:: |
Autor |
Poruka |
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
Rosi primoran da plati porez od 35 miliona
Utorak, 12. februar 2008. 19:47
Ko ne plati na mostu, plati na ćupriji. Valentino Rosi pristao je da uplati utajeni porez, koji bi mogao da iznosi i 35 miliona evra!
Primanja sedmostrukog šampiona sveta u motociklizmu bila su pod lupom od avgusta 2007. godine, kada je italijanska poreska služba najavila da će "prečešljati" njegove račune u periodu od 2001. do 2004. godine.
Slavni Italijan branio se da nije ništa dužan državi, jer je još 2000. godine prijavio London kao svoje zvanično prebivalište, ali posle pola godine ipak je pristao da plati 19 miliona evra utajenog poreza.
Ova suma mogla bi da poraste na 35 miliona, kada poreska uprava bude pregledala njegove zarade tokom 2005. i 2006. godine.
"Veoma sam srećan što se ovaj neprijatan proces završio, jer mislim da ću sada biti mirniji. To je neophodno da bih dobro radio svoj posao", izjavio je Rosi.
"Iz nekoliko razloga odlučio sam da se vratim da živim u Italiji. London je veoma zanimljiv grad, ali osetio sam veliku potrebu da provodim više vremena sa mojom porodicom i prijateljima. Jer, inače pola godine provodim van Italije zbog obaveza u Moto GP šampionatu".
Rosi je dodao da je preduslov njegovo povratka u Italiju bio taj da se reši spor sa vlastima.
"Nisam mogao da se vratim, a da ovaj problem ne bude rešen. Takodje, nisam mogao da podnesem da se ovo razvlači i dalje. Napravili smo dogovor sa poreskom upravom kako bih mogao da se vratim u zemlju i u miru se pripremam za nastavak sezone", dodao je vozač Jamahe, koji je već dve godine bez krune na glavi.
Posle sedmogodišnje dominacije Rosija, od čega je pet uzastopnih titula osvojio u najjačoj Moto GP klasi (do 1.000 kubika), a prve dve u klasi do 125 i 250 kubika, titule su osvajali Niki Hejden (2006) i Kejsi Stoner (2007).
(MONDO)
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
7. mart 2008. | Izvor: B92
Počinje Moto GP šampionat
Trkom za Veliku nagradu Katara ovog vikenda počinje novi Moto GP šampionat. Titulu brani 22-godišnji Australijanac Kejsi Stoner. Vozač Dukatija, koji je prošle godine dominirao sa ukupno 10 pobeda, izjavio je da, bez obzira što brani titulu, ove sezone oseća manji pritisak nego prošle, kada je debitovao u timu Dukatija (u debitantskoj 2006. u Moto GP-u vozio za Hondu).
“U svaku sezonu u koju sam ulazio u prvom planu su bila velika očekivanja, a mediji su uvek prenaglašavali moje udese i slične stvari. Sada kada sam osvojio titulu, mogu sa mnogo manje pritiska da uđem u sezonu i lepo se provedem”, rekao je Stoner, kome će, po opštem mišljenju, glavni konkurenti ponovo biti Valentino Rosi (Fiat-Jamaha), odnosno Daniel Pedrosa (Repsol-Honda).
Ove godine ponovo se vozi 18 trka. Šampionat počinje u nedelju u Dohi, a završava se 26. oktobra u Valensiji.
+++
6. mart 2008.
Moto GP: Duel, tromeč ili sve otvoreno?
Gladijatori na dva točka spremni su da stupe u arenu. Pozornica je staza Losail u Dohi, gde će jubilarna šezdeseta sezona Svetskog moto-šampionata započeti noćnom trkom, prvom takvom otkad prvenstvo postoji. Ništa drugo i ne mora da bude razlog da se Velika nagrada Katara '08. nazove istorijskom.
Tretman oponenata povremeno je dobijao razmere masakra, sa ovakvim distancama u odnosu na drugoplasirane: u Turskoj 7 sekundi prednosti nad Eliasom, u Doningtonu, astronomskih 11,768 ispred Edvardsa, na Laguna Seki 9,865 ispred Vermjulena. U Brnu finiš 7,903 sekundi pre Hopkinsa, u Mizanu umerenih 4,851 brži od Vermjulena. Kod kuće, na Filip Ajlendu, Stoner na cilj stiže 6,763 sekunde pre kolege Kapirosija na "sestrinskom" Dukatiju.
Do Japana se prestalo sa traženjem opravdanja u superiornosti motora ili guma. Niti je Kejsi bio jedini na Dukatiju, niti jedini na Bridžstonu, faktor vozač konačno je i neopozivo priznat kao presudan u kombinaciji. I u godini takve dominacije, konačna matematička potvrda titule stigla je jednim užasno važnim, makar za dobru storiju i neatraktivnim šestim mestom u Motegiju.
Mozaik Moto GP sezone 2008. počeo je da se slaže vrlo rano. Vozačka vrteška uveliko se kretala još sredinom leta prošle godine, pa smo već tada imali prilično jasne konture budućeg rasporeda snaga. Sa obavljenim transferima, svi su mogli da se bace na test vožnje u Valensiji, Sepangu, Filip Ajlendu i Herezu, a konačna dva probna dana bila su namenjena opipavanju pulsa u Kataru, pod svetlostima reflektora. Evo preseka situacije po timovima.
Dukati Marlboro #1 Stoner, #33 Melandri
Stoner se uoči 2007. nije nalazio ni na širem spisku favorita za osvajanje titule. Onda je momak iz Kuri-Kurija šokirao svet i demolirao rivale, a kada su videli kakav dragulj imaju u rukama, ljudi iz Dukatija pohitali su da produže ugovor sa Australijancem za 2008. i 2009, uz opciju za 2010. Prebrinuvši najveću brigu, Italijani su drugo sedište popunili s "patriotskim momentom" na umu i poverili ga Melandriju, pošto je on ispunio propisani uslov u pogledu plasmana u prvih 6 u generalnom poretku u doba Laguna Seke.
Izgleda da Dukati u Stoneru ima ama baš sve što mu je potrebno. Kejsiju dajte snažnu mašinu i prednju gumu kojoj će verovati, za ostatak će se pobrinuti sam. Melandri se već teže snalazi; nije se proslavio na predsezonskim testovima, pa mu je preostalo uzdanje u "politiku malih koraka napred" koja će valjda proizvesti neki njemu prihvatljiv set-ap. Marko je često umeo da oplakuje svoju situaciju i da se opravdava nedostatkom podrške proizvođača. Sada ta argumentacija otpada, Italijan je u fabričkoj ekipi, timu svetskih prvaka.
Izreka "samo Kapirosi ume da vozi Dukati" kao da može da se preinači u "samo Stoner ume da vozi dezmosediči". Ako ni od čega drugog, konkurenciji će biti loše od ove izjave šampiona: "Dukatijevi inženjeri izveli su nekoliko malih izmena na motoru, koje su proizvele primetan opšti napredak. GP8 bolje ubrzava iz niskih obrtaja, a izmene u podešavanjima poboljšale su performanse na izlasku iz krivina."
Repsol Honda #2 Pedrosa, #69 Hejden
Prošla godina donela im je velika razočaranja, tim gorča što se očekivalo da je prelaz na 800cc kao skrojen po meri Honde. Rezultati su pokazali drugačije: sve dok Pedrosa nije iskovao najviši stepenik podijuma u Nemačkoj, trajala je jalova faza, najduži period bez pobeda za Hondu u najvišoj klasi još od 1982. Na Zahsenringu je prekinuta i neugodna serija od godinu dana bez trijumfa za Repsol ekipu. Dani je pobedio i na poslednjoj trci u Valensiji i barem završio godinu dajući timu i fabrici nadu za budućnost.
Utisak je da je Španac tokom 2007. počeo da se izvlači iz spirale Rosi-kompleksa koji je ljudima uništavao karijere. Ko ima imalo vere u sebe, i vidi da njegovog arhirivala pobeđuju drugi, poverovaće da to može da učini i sam. A pozicija viceprvaka, makar i za bod ispred Valentina, to uverenje može samo da ojača. Pedrosina nevolja je prelom šake, zbog kojeg je propustio dobar deo presezonskih kvalifikacija, a teret razvoja motora RC212V ostao je Hejdenu. Stilovi vožnje ove dvojice potpuno su različiti, to Pedrosu stavlja u nezgodnu situaciju. Nikiju novi motor više odgovara, veći je i bolje mu leži. Amerikanac je prošle godine uglavnom bio bez daha, ali ne i bez duha. Vredan kao i uvek, uporan kao i uvek, pa čak i iskren kao i uvek, najpre prema sebi. Smeši mu se bolja sezona, mada će se ona verovatno završiti oproštajem od Repsol Honde, jer je ionako poslednja ugovorena.
Fiat Jamaha #46 Rosi, #48 Lorenco
Onaj ko je rešio da se poigra šibicama u barutani ispašće ili vrhunski motivator posrnule ekipe, ili krivac za rat karaktera prema kome će omraza Alonsa i Hamiltona ličiti na akademski debatni klub. U Fiat Jamahi udariće Latinac na Latinca, supertalentovani Lorenco, dvostruki 250cc prvak "deliće garažu" sa "Doktorom" Rosijem. Ovo je konflikt dva verovatno najveća ega današnjice u svetu dvotočkaša. Španac ima brzinu, slavu, vezane titule i pompeznu prateću koreografiju za svoje pobede. Horhe je žestoko ambiciozan, do te mere da ga već smatraju arogantnim. Uprkos obećanjima, on neće imati isto što i Valentino - u pitanju su gume - ali, iako neuobičajen, ovaj slučaj nije presedan.
Jedan od aksioma u auto-moto sportu je: pobeđuje se timski, ali se i gubi timski. To ne znači da iko treba da bude oslobođen svog dela krivice za neuspeh - Jamahin podbačaj je toliki da Vale čak nije ni vicešampion '07, a Jamaha ni drugoplasirani konstruktor. Ako se uzrok poraza 2006. nalazi u priličnoj dozi nonšalancije - pa i arogancije - s kojom se sezoni prišlo, kao i u Rosijevim padovima, prošle godine se mnogo radilo a podbačaj je bio na tehničkoj strani. Mršave četiri Rosijeve pobede bile su briljantne, ali se pamte tim više jer su ubedljiv kontrast ostalim rezultatima.
Iza Rosija su dve loše sezone, što više vremena prolazi, sve je veće pitanje kada će i da li će doći čas za povratak na tron. Angažovanje Lorenca je "memento mori" za Valentina. Ipak, Italijan će imati Bridžston gume i on kreira personalnu politiku u inženjerskom timu Jamahe. To jeste ustupak najslavnijem i najuspešnijem vozaču generacije, ali nije nezaslužen, jer je Vale više dao Jamahi nego što je od nje dobio. "Doktoru" niko ne može da oduzme ni lovore, ni odavno stečeni mitski status. Ali, neopozivo je došlo vreme klinaca koji mogu da ga uvažavaju, ali ga se ne boje. Zato će uspostavljanje autoriteta nad Lorencom biti prva Rosijeva misija, verovatno i po cenu primene svih psiholoških trikova iz "ordinacije".
Rizla Suzuki #7 Vermjulen, #65 Kapirosi
Plavoj ekipi ostao je Australijanac, pobednik VN Francuske '07, a svoj novi dom, posle večnosti provedene u Dukatiju, ovde je pronašao veteran Kapirosi. Suzuki sada ima dva vozača koji znaju kako se osvajaju trke, ali situacija ne miriše na napredak. Na testovima nisu impresionirali, što je čudan i rđav preokret za ekipu koja je prošle godine redovno reflektovala na plasman na podijumu i čiji su vozači završili na mestima 4. i 6. u generalnom poretku. Loris verovatno još uvek traži orijentire u novom okruženju, a Vermjulen mora da poboljša svoje kvalifikacione rezultate i da nađe recept koji će ga uvesti u igru i na stazama koje mu ne odgovaraju.
San Karlo Gresini Honda #15 de Anđelis, #56 Nakano
Trećeplasirani u prošlogodišnjem i pretprošlogodišnjem 250cc šampionatu sada je ruki u Moto GP klasi i staje uz bok jednog od veterana. Aleks brani boje San Marina; on nikako nije simbol za pobeđivanje, pošto je u karijeri osvojio samo jedan gran pri, ali jeste siguran tip za konstantne rezultate - u kampanji 2007. imao je čak šest drugih mesta. Nakano za sobom ostavlja užasnu sezonu: kad bismo u tabelu prvenstva 2007. uvrstili samo vozače koji su izvezli sve trke, Šinja bi bio pretposlednji. On je doživeo novu šansu najviše zato što je Japanac i što nije valjalo da sezona prođe bez ijednog pilota iz zemlje "velike moto-četvorke". Gresini je potpuno promenio vozačku postavu, ali teško da će ijedan od novajlija stići do petog mesta u generalnom, što je to lane s ovim timom učinio Melandri.
Kavasaki #13 Vest, #21 Hopkins
Obodreni napretkom koji su postigli sa inženjerske i konstrukcijske strane, ljudi iz Kavasakija verovali su da im za konačnu redovnu borbu za podijume nedostaje još samo veliko vozačko ime. Mnogo su želeli Hopkinsa, mnogo su ga i platili: Angloamerikanac je za prelazak pod zelenu zastavu tražio 5,5 miliona dolara. Finansijski, to je logičan transfer, ali da li će se Hoperu sa sportskog aspekta isplatiti zamena kombinacije u kojoj je 2007. izborio četvrtu poziciju nečim sasvim novim i nepoznatim?
Izgledalo je logičnije uložiti još rada u već poodmakli projekat, nego počinjati sve iznova. Rezultati će pokazati opravdanost odluke, ali najveći problem je što Džon sezonu opet započinje povređen, kažu, sa 80% svojih mogućnosti. Za ulogu druge violine biće dovoljan Entoni Vest, čovek koji je prošle godine svaštario, a u 800cc ušao kao zamena za Olivijea Žaka. "Ent" je poznat kao ekspert za kišu, ćudljiv tip, na nekim stazama blistav, na drugim skoro izgubljen.
Aliče tim (Dukati) #24 Elias, #50 Gintoli
Iza promenjenog imena nalazi se ekipa koju smo poznavali kao Pramak d'Antin, transformisana zahvaljujući strategiji prema kojoj treba da postane Dukatijev B-tim. Zato je ovde sve u promenama i na sceni je potpuno novi vozački par. U sezoni 2007. Gintoli je nagovestio velike stvari, pa mu je reputacija naglo i brzo porasla, ne samo zbog zamalo promašenog podijuma na Motegiju. Elias ume da poništi zakone fizike, ali suluda vožnja preko granice mogućeg uzima svoj danak u padovima i povredama. Muka za Aliče ekipu je što niko iz ovog tandema još uvek ne izlazi na kraj s Dukatijem GP8, a dodatna briga je što Gintoli sezonu započinje povređen.
Teh 3 Jamaha #5 Edvards, #52 Toslend
Tandem iz snova, ali za Superbajk - tamo je u zbiru ovaj dvojac težak četiri šampionske titule. U Moto GP šampionatu, njihove karijere idu različitim pravcima. Edvards je završio sa fabričkom Jamahom, a pošto je tamo redovno podbacivao u odnosu na ono što je tvrdio da može, kredibilitet mu je poljuljan. Angažman u Teh 3 timu treba da je samo "meko spuštanje" pre konačnog oproštaja i prelaska u Američko superbajk prvenstvo. Toslend na Jamahi biće neuobičajen prizor. Aktuelni Superbajk svetski prvak tu titulu osvojio je na Hondi i nipošto nije prvi vozač kojeg je ovaj gigant "usput ispustio". Ohrabrenje: poslednji noćni test u Kataru Britanac je završio na drugoj, a Amerikanac na četvrtoj poziciji. To ne bi trebalo da bude slučajnost. Stvari se ovde više ne vrte oko Danlopa, sada je i Teh 3 klijent Mišlena, a ako iko ima obilje iskustva s francuskim pneumaticima, to je "Teksaski tornado".
LCR Honda #14 de Punije
Posle mladosti '06. (Stoner) i iskustva '07. (Čeka), ekipa LCR ponovo je odabrala mladost. De Punije je vozač koji ne zna za sredinu, on sa motorom ili izvodi čuda, ili pravi gluposti. Iako mu je nuđeno, Francuz nije ostao sa Kavasakijem, već je odabrao da pređe u svoj bivši tim iz 250cc. Posle Nindže iz 2007, ovo izgleda kao korak unazad za Randija, jer Lučio Čekinelo nema pobednički motor. Sve Honde ekipa-klijenata imaju specifikacije pobedničke mašine iz Valensije. Unapređenja su namenjena najpre fabričkom timu, ostali umeju da budu tretirani maćehinski. Utešno: veruje se da de Punijeovom vozačkom stilu više odgovara Mišlen i ako je to zaista tako, Francuz će u 2008. makar manje padati.
JiR tim Skot #4 Doviciozo
Jedan iz "fantastičnog trija" klase 250cc. Dovi se sa inferiornom, anemičnom Hondom suprotstavljao nadmoćnoj Apriliji i dve godine zaredom stizao do naslova viceprvaka. Takvi rezultati se postižu glavom i, ako mu to i nije bila namera, Andrea je dokazao da u disciplini trkačke pameti staje u red sa najboljima. Pošto je navikao da juriša na vetrenjače, možda mu i neće toliko teško pasti što će i u kraljevskoj klasi imati "jeftiniju ulaznicu". Utešno je što ga prati ista ekipa za koju je nastupao u nižoj kategoriji, fuzionisana sa onim što je ostalo od JiR Konika Minolta Honde. Doviciozo je zaslužio i bolje karte za sezonu 2008, a kako mu one nisu bile suđene, borba do poslednje kapi znoja svakako jeste.
Šok za sistem
Koliko je mala kuća iz Borgo Panigalea poremetila svetski moto-poredak, vidi se i iz propratnih efekata prošlogodišnjeg "crvenog terora". Prvo se pričalo o uvođenju jednog proizvođača pneumatika, čime bi se nivelisala razlika u performansama Bridžstona i Mišlena. To ipak nećemo gledati, ali je povećan kontingent slik guma za jedan trkački vikend: sada je to maksimum od četrdeset, 18 prednjih i 22 zadnje.
Pošto je važnost pneumatika ogromna, pobrojaćemo ko na čemu nastupa. U Bridžstonovom taboru su jedanaestorica: Stoner, Melandri, Rosi, de Anđelis, Gintoli, Kapirosi, Hopkins, Elijas, Nakano, Vest i Vermjulen. Na pneumaticima iz Klermon Ferana voziće sedmorica: Pedrosa, Hejden, Lorenco, de Punije, Edvards, Doviciozo i Toslend.
Govori se i o inicijativama za limitiranje snage i navodnoj ideji Honde i Jamahe da se ograniči broj obrtaja. Limit bi bio postavljen na 19.000, što je, gle čuda, granica preko koje se vrte samo Dukatijeve dezmosediči mašine - japanske su u zoni 17-18.000. Ništa što dva velika japanska proizvođača bace u ring (čelične opruge, pneumatski razvod) ne može da parira dezmodromskom razvodu ventila koji je sinonim za Dukati. Kroćenje mamutske Dukatijeve snage pokriva se frazom "smanjenje troškova", iako je prilično providno šta se iza svega krije.
Nadamo se da ova sezona neće poći putem bilo čije dominacije i priželjkujemo makar dvoboj. Za tu varijantu nema očiglednijih aktera nego što su Stoner i Rosi. Tromeč bi u priču verovatno ubacio i Pedrosu, Hejden nije često pobeđivao ni u godini kada je postao svetski prvak. S budnom pažnjom valja ispratiti Lorencov debi u kraljevskoj klasi, kao i nastupe njegovih rivala iz četvrt litra, naravno, uvek u perspektivi imajući relativne snage JiR Skot i Gresini Honde.
Moto GP kalendar 2008.
U kalendaru sezone ponovo je 18 trka, opet krećemo iz Katara, ali po noći. Šesnaest krivna na Losailu osvetljava sistem reflektora snage 5,4 megavata. Iako su vozili treninge u sitne sate, ekipe i vozače i dalje zabrinjava činjenica da noću temperatura staze pada na nekih 15°, da gume uz asfalt vrlo slabo prianjaju i da je održavanje temperature kočnica od ugljeničnih vlakana u optimalnom intervalu priličan problem. Štaviše, tokom trke i vazduh i staza postajaće još hladniji, što je razvoj događaja suprotan uobičajenom. Da bi se to kompenzovalo, odabiraju se mekši pneumatici, a njih dočekuje pesak sa efektom šmirgl-papira. Ni svi vozači nisu se privikli: Pedrosa kaže da mu takvi uslovi zamaraju oči, a Vermjulen se bori sa sopstvenim bioritmom, jer će start treninga i trke biti u jedanaest uveče po lokalnom vremenu.
9. mart – Losail, Doha, VN Katara
30. mart – Herez, VN Španije
13. april – Eštoril, VN Portugalije
04. maj – Šangaj, VN Kine
18. maj – Le Man, VN Francuske
01. jun – Muđelo, VN Italije
08. jun – Katalunja, VN Katalonije
22. jun – Donington, VN V. Britanije
28. jun – Asen, VN Holandije
13. jul – Zahsenring, VN Nemačke
20. jul – Laguna Seka, VN SAD
17. avgust – Brno, VN Češke
31. avgust – Mizano, VN San Marina i Rivijere Rimini
14. septembar – Indijanapolis, VN Indijanapolisa
28. septembar – Tvin ring Motegi, VN Japana
05. oktobar – Filip Ajlend, VN Australije
19. oktobar – Sepang, VN Malezije
26. oktobar – "Rikardo Tormo", VN Valensije
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
Stoneru prva noćna i sezonska trka
Nedelja, 9. mart 2008. 23:41
Zvanični šampion Kejsi Stoner uspešno je započeo odbranu titule u šampionatu Moto GP.
Australijanac iz redova Dukatija je trijumfovao na prvoj trci novog šampionata koja je održana u Kataru. On će ostati zapamćen kao prvi vozač koji je pobedio na noćnoj trci.
Posle Stonera, kome je to bila jedanaesta pobeda u karijeri, a koji je trku započeo sa četvrtog mesta, kroz cilj u Kataru prošli su Španci Horhe Lorenco i Dani Pedrosa.
Veliki favorit Valentino Rosi osvojio je tek peto mesto, posle starta sa sedme pozicije.
Izvor: MTS-Mondo
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
13. april 2008. | Izvor: B92
Moto GP: Lorenso konačno pobednik
ReutersŠpanac Horhe Lorenso, vozač Jamahe, pobednik je Moto GP trke za Veliku nagradu Portugala, koja je vožena na stazi u Eštorilu. Ruki sa Baleara iza sebe je ostavio zemljaka Danija Pedrosu iz ekipe Repsol Honda, a mesto na podijumu izborio je i Valentino Rosi, Lorensov klupski drug. Kolin Edvards i Džon Hopkins završili su ispred svetskog šampiona Kejsija Stounera, koji nije uspeo da se plasira bolje od šestog mesta.
Trku nisu završili Andrea Dovocioso i Niki Hejden, pa se Džejms Touzlend probio do sedme pozicije.
Lorenso, koji je najmlađi vozač šampionata, odlično je počeo sezonu, izborivši na sve tri trke pol poziciju. U prva dva takmičenja on je uspevao da se domogne podijuma, ali nije osvajao prvo mesto, sve do Eštorila.
Od samog starta trke Lorenso se sa Rosijem borio za prvu poziciju. Rosi je držao prvo mesto, a Lorenso u jednom trenutku dozvolio Pedrosi da ga potisne na pioziciju tri, pre nego što će u malom razmaku oprestići oba rivala i izbiti na čelo, koje će držati do samog kraja trke.
Lorenso je preuzeo vođstvo od Danija Pedrose, pa je poredak vodeće trojke u generalnom plasmanu identičan onom na kraju trke u Eštorilu.
Moto GP, Eštoril:
1. Horhe Lorenso, Yamaha Factory, 45:53.089
2. Danijel Pedrosa, Honda HRC, 45:54.906
3. Valentino Rosi, Yamaha Factory, 46:05.812
4. Kolin Edvards, Yamaha Tech3, 46:10.312
5. Džon Hopkins, Kawasaki Racing, 46:16.841
6. Kejsi Stouner, Ducati MotoGP, 46:19.777
7. Džejms Touzland, Yamaha Tech3, 46:25.720
8. Kris Vermelen, Suzuki MotoGP, 46:29.471
9. Loris Kapirosi, Suzuki MotoGP, 46:31.357
10. Šinja Nakano, Honda Gresini, 46:32.565
Generalni plasman:
1. Horhe Lorenso 61
2. Danijel Pedrosa 61
3. Valentino Rosi 47
4. Kejsi Stouner 40
5. Džejms Touzland 29
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
18. maj 2008. | Izvor: B92, sportnet.hr | Saša Ozmo
Valentino Rosi najbrži u Le Manu
Italijanski vozač Valentino Rosi pobednik je Moto GP trke u francuskom Le Manu. Rosi je tako zabeležio drugu uzastopnu pobedu, pošto je prethodno trijumfovao u Šangaju. Sedmostruki svetski prvak se tako izjednačio po ukupnom broju Gran Pri pobeda sa Anhelom Nijetom, obojica su iz zabeležili po 90. Ispred njih nalazi se samo Đakomo Agostini sa 122 trijumfa.
Aktuelni svetski prvak Kejsi Stoner ostao je bez bodova, zbog tehničkih prbolema se povukao u boks, a trku završio na 16. poziciji. Trku nisu okončali Džon Hopkins i Džejms Toslend.
Velika nagrada Francuske:
1.Rossi (Italija, Fiat Yamaha) 44:30.799
2.Lorenzo (Španija, Fiat Yamaha) +4.997
3.Edwards (SAD, Yamaha Tech 3) +6.805
4.Pedrosa (Španija, Honda) +10.157
5.Vermeulen (Australija, Suzuki) +21.762
6.Dovizioso (Italija, Team Scot) +22.395
7.Capirossi (Italija, Suzuki) +27.806
8.Hayden (SAD, Repsol Honda) +27.995
9.De Puniet (Francuska, Honda LCR) +29.344
10.Nakano (Japan, Honda Gresini) +30.822
11.Elias (Španija, Alice Team) +35.154
12.De Angelis (San Marino, Honda Gresini) +36.216
13.Guintoli (Francuska, Alice Team) +52.038
14. West (Australija, Kawasaki) +1:29.307
15.Melandri (Italija, Ducati) 1 krug
16.Stoner (Australija, Ducati) 2 kruga
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
1. jun 2008. | Izvor: B92
Rosijev sedmi trijumf na Muđelu
ReutersItalijan Valentino Rosi pobednik je moto GP trke za Veliku nagradu Italije. Rosi je do sedmog uzastopnog trijumfa na stazi Muđelo stigao pred preko sto hiljada oduševljenih navijača. Trećom pobedom u ovom šampionatu Valentino Rosi se učvrstio na prvom mestu u generalnom plasmanu, sa 12 bodova više od Danija Pedrose. Rosi sada ima 122 boda, Pedrosa je drugi sa 110, dok je Horhe Lorenso ostao na 94, jer nije završio trku. Sledećeg vikenda na redu je Velika nagrada Katalonije.
Trka je za Italijana počela loše, jer je sa pol-pozicije do prve krivine skliznuo na četvrto mesto, iza Pedrose, Stounera i Kapirosija.
Ipak, brzo se vratio u ritam, počeo da prestiže rivale, a kada je preuzeo čelo, više ga nije ispuštao i izborio je 91. pobedu u karijeri.
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
Šampion uzvratio udarac Rosiju
Nedelja, 22. jun 2008. 21:09
Šampion sveta, australijski motociklista Kejsi Stoner pobednik je Velike nagrade Britanije u "kraljevskoj klasi" vožene u nedelju na stazi u Doningtonu.
Aktuelni prvak u MotoGP kategoriji, do 1.000 kubika, do pobede je došao na impresivan način. Prvo je osvojio pol-poziciju u subotu, a zatim sigurnom vožnjom na čelu kolone od prvog, do poslednjeg kruga došao do trijumfa kojim je zadržao nadu da može da odbrani šampionsku titulu.
Stoner (Dukati) je trku završio sa više od pet sekundi prednosti ispred drugoplasiranog Valentina Rosija (Jamaha), lidera u šampionatu.
Italijan je tokom trke vodio borbu za drugu poziciju sa Danijem Pedrosom (Honda) i izašao na kraju kao pobednik, čime je povećao vođstvo ispred Španca u generalnom plasmanu vozača.
"Sada znamo da možemo da se borimo za titulu. Opet je sve otvoreno, iako nismo mislili da ćemo dobro proći na ovoj stazi. Ipak, biće teško da stignem lidere, jer i oni završavaju svaku trku na visokim pozicijama", rekao je Stoner.
Italijan Rosi je u Doningtonu, koji bi mogao da preuzme domaćinstvo Silverstounu, kada su trke Formule 1 u pitanju, vozio svoju 200. trku u karijeri.
"Trudili smo se, ali je Kejsi bio prejak. Ponovo sam na podijumu ispred Pedrose i povećao sam svoju prednost za još četiri boda. Ovo je moja jubilarna trka, trudio sam se da je dobijem, ali zadovoljan sam podijumom i vodećim mestom u šampionatu", rekao je Rosi.
REZULTATI VN BRITANIJE:
1. Kejsi Stoner 44:44.982
2. Valentino Rosi 44:50.771
3. Daniel Pedrosa 44:53.329
4. Kolin Edvards 44:57.660
5. Andrea Dovizioso 44:59.783
GENERALNI PLASMAN VOZAČA:
1. Valentino Rosi 162
2. Daniel Pedrosa 151
3. Kejsi Stoner 117
4. Horhe Lorenco 104
5. Kolin Edvards 82
(MONDO)
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
21. jul 2008. | Izvor: B92
Rosi osvojio Laguna Seku
ReutersItalijan Valentino Rosi pobednik je Moto GP trke za Veliku nagradu SAD u Laguna Seki.
Vozač Jamahe ušao je u cilj ispred dva Australijanca – svetskog šampiona Kejsija Stounera na Dukatiju i Krisa Vermulena na Suzukiju. Tom pobedom "Doktor" je povećao prednost u odnosu na Stounera – Rosi sad ima 212, a branilac titule 187 bodova.
Stouner je ušao u trku kao vozač u formi i favorit: on je prošle godine slavio na Laguna Seki, dobio je prethodne tri trke (Velika Britanija, Holandija, Nemačka), a na ovom takmičenju izborio je četvrtu uzastopnu pol-poziciju.
Rosi je uspeo da zadrži priključak sa njim, a ostali rivali brzo su dovoljno zaostali, pa je borbu za pobedu vodio samo tandem najboljih.
U prvom krugu nesreću je imao Rosijev klupski drug Horhe Lorenso, koji je pri padu polomio kost u stopalu.
Odluka je pala u 23. od ukupno 32 kruga, kada su dva vozača posle velike borbe u krivinama ušla u ciljnu ravninu. Stouner je izgubio pravac, uleteo u šljunak, a kada je hteo da se odgurne nogom, izgubio je ravnotežu i pao.
Iako se prvak sveta vratio na drugo mesto, nije više pretio Rosiju koji je u cilj ušao sa 13 sekundi prednosti. Sedmostruki svetski šampion tako je izborio četvrti trijumf ove sezone.
Rosijeva prednost je sada povećana, a treći kandidat za titulu, Španac Dani Pedrosa, nije vozio u SAD, jer još uvek oseća posledice preloma ručnog zgloba i povređenog članka na nozi, zarađene u Nemačkoj.
Laguna Seka ne organizuje trke u ostalim kategorijama motociklističkog šampionata (125 i 250 kubika). Sve tri klase ponovo će biti uključene u sledećoj trci, 17. avgusta, kada Brno bude domaćin Velike nagrade Češke.
Generalni plasman (11 od 18 trka):
1. Valentino Rosi 212
2. Kejsi Stouner 187
3. Daniel Pedrosa 171
4. Horhe Lorenso 114
5. Andrea Dovicioso 103
6. Kolin Edvards 100
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
31. avgust 2008. | Izvor: B92 | ČŽ
Pobeda Rosija u San Marinu
reutersValentino Rosi pobedio je na trci u San Marinu i tako se izjednačio po broju pobeda, 68, u moto GP šampionatu sa Đakomom Agostinijem.
To je ujedno i 94. pobeda za Rosija u karijeri. Drugo mesto zauzeo je Horhe Lorenco, a treće Antonio Elijas. Svetski šampion Kejsi Stoner nije završio trku, jer je u osmom krugu izleteo sa staze u momentu kada je bio na prvoj poziciji.
„Doktor“ sada ima 75 poena prednosti u odnosu na drugoplasiranog Stonera.
Poredak najboljih šest na GP u San Marinu:
1 Valentino Rossi Yamaha Factory 00:00.00
2 Jorge Lorenzo Yamaha Factory 00:03.163
3 Antonio Elias Ducati d Antin 00:11.705
4 Daniel Pedrosa Honda HRC 00:17.470
5 Chris Vermeulen Suzuki MotoGP 00:23.409
6 James Toseland Yamaha Tech3 00:26.208
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
15. septembar 2008. | Izvor: B92
Rosi najbolji u Indijanapolisu
Italijan Valentino Rosi pobednik je Moto GP trke za Veliku nagradu SAD u Indijanapolisu.
U prvoj moto trci na čuvenoj stazi takmičenje je skraćeno za 30 posto zbog kiše, a Rosi je nadmašio domaćeg vozača Nikija Hejdena, svetskog prvaka iz 2006, prestigavši ga u 14. krugu. Italijan četiri trke pre kraja šampionata ima gotovo nedostižnih 87 bodova prednosti u odnosu na najbližeg rivala u generalnom plasmanu, branioca titule Kejsija Stounera i na najboljem je putu da osvoji sedmu titulu u karijeri.
Ključni trenutak dogodio se još pre početka trke, kada je posle pregleda staze ekipa Honde odlučila da upotrebi mekše gume.
Iako je Rosi imao pol poziciju, Hejden je bolje počeo, prestigao ga i preuzeo vođstvo, koje će držati tačno do polovine trke.
Međutim, u četrnaestom krugu Italijan je dugotrajni pritisak koji je vršio na Amerikanca pretvorio u prednost, i boljim kočenjem preuzeo vođstvo.
"Kada je neko iza vas, vi to dobro čujete. Rosi voli da vrši takav pritisak na vas", rekao je Niki Hejden. "Činjenica je da je ovo moja domaća trka, da sam želeo da je dobijem, ali ne bi trebalo da budem preterano gramziv i da tražim više od drugog mesta", dodao je Hejden, koji je odrastao u susednom Kentakiju.
Trka je na kraju prekinuta posle 20 od 28 planiranih krugova.
"U svakom krugu očekivao sam crvenu zastavicu", rekao je Valentino Rosi. "Nikad u karijeri nisam vozio u težim uslovima. Staza je bila prekrivena vodom, a vetar je strahovito duvao".
Rosi je ovog vikenda blistao, ostvarivši pol poziciju, najbrži krug i pobedu. Italijan, koji je tako dobio obe trke na američkom tlu ove godine, zadovoljan je stazom.
"Obožavam ovu stazu, nadam se da ćemo ovde voziti i sledeće godine. Nadam se samo da će tada biti više ljudi", rekao je Doktor.
Trku su uprkos kiši pratila 91.604 gledaoca.
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
28. septembar 2008. | Izvor: B92
Nova titula za 'Doktora'
APItalijanski motociklista Valentino Rosi osvojio je šestu titulu u 'kraljevskoj' klasi svetskog šampionata.
'Doktoru' je na jutrošnjoj trci za Veliku nagradu Japana na stazi 'Motegi' bio dovoljan plasman na podijum za konačan trijumf, ali je još jednu uspešnu sezonu zaokružio u stilu, osmom ovogodišnjom pobedom i petom u nizu.
Vozač Jamahe krenuo je sa četvrte pozicije na startnom pravcu. Imao je čak 87 bodova više od Kejsija Stounera na Jamahi pred takmičenje u Japanu, ali ništa nije prepustio slučaju. Sredinom trke je obišao mladog Australijanca i rutinski sačuvao vođstvo do kraja.
Prethodno je Stouner vodio bitku sa Danijem Pedrosom na Hondi za prvo mesto, pre nego što je Rosi u 14. krugu došao na čelo. Stouner je završio na drugom mestu, oko 2 sekunde iza šampiona, treće mesto zauzeo je Pedrosa, dok je osvajač pol-pozicije Horhe Lorenco bio četvrti.
Rosi se tako revanširao Stouneru za neuspeh u prošlogodišnjoj šampionskoj trci, a to mu je prva titula u poslednje tri godine, šesta u elitnoj klasi i ukupno osma u svim klasama.
APTri trke pre kraja, Italijan ima 92 boda više od Stounera. Sa druge strane, Australijanac ima 11 bodova više od Pedrose u borbi za drugo mesto u šampionatu.
"Danas smo vodili veliku borbu. Bila je to odlična trka. Bio sam samouveren i fantastičan je osećaj osvojiti VN Japana i novu titulu", rekao je 29-godišnji Rosi.
Italijanski as, šampion i u klasama do 125 i 250 kubika, prvu šampionsku krunu u elitnoj klasi osvojio je 2001. godine, kao član Honde, a usledile su četiri odbrane titule. 2006. završio je iza Nikija Hejdena, a prošle sezone iza Stounera.
"Teško je reći koja je titula bolja, ali ova je odlična. Osećam se odlično. Borba ove sezone je bila teška, naročito protiv Stounera i Pedrose", izjavio je Italijan.
VN Japana, rezultati:
1. Rosi (Jamaha) 43min, 09.599 sekundi
2. Stouner (Dukati) + 1.943 sekundi
3. Pedrosa (Honda) + 4.866
4. Lorenco (Jamaha) + 6.165
5. Hejden (Honda) + 24.593
6. Kapirosi (Suzuki) + 25.685
7. Edvards (Jamaha) + 25.918
8. Nakano (Honda) + 26.003
9. Dovicioso (Honda) + 26.219
10. Hopkins (Kavasaki) + 37.131
11. Tozland (Jamaha) + 37.574
12. De Punije (Honda) + 38.020
13. Marko Melandri (Dukati) + 39.768
14. Gvintoli (Dukati) + 45.846
15. Vest (Kavasaki) + 55.748
16. Elijaš (Ducati) + 59.320
17. De Anđelis (Honda) + 1:12.398
Svetski šampionat:
1. Rosi 312 bodova, 2. Stouner 220, 3. Pedrosa 209, 4. Lorenco 169...
Rezultati VN Japana, klasa do 250 kubika:
1. Simončeli (Gilera) 43min 09.385 sek.
2. Bautista (Aprilja) + 0.348
3. Debon (Aprilja) + 8.414...
Do 125 kubika:
1. Bradl (Aprilja) 39min 57.228sek,
2. Di Meljo (Derbi) + 0.151
3. Talmacsi (Aprilja) + 0.281...
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
5. oktobar 2008. | Izvor: B92
Stouner trijumfovao u Australiji
Rosi, Stouner i Hejden (Reuters)Vozač Dukatija Kejsi Stouner pobedio je na trci Moto GP šampionata za Veliku nagradu Australije.
Svetski prvak iz 2007. godine ostavio je iza sebe šestorostrukog i aktuelnog MotoGP šampiona Valentina Rosija i svetskog prvaka iz 2006. Nikija Hejdena. Stonerova pobeda i izletanje sa staze Danija Pedrose već u drugom zavoju prvog kruga, Australijancu gotovo da su obezbedili drugo mesto u ukupnom poretku – Pedrosa dve trke pre kraja zaostaje 36 bodova.
Rosi je startovao sa 12. pozicije na startnom gridu, a izletanje u kvalifikacijama nije ostavilo ozbiljnije posledice od istegnutih vratnih mišića. Italijan je iz kruga u krug obilazio protivnike - Hejdena u poslednjem krugu - i briljantnom vožnjom domogao se drugog mesta sa šest sekundi zaostatka iza Stonera.
Horhe Lorenco osvojio četvrto, Šinja Nakano peto, a 28. rođendan najboljom trkom u MotoGP karijeri i šestim mestom (šestim ove sezone) proslavio je Džejms Touzlend.
Petu pobedu sezone u klasi do 250ccm ostvario je vodeći u ukupnom poretku Marko Simonceli, dok je Di Meljo u klasi do 125 kubika u solo-trci stigao do četvrte pobede u 2008. i okitio se titulom svetskog prvaka.
Sedamnaesta trka sezone, za Veliku nagradu Malezije, vozi se za dve nedelje na stazi u Sepangu.
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|