www.domaci.de Forum Indeks Home
Portal • Forum • Novi upisi • Pretraga • Link do nas • Domaći filmovi • Lista korisnika • Tim sajta • Proverite privatne poruke • Prijava • Registracija
Pravilnik • FAQ • Profil • Favorites • Galerija slika • Top lista • Download MP3 • MP3 razno • Spotovi • Noviteti 2013 • Muzički noviteti 2014

Auta na plin
Strana prethodna  1, 2, 3, 4  sledeća
Upišite novu temu   Odgovorite na temu    www.domaci.de Forum Indeks -> ~ Auto-moto svet ~ -> ~ Ostala vozila i zanimljivosti ~
::  
Autor Poruka
*~*Dixy*~*
~ToRqUe~
~ToRqUe~



Godine: 42

Datum registracije: 28 Okt 2006
Poruke: 4248
Mesto: BEOGRAD-CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA....i da..._ne diram te, ne diraj me_...

serbia.gif
PorukaPostavljena: Ned Nov 26, 2006 3:17 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Mislim da je ugradnja za yuga oko 13000 din. sve kompletno do najvise 200e ali to je plafon za obican plinski uredjaj i neku bocu od 28l ili sl.
Sto se tice potrosnje obicno je kod yuga potrosnja benzina 8-9l a kada se plin ugradi zna da se poveca za 1l.
Sto se tice snage tu ne gubi nesto posebno, osim ako nemas neki istancan osecaj pa da to i osetis...



_________________
 
Rile_Master
*Master*
*Master*



Godine: 38

Datum registracije: 12 Feb 2005
Poruke: 5200
Mesto: Beograd

serbia.gif
PorukaPostavljena: Ned Nov 26, 2006 10:14 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Moj drugar je skoro ugradjivao plin na Yugo-u i mislim da ga je izaslo oko 15 i po hiljada...nisam siguran.Kaze da mu trosi oko 11 l plina ali i da gubi oko 15-20% snage...

_________________
Master
 
rizmal
Lanin Sicilijanac
Lanin Sicilijanac



Godine: 40

Datum registracije: 27 Maj 2005
Poruke: 8742
Mesto: Beograd

yugoslavia.gif
PorukaPostavljena: Ned Nov 26, 2006 1:16 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Kako se ugrađuje plinski uređaj i koliko košta?

Odgovor na pitanje ugradnje plinskog uređaja u automobil potražili smo u servisu Auto Tim, ovlaštenom za ugradnju plinskih uređaja renomiranih proizvođača kao što su Landi Renzo i Lovato. Vlasnik servisa Miroslav Krlić auto-plinom se bavi već 25 godina i jedan je od najvećih stručnjaka u ovom poslu u Hrvatskoj. Važno je naglasiti da ugradnju plinskog uređaja može obaviti samo ovlašteni serviser koji će izdati potreban certifikat bez kojeg je nemoguće napraviti atest. U Auto Timu stručno će i kvalitetno ugraditi plinski uređaj u bilo koje vozilo. Napokon, Auto Tim jedan je od rijetkih servisa u Hrvatskoj koji može ugrađivati najnoviju ISG tehnologiju direktnog ubrizgavanja plina.

Sistem napajanja gorivom Okvirna cijena ugradnje
Rasplinjač oko 4.000 kuna
Injection 5.500 - 5.800 kuna
Injection s katalizatorom 6.500 - 7.500 kuna
IGS - Injection Gas System 12.500 - 13.000 kuna


Ugradnja uvelike ovisi o vozilu u koje se plinski uređaj ugrađuje. Konstrukcija i oblik vozila određuju veličinu i smještaj spremnika za plin, a sustav napajanja motora gorivom određuje i sustav napajanja plinom. Tako je ugradnja plinskog uređaja najjednostavnija kod vozila s fergazerom, dok motori s injectionom i katalizatorom zahtijevaju više posla. Sukladno tome raste i cijena ugradnje.

Najprije se odredi veličina spremnika za plin koji se u vozilo može ugraditi, što ovisi o rapoloživom prostoru u vozilu. Obično se plinska boca, koja može biti obujma od 45 do 120 i više litara, ugrađuje u prtljažni prostor. Na taj se način smanjuje upotrebljivi prtljažni prostor, ali ako za to ima prostora može se ugraditi i izvan vozila. Npr. kod Lade Nive plinski se spremnik može ugradiit ispod, a kod pick-upova se ugrađuje u vasnjki teretni prostor. Elegnatnije rješenje koje ne zuzima prtljažni prosotr je tzv. toroidalni spremnik koji se ugrađuje na mjesto rezervnog kotača. Toroidalni spremnici ne zauzimaju prtljažni prostor, neprimjetani su, no manjeg su kapaciteta, a ostaje problem smještanja rezervnog kotača.


Iz boce, koja je obično u stražnjem dijelu vozila, u isparivač, koji se nalazi u motornom prostoru, plin dolazi bakrenim cijevima koje je potrebno provesti i pričvrstiti na podnicu vozila. Istim cijevima spaja se i ventil za točenje plina koji se također nalazi na vanjskom, za to najpogodnijem dijelu vozila – ako ima mjesta na mjestu gdje se toči benzin ili obično u braniku vozila (ispod ili sa strane).

Isparivač je uređaj u kojem plin iz plinovitog prelazi u tekuće stanje. Kako se propan-butan kada ekspandira hladi na -30 °C treba ga zagrijati prije ulaska u motor. Za to služi rashladna tekućina motora (antifriz), koja u ovom slučaju ne služi za rashlađivanje nego grijanje. Posebnim crijevom plin, sada u plinovitom stanju iz isparivača dolazi na mješač. Mješač, poznatiji kao "flanđa", raspršuje plin u usisnu granu fergazera ili injection sustava. Dakle, on se nalazi na grlu fergazera odnosno u usisnoj grani prije zaklopke snage. Mješač mora odgovarati motoru na koji se ugrađuje, dakle biti točno proračunat za određeni motor kako bi pružao optimalne performanse.



Kod motora s injectionom ugrađuje se dodatna elektronika koja se spojena sa zaklopkom snage i lambda sondom i koja, poput uređaja za ubrizgavanje benzina, određuje količinu plina u usisnoj grani. Ovaj sustav potpuno je odvojen od sustava za dovod benzina. Elektronika služi i za automatsko i neprimjetno prebacivanje pogona s benzina na plin i obrnuto.
Za prebacivanje služi prekidač u unutrašnjosti automobila, a po želji u unutrašnjosti može biti ugrađen i pokazivač količine plina, koji se inače nalazi na svakoj boci. Kada je sve ugrađeno i pravilno spojeno, treba čitav sustav provjeriti, uskladiti i podesiti. Iznimno je važno da posao ugradnje plinskog uređaja obavlja za to osposobljen i ovlašten serviser kako ne bi s plinskim uređajem bilo problema i kako bi on dugotrajno funkcionirao.
Na kraju krajeva, plin je potencijalno vrlo opasan, ali samo ako se s njim rukuje nepažljivo. Važno je nikada ne pretakati "u kućnoj radinosti" plin iz boca, kao niti sam ne servisirati plinski uređaj. Što se tiče sudara, plinski uređaj daleko je sigurniji benzinskog koje ima svako vozila. U spremniku plina, koji je izrazito čvrst i ne puca u sudarima, samo je tekuća faza plina, dok se u spremniku benzina nalaze vrlo opasne benzinske pare i kisik što čini lako zapaljivu smjesu.

Osim ugradnje plina, servis Auto Tim radi i ostale mehaničarske kao i limarske i lakirerske radove. Možda je najveća preporuka činjenica da dečki iz Auto Tima imaju i svoj racing team - prateću ekipu, koja se brine za vrhunsko stanje trkaćih automobila. Već dvije godine prate našeg proslavljenog automobilističkog asa Borisa Durlena, održavajući njegova dva Ford Escort Coswortha grupe N i grupe A. S ovim posljednjim automobilom, čija je snaga oko 350 konjskih snaga, Durlen je ove godine postao prvak Hrvatske na brdskim stazama



Auto-plin, poznatiji kao propan-butan plin odnosno ukapljeni naftni plin, internacionalno označen kao LPG (Liquified Petroluem Gas), smjesa je ugljikovodika koja se zbog svojih kemijskih svojstava može koristiti kao pogonsko gorivo kod motora s unutrašnjim sagorijevanjem. Njegova povoljna svojstva otkrivena su još 40-ih godina prošlog stoljeća, a do ekspanzije upotrebe auto-plina dolazi u naftnoj krizi 70-ih godina i početkom 80-ih godina. Naime, auto-plin je u pravilu upola jeftiniji od benzina, ali to nije jedina njegova prednost. Propan-butan plin izgara potpuno, pa tako ne dolazi do gubitka goriva u ispušnim plinovima, a niti do emisije štetnih čestica čađe, pepela ili slično. Također ispušni plinovi ne sadrže otrovne sastojke poput olova ili sumpora, a emisije toksičnog ugljičnog monoksida su znatno reducirane (2 do 5 puta!). Emisija dušičnih oksida, posebno opasnih kod visokih temperatura, smanjena je za 30 - 65%, a ugljičnog dioksida 12%. Jedino čega više izlazi iz ispušne cijevi motora pogonjenih propan-butan plinom je - vodena para.
Upravo je sve snažnija ekološka svijest glavni razlog sve većoj upotrebi auto-plina kao pogonskog goriva za automobile u Europi, u gradovima i naseljenim mjestima u kojima razina onečišćenja dostiže alarmantni nivo. Stoga mnoge države potiču ugradnju plinskih uređaja u osobne automobile, a gdje god je to moguće sredstva javnog gradskog prijevoza prilagođuju se za pogon propan-butan plinom. Kada bi većina automobila vozila na propan-butan plina zrak bi u urbanim sredinama bio višestruko čišći, nestali bi problemi s kritičnim razinama štetnih plinova, podigla bi se kvaliteta života u urbanim sredinama, a uvelike bi se smanjio i efekt staklenika od emisija plinova koje ispuštaju automobili. U razvijenim sredinama ekologija je osnovni razlog ugradnji plinskog uređaja u automobile, no ne treba zaboraviti ni ekonomske koristi, koje će zasigurno biti od odlučujućeg značaja za većinu hrvatskih vozača. Naime, cijena litre propan-butan plina u svim se državama Europe, ali i kroz povijest kretala u rasponu 40 - 65% cijene litre benzina. Kako se cijena benzina mijenja tako se mijenja i taj odnos, no nikad drastično. Uz trenutnu cijenu litre Eurosupera 95 od 6.70 kn/l i cijenu auto-plina od 3.05 kn/l, lako je izračunati kako je auto-plin kao pogonsko gorivo od benzina jeftiniji za više od 50%! Ipak, treba računati na činjenicu da automobil u vožnji troši više plina od benzina i to oko 10%. Dodamo li i tu stavku u računicu, ispada da se ušteda zaokružuje na 50%.
Dakle, vožnja na auto-plin točno je upola jeftinija od vožnje na benzin! Prevedeno, to znači da od onog što se ranije plaćali svakih, za recimo 100 kilometara vožnje, ugradnjom plinskog uređaja sada pola možete vratiti sebi u džep! Tako ćete kroz određeni broj kilometara (koji ovisi o cijeni plinskog uređaja i potrošnji goriva) isplatiti cijenu ugradnje plinskog uređaja, i poslije toga se voziti upola jeftinije, a čitavo vrijeme znatno pridonosite čistoći zraka koji svi udišemo. Također, vožnjom na auto-plin produžuje se vijek trajanja vitalnih dijelova motora. U plinu nema prljavština koje onečišćuju i kvalitativno troše motorno ulje, koje zbog toga ne gubi svoja svojstva (vidljivo je to po boji ulja koje ne tamni) i može se produžiti interval izmjene, što također donosi uštedu. Iz istog razloga, uvelike se produžuje vijek trajanja katalizatora i lambda sonde, čija je izmjena vrlo skupa.

izvor:autoweb.hr

_________________

....tvoj i u dobru i u zlu....
 
rizmal
Lanin Sicilijanac
Lanin Sicilijanac



Godine: 40

Datum registracije: 27 Maj 2005
Poruke: 8742
Mesto: Beograd

yugoslavia.gif
PorukaPostavljena: Uto Nov 28, 2006 12:03 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Zastava 10 i sa pogonom na tečni naftni gas

Kupci Zastava 10 (domaće verzije Fiatovog Punta) dobili su mogućnost da u ovaj automobil ugrade uređaj za korišćenje tečnog naftnog gasa (TNG – propan butana) i da pri tome sačuvaju fabričku garanciju za svoje vozilo.

Preduzeće Zastava auto, koje za sada samo distribuira, a tokom 2007. bi trebalo da počne i sa proizvodnjom Zastave 10 (po Fiatovoj licenci), proširilo je ponudu ovog modela verzijom na tečni naftni gas. Uređaj je italijanske marke Landirenco.

Za sada ovlašćenje za ugradnju ovog uređaja imaju prodajno-servisne organizacije Auto-kuća Zastava Voždovac u Beogradu, Zastava promet u Kragujevcu, Auto-kuća Raketa u Užicu i Zastava promet u Somboru. Ugradnja TNG uređaja, sa toroidnom bocom zapremine 40 litara na mestu rezervnog točka, košta oko 950 evra (u dinarskoj protivvrednosti). Garancija na ovu opremu je dve godine, a vlasnik zadržava i garanciju na vozilo, jer je to regulisano ugovorom Zastave auto, kompanije Landirenco i servisno-prodajnih preduzeća. Kupac preuzima atestiran automobile, koji prati i odgovarajuća dokumentacija.

Ugradnja TNG uređaja se je veoma pogodna za vozače koji godišnje prelaze puno kilometara, jer je jedan litar TNG-a u proseku dvostruko jeftiniji od jednog litra benzina.

izvor:b92.net

_________________

....tvoj i u dobru i u zlu....
 
*~*Dixy*~*
~ToRqUe~
~ToRqUe~



Godine: 42

Datum registracije: 28 Okt 2006
Poruke: 4248
Mesto: BEOGRAD-CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA....i da..._ne diram te, ne diraj me_...

serbia.gif
PorukaPostavljena: Uto Nov 28, 2006 12:34 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Dok sam bila direktor jednog naseg dnevnog lista, sada je ta novina zatvorena, saradjivala sam sa jednim gospodinom koji je u zastavi menadzer za ino poslove to je bilo pocetkom leta, hvalio se novom saradnjom izmedju te neke italijanske firme i zastave jer ce u zastavu moci da ugradjuju originalne delove za plin koji ce trajati a sve sa ne znam kojom garanciom. Poenta price je da buduci kupci zastave 10 mogu da se oslone na taj auto u nekom narednom periodu jer ce sve mane i propuste u ovoj seriji poboljsati sledecom koja ce imati opciju-plin, a sve u svrsi originala na kome u zastavi za ubuduce insistiraju.
Izvor Dixy

_________________
 
rizmal
Lanin Sicilijanac
Lanin Sicilijanac



Godine: 40

Datum registracije: 27 Maj 2005
Poruke: 8742
Mesto: Beograd

yugoslavia.gif
PorukaPostavljena: Uto Nov 28, 2006 12:41 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Dixy_24 je napisao/la sledeće:
Dok sam bila direktor jednog naseg dnevnog lista, sada je ta novina zatvorena, saradjivala sam sa jednim gospodinom koji je u zastavi menadzer za ino poslove to je bilo pocetkom leta, hvalio se novom saradnjom izmedju te neke italijanske firme i zastave jer ce u zastavu moci da ugradjuju originalne delove za plin koji ce trajati a sve sa ne znam kojom garanciom. Poenta price je da buduci kupci zastave 10 mogu da se oslone na taj auto u nekom narednom periodu jer ce sve mane i propuste u ovoj seriji poboljsati sledecom koja ce imati opciju-plin, a sve u svrsi originala na kome u zastavi za ubuduce insistiraju.
Izvor Dixy
videcemo nadam se da su resili da poboljsaju kvalitetjer je na uzasnom nivou trenutno kao i unazad par godina ako ne i vise...
al pogledaj de je Hyundai koji se npr probio u americi isto kad i jugo i bili su u istoj klasi a de je zastava....cak sta vie tada su bili jednakog ranga cak je hyundai bio za nijansu gori...

_________________

....tvoj i u dobru i u zlu....
 
*~*Dixy*~*
~ToRqUe~
~ToRqUe~



Godine: 42

Datum registracije: 28 Okt 2006
Poruke: 4248
Mesto: BEOGRAD-CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA....i da..._ne diram te, ne diraj me_...

serbia.gif
PorukaPostavljena: Uto Nov 28, 2006 1:05 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

E ja tu nisam realna, jer mi je yugic bio prvi auto svu slobodu i uzivanje kao i razne egzibicije naucila sam sa yugom, a bas ga volim...To mi je prva ljubav ne trazi od mene da to komentarisem.
Sto se tice same uprave Zastava grupacije, kada bi malo manje krali, uzeli da voze po nekog yuga videli bi koliko treba da se ulozi da bi doveli auto na granicu pristojnosti. Svi pricaju kako je yugo los auto...ne kazem, nije najbolji definitivno ali vlasnici yugica toce na litar ulje u motor a onda kazu otislo im ovo ili ono ja sam u mog stavljala Mobil M, i sluzio me extra nigde me nikad nije ostavio, jer sam ga cuvala kao da imam BMW.

_________________
 
biske
Upućeni član
Upućeni član



Godine: 41

Datum registracije: 09 Maj 2005
Poruke: 369
Mesto: mirijevo

serbia.gif
PorukaPostavljena: Sub Dec 09, 2006 5:27 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

isplati se i to brzo jos ako se ti auto bas treba za posao to je extra kombinacija
 
*~*Dixy*~*
~ToRqUe~
~ToRqUe~



Godine: 42

Datum registracije: 28 Okt 2006
Poruke: 4248
Mesto: BEOGRAD-CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA....i da..._ne diram te, ne diraj me_...

serbia.gif
PorukaPostavljena: Pon Dec 11, 2006 1:25 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Nema to veze sa poslom, jednostavno ljudi vole da putuju kolima , te na svadbe, te na sahrane, na odmore, bilo gde samo da idu kolima ako im sve to pristupacnije od benzina pruza plin zasto da ne...Ljudi Pirot je ipak u Srbiji.... Laughing Laughing Laughing

_________________
 
ticmaopel
S verom u Boga
<b>S verom u Boga</b>



Godine: 40

Datum registracije: 13 Apr 2006
Poruke: 15666
Mesto: Београд

serbia.gif
PorukaPostavljena: Sub Dec 16, 2006 1:22 pm    Naslov poruke: :) Na vrh strane Na dno strane

nikad nebi ugradio plin zato sto auto nikad nemoze da ide isto na plin i benzin a plin je po meni tempirana bomba Twisted Evil
 
vladimir86
Odomaćeni član
Odomaćeni član



Godine: 38

Datum registracije: 28 Nov 2006
Poruke: 1097
Mesto: Beograd

serbia.gif
PorukaPostavljena: Čet Dec 21, 2006 1:47 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Plin je mac sa dve ostrice, efikasniji je od benzina, ali zato ako se lose ugradi ili dodje do malo vece saobracajke moze lako da eksplodira! Nikad ga ne bih ugradio
 
*~*Dixy*~*
~ToRqUe~
~ToRqUe~



Godine: 42

Datum registracije: 28 Okt 2006
Poruke: 4248
Mesto: BEOGRAD-CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA....i da..._ne diram te, ne diraj me_...

serbia.gif
PorukaPostavljena: Čet Dec 21, 2006 2:49 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Ekipa SAT-a ti je radila test eksploziju plina i benzina....pogledaj sam pa donesi zakljucak.....

_________________
 
Prikaz poruka:   
Upišite novu temu   Odgovorite na temu    www.domaci.de Forum Indeks -> ~ Auto-moto svet ~ -> ~ Ostala vozila i zanimljivosti ~ -> Auta na plin Vreme je podešeno za GMT + 1 sat
Strana prethodna  1, 2, 3, 4  sledeća
Strana 2 od 4

 
Pređite u:  
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu
Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu
Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu
Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu
Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu
Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma





- Burek Forum - Doček Nove 2018. godine - Venčanja, svadbe - Proslave - TipoTravel - Kuda večeras - Anwalt - legal -

Bookmark to: Twitter Bookmark to: Facebook Bookmark to: Digg Bookmark to: Del.icio.us Bookmark to: StumbleUpon