:: |
Autor |
Poruka |
rizmal Lanin Sicilijanac
|
Godine: 40
Datum registracije: 27 Maj 2005 Poruke: 8742 Mesto: Beograd
|
|
Jaguar XKR Portfolio
JAguar je ovaj model predstavio u Zenevi pod sloganom"must have"(morate imati".
Od serijskog XKR-a se razlikuje po sitnim detaljima na exterijeru,dok je interijer potpuno sofisticiran ali opet fokusiran na vozaca zahvaljujuci prvoklasnoj ergonomicnosti.
XKR portfolio objedinjuje dizajn i performanse s Jaguarovim inzinjeringom i postavlja se na jos visi nivo.
|
_________________
....tvoj i u dobru i u zlu.... |
|
|
|
|
rizmal Lanin Sicilijanac
|
Godine: 40
Datum registracije: 27 Maj 2005 Poruke: 8742 Mesto: Beograd
|
|
Evo da se malo vratimo u zlatna doba Jaguara...
Jaguar E-type Lepotan s otoka
Možete zamisliti kako je ovaj automobil djelovao na prolaznike kada je predstavljen daleke 1961. godine. Beskrajno dug prednji dio sa škrgama... svjetla skrivena ispod pleksiglasa ... Jednostavno svemirski.
Kažu kako je E-type najuzbudljiviji automobil ikada proizveden. Mi nećemo ići toliko daleko, no da je jedan od najkarizmatičnijih automobila na svijetu – u to nema sumnje. U svakom slučaju uz ovaj se automobil vežu činjenice koje nikako ne možemo preskočiti. Ukratko, E-type je u svoje vrijeme, a to je dragi naši auto freakovi početak 60-ih godina, bio ekstremno brz, nudio je «killer» styling, naprednu tehnologiju i bio je (nevjerojatno, ali istinito) prilično jeftin.
Racing technology
E-type korijene vuče iz Jaguarovih godina ovjenčanih sportskom slavom. Točnije, 1953. godine legendarni C-type («C» kao Competition) osvojio je prvo mjesto na utrci svih utrka – LeMansu. Uskoro se pojavljuje i D-type sa specijalnom «monocoque» šasijom i diskovima na svim kotačima. Upravo od njega cestovni E-type nasljeđuje najbolje komponente.
Zastrašujuće performanse
Za pogon se brinuo u osnovi isti stroj koji je predstavljen još daleke 1949. u modelu XK 120. Iz šest cilindara obujma 3,8 litara razvijao je 265 KS. Početkom šezdesetih te su brojke spadale u klasu «super sport extreme», tj. mogle bi se usporediti s današnjih 500, 600 KS. Ubrzanje do 100 km/h trajalo je samo 7 sekundi, dok je maksimalna brzina iznosila 240 km/h!
E-type je osvajao držanjem ceste
Automobil se proizvodio u dvije različite verzije, kao Roadster i kao Coupe. Godine 1965. obujam je povećan na 4,2 litre, a iste godine nastaje i model coupe 2+2 s kosim krovom i velikim trećim vratima. Stražnja sjedala su u principu bila manje–više provizorna i na njih su se udobno smjestiti mogli samo desetogodišnjaci. Iako je bio zamišljen kao trkaći automobil pravi uspjesi na trkaćim stazama ipak su izostali. E-type je bio tipičan britanski automobil. Iznutra i izvana elegantan, šarmantan i prije svega plemenit. No ipak, on je svojim vlasnicima omogućavao veliku zabavu u vožnji. Upravljački mehanizam je bio vrlo izravan (samo 2,5 okretaja volana) dok je držanje ceste bilo za svaku pohvalu.
Cijena? Prava sitnica! Ne, ne šalimo se...
Svoju veliku popularnost E-type može zahvaliti svim opisanim karakteristikama, no važnu ulogu pri prodaji igrala je i njegova cijena. Automobil je koštao upola manje od konkurentnog Mercedesa 300 SL. Razlog tome bila je tendencija Britanaca da za svoj proizvod ne traže previše novca. Ako je dobar mora biti i dostupan mnogima, bila je njihova filozofija. Posljednja, a ujedno i najpoznatija izvedba E-typea bila je ona iz 1972. s V 12 motorom koji je iz 5,3 litara obujma razvijao 272 KS. Tri godine kasnije E-type odlazi u legendu.
Proizvodnja: 1961-1975.
Motor: R6, dvije bregaste osovine u glavi
Obujam cm3: 3781
Snaga (kW/KS): 195/265 @ 5500/min
Ubrzanje 0-100 km/h(s): 7,0
Maksimalna brzina (km/h): 240
[vidiauto]
|
_________________
....tvoj i u dobru i u zlu.... |
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|