:: |
Autor |
Poruka |
rizmal Lanin Sicilijanac
|
Godine: 40
Datum registracije: 27 Maj 2005 Poruke: 8742 Mesto: Beograd
|
|
Ferrari F40
Zvijer za 40-ti rođendan
Posljednji model kojem je kumovao legendarni Enzo bio je nešto dotad nezamislivo. Pininfarina je za Enzov rastanak dizajnirao najekstremniju karoseriju, a "ingegneri" su ubacili V8-icu s dva turbo punjača što je od jubilarca učinilo zvijer na kotačima.
Kakav Ferrari za rastanak od velikog Enza! Legendarni F40, konstruiran u svrhu obilježavanja 40-te obljetnice tvrtke, posljednji je bolid izašao iz tvornice u Maranellu za života karizmatičnog “Il Commendatore-a”.
Predstavljen 1987, godinu dana prije Enzove smrti, F40 bio je nešto neviđeno. Agresivan, snažan, brutalan, a opet lijep, najluđi Ferrari dosada predstavljao je sva Ferrrarijeva dostignuća počevši s modelom 125 S. A rezultat je bio frapantan – 324 km/h ili, da pojasnimo, prvi put prijeđena granica od magičnih 320km/h. Jasno je kako se dotad neviđeno ogromno stražnje krilo nametalo kao neizbježno rješenje. Pri brzinama većim od 300 km/h protok zraka je esencijalan ne samo kako bi držao bolid uz podlogu već i zbog učinkovitog hlađenja mehaničkih komponenata. Karoserija F40 napravljena je od vrhunske plastike, tri puta čvršće i 20 % lakše od slične metalne strukture, a cjevasta šasija pojačana je kevlarom, ugljičnim vlaknima i fiberglasom. Ispod stražnjeg prozora znatiželjnicima je jasno bio izložen izvanredni trolitreni V8 motor potpomognut s dva turbo punjača. 479 KS pri 7000 o/min te 426 Nm okretnog momenta brojke su koje govore same za sebe. Dodajmo još samo 4,5 sekundi (ukoliko ne znate o čemu je riječ pogriješili ste temu) da stvar bude potpuna. Ulazak u automobill zahtijevao je akrobaciju, a kada bi sjeli u izrazito školjkasta sjedala i pritisnuli gumb na konzoli počela bi magija. Hurikan iza vozačevih leđa mjenjao je zvuk od čudnog do dijaboličnog, onemogučujući bilo kakvu konverzaciju. Pritiskajući gas do limita u prvoj i drugoj brzini, 335 mm široke stražnje gume ostavlie bi zmijoliki potpis na asfaltu, a za 11 sekundi F40 bi jurio preko 200 km/h. Ludo!!! Klima uređaj je tada od velike koristi kako vozač ne bi bio živ ispečen od topline nabrijanog motora. Za ostale luksuzne dodatke nije bilo mjesta u F40. Nije bilo serva volana, niti ABS-a, nikakve zvučne izolacije ili obloga karoserije, pa čak se ni prozori nisu mogli spustiti. Filozofija je bila jasna – zvijer za prave znalce i istinske zaljubljenike u sirove trkaće strasti. Monument brzini, stilu i performansama djelo je, naravno, Pininfarine. 1311 sretnih vlasnika zahvatila je magija. Crvena magija imena F40!
Ubrzanje 0 - 100 km/h 4.5 s
Maks.brzina 324 km/h
Motor V8 3.0 biturbo
Snaga motora 479 KS
Proizvedeno 1311 primjeraka
Ferrari F50
F1 za cestu
Superautomobili predstavljaju ono naj što je autoindustrija spremna ponuditi. U slučaju Ferrarija to je izgledalo ovako: bolid Formule 1 zakamufliran u zapanjujuću karoseriju ili 520 KS, 8500 o/min, 3.8 s i 325 km/h.
Iako samo ime sugerira na Ferrarijevo obilježavanje 50 godišnjeg postojanja, ovaj je fascinantni bolid predstavljen dvije godine ranije, odnosno1995. na salonu u Ženevi. Nasljednik brutalnog F40 šokirao je svijet svojom pojavom, a vjerojatno najviše konkurenta iz nedaleke Sant Agate, manufakturu Lamborghini. Ipak, Lamborghini nije nikada sa svojim bolidom sudjelovao u Formuli 1 već se njihov izlet u kraljicu sporta sastojao samo od dobavljanja motora za drugorazredne momčadi. A F50 je upravo cestovna izvedba Formule 1 za imućne…Jako imućne! Naime cijenom od cca 800 milijuna lira ovaj “state of the art” prodavan je mahom bogatim šeicima Bliskog Istoka, vlasnicima garaža već ispunjenih ergelom propetih konjića. No vratimo se Formuli 1. Ideja je potekla još 1990. godine kada je Piero Ferrari, sin velikog Enza, odlučio iz Formule 1 napraviti cestovni automobil. Već je na prvi pogled i laiku jasno kako se Pininfarina uveliko oslanjao na Ferrarijevo iskustvo stečeno u najprestižnijem svjetskom natjecanju. Počevši od prednjeg spojlera zaduženog za dvostrano rezanje zraka, preko “rupa” na prednjem dijelu koje asociraju na zašiljeni nos formule, pa usisnici zraka na boku, sjedala pozicionirana prema centru, zaobljeni aerodinamični dodaci iza glava putnika, te ogromno stražnje krilo za bolji pritisak pogonskih kotača na podlogu ispod kojeg se nalaze dva difuzora. No F50 nije samo vanjskim izgledom preslika Formule 1. Pravo iznenađenje počinje podizanjem poklopca motora. U oči odmah upadaju horizontalno postavljeni amortizeri, koncepcija ovjesa kakva Schumiju omogućuje fenomenalne prolaske zavojima. Sam motor, 12 cilindrični dragulj deriviran iz pravog bolida, iz 4698 ccm-a izvlači čak 520 KS pri fantastičnih 8500 o/min.
Performanse su i kakve dolikuju cestovnoj formuli – do 100 km/h potrebno je svega 3,8 sekundi, a ubrzanje kroz 6 brzina ne prestaje do ludih 325 km/h. Težina F50 je minimalizirana upotrebom titana i magnezija, a šasija i karoserija izrađeni su od ugljičnih vlakana. Posljednji 349-ti primjerak (ukoliko ga ugledate na cesti smatrajte se počašćenim) proizveden je 1997. godine kada je u Maranellu svečano obilježen kraj produkcije jednog od najfascinantnijih automobila svih vremena. Nemojte ni pomišljati o premaloj potražnji kao uzroku za tako mali broj primjeraka naspram 1311 F40-ica. Ipak je riječ o Ferrariju, drugoj riječi za ekskluzivnost.
Ubrzanje 0 - 100 km/h 3.8 s
Max.brzina 325 km/h
Motor V12 4.7
Snaga motora 520 KS @ 8500 o/min
Proizvedeno 349 primjeraka
Ferrari Enzo Ferrari(F60)
As good as it gets!
Hommage slavnom Commendatoreu Ferrari je iskazao na najbolji mogući način. Sprint do 100 km/h traje samo 3.7 sekundi, do 200 km/h tek 9.5s, a najveća brzina premašuje 350 km/h. Bolje ne može….no samo do iduće evolucije cestovne Formule 1.
I dok smo svi očekivali kako će nova izvedba cestovne verzije Formule 1 napravljena u najboljoj talijanskoj kuhinji za spravljanje automobila nositi ime F60, ovaj su nas puta tri vodeća kuhara iz Maranella iznenadila. Naime na press konferenciji gospoda Luca di Montezemolo, Piero Ferrari i Amedeo Felisa ponosno su predstavili state of the art automobilske industrije – Ferrari Enzo Ferrari.
Hommage Enzu
Vjerojatno je i laicima jasno kako je bolid naziv dobio po slavnom osnivaču ove tvrtke i jednom od najpoznatijih Talijana diljem svijeta uopće – gospodinu Enzu Ferrariju. Poznato je kako je Commendatore uvijek tražio najbolje od svojih automobila, ponekad izluđujući svoje suradnike, no vjerujemo kako bi s ovim “masterpieceom” i sam Commedatore bio itekako zadovoljan. Krenimo od motora. Prema riječima tehničkog direktora Ferrarija gospodina Amedea Felise V12 je bolje rješenje za cestovni bolid od V10 motora koji se trenutno koristi u Formuli 1. A mi mu vjerujemo u potpunosti. Posebna konstrukcija glave cilindara kao i komore za sagorijevanje i varijabilna geometrija usisa samo su detalji koji podsjećaju na F1. Čak 660 konjskih snaga Enzo razvija pri visokih 7800/min uz vrijednost okretnog momenta od 657 Nm pri 5500/min. Sprint do 100 km/h traje samo 3.7 sekundi, do 200 km/h tek 9.5s, a najveća brzina premašuje 350 km/h. Brzine se mijenjaju pomoću polugica smještenih iza volana, a snaga se prenosi na stražnje kotače pozamašnih dimenzija 345/35-19.
Poput Formule 1
Dizajn popisuje Pininfarina, razumije se. Enzo najbolje izgleda sprijeda s visoko podignutim nosom koji neodoljivo podsjeća na Formulu 1. Ništa nije obično na ovom automobilu, pa tako ni veliki bočni usisnici zraka ili vrata koja se na jedinstven načinu otvaraju prema gore. Motor je preko prozirnog pokrova vizualno dostupan sretnicima koji će na cesti imati prilike ugledati jedan od 349 primjeraka. Savršenu liniju u statici ne remeti nikakvo krilo no ono se pri većim brzinama automatski podiže i uz difuzore i Venturijeve kanale donosi potisak na karoseriju od 344 kg pri 200 km/h te čak 775 kg pri 300 km/h. Potisak na karoseriju pri različitim brzinama moguće je regulirati posebnim aerodinamičkim sistemom čije korištenje u F1 nije dopušteno. Cjelokupnu aerodinamičku sliku zaokružuju dva ogromna difuzora na stražnjem kraju automobila, no koliko je sati automobil proveo u zračnom tunelu najbolje vam može pokazati slika snimljena iz ptičje perspektive. Tada najbolje shvaćate kolika je važnost protoka zraka pri velikim brzinama. Ovjes je također izvedenica onog u bolidu F1. Amortizeri su smješteni horizontalno, a razmak između tla i karoserije moguće je regulirati podesivom prednjom osovinom.
«Samo» 700.000 Eura!!!
Ugljična vlakna i keramika korišteni su za izradu šasije i ogromnih diskova, kao i za dijelove u unutrašnjosti gdje F1 “feeling” najbolje oslikava sportski volan s gumbićima za reguliranje nivoa prednje osovine, ASR-a, hoda unazad, podešavanja ovjesa (sportski i trkaći «mod»), i displeja kao i pokazivačima smjera. Uz to na volanu su i led diode brojača okretaja po uzoru na Schumacherov bolid. Ispred volana se nalaze dva okrugla instrumenta s crvenom podlogom – veći ima maksimalnu vrijednost od 10 000 (o/min!!!), a manji od 400 (km/h!!!). I za kraj, sretnici koji posjeduju otprilike 700 000 Eura dolaze direktno u Maranello gdje isprobavaju jednu od 16 mogućih sjedaćih pozicija i biraju između četiri veličine crvenog školjkastog sjedala od ugljičnih vlakana. Kad 349 sretnika napokon uredi svoj bolid već će pri prvom startu biti raketirani poput Schumachera na startu u Monzi zahvaljujući launch control sistemu iz Formule 1.
Motor V12, 5998 cm3
Snaga (kW/KS) 485/660 @ 7800/min
Okretni moment (Nm) 657 @ 5500/min
Ubrzanje (0-100, 0-200 km/h) 3.7s, 9,5s
Maksimalna brzina (km/h) +350 km/h
Masa, dimenzije (DxŠxV) 1365 kg, 4702x2035x1147mm
(vidiauto.com)
|
_________________
....tvoj i u dobru i u zlu.... |
|
|
|
|
g_bmw_m3 Upućeni član
|
Datum registracije: 20 Dec 2006 Poruke: 442
|
|
Svaka cast na tekstu sti si postavio! F40 je prava zver na autoputu dok F50 i F60 su mi nekako malo moderniji! F40 je pravi sportski pa i racing auto!
|
_________________
Automobilski (BMW i Porsche) FANATIK! |
|
|
|
|
*~*Dixy*~* ~ToRqUe~
|
Godine: 42
Datum registracije: 28 Okt 2006 Poruke: 4248 Mesto: BEOGRAD-CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA....i da..._ne diram te, ne diraj me_...
|
|
Lepo ja kazem Ferrari je stvar prestiza a ne znanja o kolima...sto me terate da se ponavljam...
|
_________________
|
|
|
|
|
rizmal Lanin Sicilijanac
|
Godine: 40
Datum registracije: 27 Maj 2005 Poruke: 8742 Mesto: Beograd
|
|
g_bmw_m3 je napisao/la sledeće: | Svaka cast na tekstu sti si postavio! F40 je prava zver na autoputu dok F50 i F60 su mi nekako malo moderniji! F40 je pravi sportski pa i racing auto! | slazem se za F40 ipak ti stari suparauti su pravljeni bez razmisljanja o zagadjenjima a i s nimalo elektronike sto je voditelj TOP GEAR-a rekao:porediti stare i danasnje automobile je kao igrati fudbal uzivo s drustvom(stari) i igrati fudbal na kompijuteru/konzoli kod kuce(danasnji),.... Dixy_24 je napisao/la sledeće: | Lepo ja kazem Ferrari je stvar prestiza a ne znanja o kolima...sto me terate da se ponavljam... | sve to stoji al nije bas da nisu imali dobrih modela,...
|
_________________
....tvoj i u dobru i u zlu.... |
|
|
|
|
g_bmw_m3 Upućeni član
|
Datum registracije: 20 Dec 2006 Poruke: 442
|
|
Da, to je tacno za novije i starije automobile, cak stariji automobili su pravljeni sa stilom,a danas je sve stvar biznisa...Tacno je da su lepi,brzi ali kratko traju!
|
_________________
Automobilski (BMW i Porsche) FANATIK! |
|
|
|
|
rizmal Lanin Sicilijanac
|
Godine: 40
Datum registracije: 27 Maj 2005 Poruke: 8742 Mesto: Beograd
|
|
g_bmw_m3 je napisao/la sledeće: | Da, to je tacno za novije i starije automobile, cak stariji automobili su pravljeni sa stilom,a danas je sve stvar biznisa...Tacno je da su lepi,brzi ali kratko traju! | da danasnji autmobili su cista komercijala,...a stari automobili su manje izdrzljivi al ne traju bas kratko,...sto pokazuje i veliki broj starih superautomobila koji su i danas u upotrebi,....
|
_________________
....tvoj i u dobru i u zlu.... |
|
|
|
|
g_bmw_m3 Upućeni član
|
Datum registracije: 20 Dec 2006 Poruke: 442
|
|
Brate ja te u ovom tekstu nisam bas najbolje razumeo!
rizmal je napisao/la sledeće: | da danasnji autmobili su cista komercijala,...a stari automobili su manje izdrzljivi al ne traju bas kratko,...sto pokazuje i veliki broj starih superautomobila koji su i danas u upotrebi,.... |
Kako to stariji automobili su manje izdrzljiviji, al ne traju bas kratko!
|
_________________
Automobilski (BMW i Porsche) FANATIK! |
|
|
|
|
rizmal Lanin Sicilijanac
|
Godine: 40
Datum registracije: 27 Maj 2005 Poruke: 8742 Mesto: Beograd
|
|
g_bmw_m3 je napisao/la sledeće: | Brate ja te u ovom tekstu nisam bas najbolje razumeo!
rizmal je napisao/la sledeće: | da danasnji autmobili su cista komercijala,...a stari automobili su manje izdrzljivi al ne traju bas kratko,...sto pokazuje i veliki broj starih superautomobila koji su i danas u upotrebi,.... |
Kako to stariji automobili su manje izdrzljiviji, al ne traju bas kratko! | pa lepo i dan danas se voze i rade savrseno samo sto im je mali razmak izmedju generalki,...
|
_________________
....tvoj i u dobru i u zlu.... |
|
|
|
|
*~*Dixy*~* ~ToRqUe~
|
Godine: 42
Datum registracije: 28 Okt 2006 Poruke: 4248 Mesto: BEOGRAD-CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA....i da..._ne diram te, ne diraj me_...
|
|
Zavisi od odrzavanja i od auta do auta...od modela do modela...
|
_________________
|
|
|
|
|
nedd1ch Dobro upućeni član
|
Godine: 37
Datum registracije: 11 Dec 2005 Poruke: 597 Mesto: Novi Sad/Bachka_palanka
|
|
F40 je najbolji ferrari samo me interesuje ako nema servo kako se mota verovatno lagano...a? I kako kochi kad nema ABS??? Stvarno je masina,oduvek sam mislio da je on 2.8 biTurbo .... poz
|
_________________ nedd1ch |
|
|
|
|
rizmal Lanin Sicilijanac
|
Godine: 40
Datum registracije: 27 Maj 2005 Poruke: 8742 Mesto: Beograd
|
|
nedd1ch je napisao/la sledeće: | F40 je najbolji ferrari samo me interesuje ako nema servo kako se mota verovatno lagano...a? I kako kochi kad nema ABS??? Stvarno je masina,oduvek sam mislio da je on 2.8 biTurbo .... poz | e jbg ranije automobili nisu imali ni ser vo ni ABS pa su i skretali i kocili,....takva je situacija i s F40
|
_________________
....tvoj i u dobru i u zlu.... |
|
|
|
|
rizmal Lanin Sicilijanac
|
Godine: 40
Datum registracije: 27 Maj 2005 Poruke: 8742 Mesto: Beograd
|
|
Posljednje fotografije F430 Challenge Stradalea
Slike napravljene u Njemačkoj na testnoj vožnji pokazuju kako je novi Ferrari, nasljednik modela 360 CS, sve bliže izlasku na tržište, koji je inače najavljen za prvu polovicu ove godine
Challenge Stradale je ferrarijev odgovor na porscheove RS modele. Oba proizvođača koriste skoro istu recepturu, dok Porsche RS-ovima smanjuje težinu, ali zadržava istu snagu motora kao kod GT3, Ferrari uz smanjenu težinu ugrađuje i snažnije motore. Tako standardni F430 isporučuje snagu od 490 KS, a očekuje se kako će Stradale razvijati snagu od oko 520 KS uz istovremeno smanjenje težine za oko 100 kg.
Najveću razliku na vanjskom izgledu predstavljaju ispušne cijevi koje su malo podignute. Na slikama je vidljiv i mikrofon s kojim ferrarijavi stručnjaci ispituju jačinu zvuka, želeći ju podići na najveću dopuštenu razinu. S obzirom na sigurnosnu regulaciju prozori na vratima više nisu napravljeni od plastike kao što je bio slučaj sa 360 CS i kotači imaju 5 vijaka za razliku od jednog središnjeg na Challenge automobilima.
Unutrašnjost vratiju je napravljena od ugljičnih vlakana kako bi se smanjila ukupna težina automobila. Ostali "trikovi" za smanjenje težine uključuju magnezijske naplatke i masku motora straga napravljenu od ugljičnih vlakana koja ujedno pripomaže boljem hlađenju motora. Čini se kako su unaprijeđene i kočnice i to sa većim diskovima, dok mekane Pirelli P-Zero gume daju automobilu odličan grip.
Očekuje se kako će novi Challenge Stradalle na ceste izaći vrlo skoro.[autonet.hr]
|
_________________
....tvoj i u dobru i u zlu.... |
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|