilice srpskog jezika. Da li je ovo udruženje postiglo svoj cilj ili je posustalo i odustalo od dalje borbe ne znamo, tek, poslednja informacija postavljena je 2002. godine. Uprkos ne ažurnosti lokacija sadrži mnoštvo korisnih informacija i zanimljivih tekstova, ali i pravopisnih grešaka.
Projekat Ćirilica.org postoji tri i po godine sa ciljem da popularizuje i olakša upotrebu ćiriličnog pisma na Internetu i u računarstvu. O tome da je još uvek aktivan zaključujemo na osnovu veoma svežih informacija sa početne stranice. Lokacija nudi ćirilične fontove i uputstva za upotrebu fontova i bogat izvor veza ka drugim lokacijama koje obrađuju teme ćirilice, srpskog jezika i kulture, a najavljena je i diskusiona grupa posvećena razmeni mišljenja i ideja u vezi sa projektom.
Ono što smo očekivali pronašli smo na lokaciji Naše pismo. Na novoj adresi i sa novim izgledom, Naše pismo kreće se u pravom smeru. Zanemarimo li pomalo haotičan raspored sadržaja, uz malo truda pronaći ćemo sadržaje koji ciljaju u pravu metu. „Ako volite i poštujete svoj jezik, trebali biste i da ga govorite pravilno”, piše u odeljku Gramatika. Ružan običaj upotrebe posrbrljenih engleskih reči obrađen je u odeljku Srbliš.
Novina na lokaciji su takozvane Viki stranice. Viki je, naime, program koji posetiocima omogućava da sami uređuju tekstove, da ih dodaju, prevode i menjaju. Kako to funkcioniše isprobajte sami na Probnoj strani, a potom iskoristite priliku da date doprinos očuvanju našeg jezika i pisma. U međuvremenu, nadajmo se da će srbliš postati samo smešna strana istorije.
|
|
|
|
|
|
sekula_au Prijatelj foruma
|
Godine: 49
Datum registracije: 28 Apr 2004 Poruke: 3603 Mesto: adelaide australija/subotica srbija
|
|
. Fiatu s kraja 90-tih ovaj automobil govori najviše. Iako je marketing lukavo namirisao da se minivanovi ne mogu proizvoditi samo kao luksuzni i skupi modeli, već da ih treba ponuditi i u skromnijim verzijama, dizajneri nisu ništa izvukli iz iskustva Renaulta sa modelom Megane Scenic, sem da Scenic nema šest sedišta.
Ko se ikada vozio u monovolumenu, taj dobro zna da su jedina čestita sedišta u tim automobilima, ona napred. Za sva ostala važi, da što ih je više to su gora.
Neka je to sa dva puta po tri sedišta još i moglo da prođe, ali avangardni dizajn prednje maske nije niko razumeo.
Doduše, mali broj urbanih i dizajnerski edukovanih „kaskadera je možda i bio fasciniran, ali nešto onakvo gurnuti pod prese i to ubaciti u salon, zaista je ludo hrabro. Bar u to vreme i u toj poziciju u kojoj je bio Fiat. Novi menadžment je i ovaj model redizajnirao, i to tamo gde je bilo kritično - spreda.
Multipla za 2004. godinu sada ima sličan dizajn kao veći Ulysse, što mu može produžiti životni vek dok se nešto novo ne proizvede.
|
|
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|