:: |
Autor |
Poruka |
Vampirela Upućeni član
|
Godine: 40
Datum registracije: 31 Avg 2006 Poruke: 454 Mesto: Tamo gdje je on...
|
|
mislim da je ta tema kod nas relativno nova...ali iz prica sa ljudima sam cula da je to prilicno jeftino. zanima me znate li koliko je sigurno i da li se stvarno isplati kao sto se prica?
|
_________________ LJubav je jedina stvar na svijetu koju ne treba objasnjavati i kojoj ne treba traziti razlog! |
|
|
|
|
rizmal Lanin Sicilijanac
|
Godine: 40
Datum registracije: 27 Maj 2005 Poruke: 8742 Mesto: Beograd
|
|
def se isplati ali koliko je sigurno to ne znam ja plinu iskreno ne verujem al proizvodjaci plinskih sistema za kola kazu da je totalno sigurno al ....znam da su jos '74 postojala kola na plin i skoro sam prico s covekom koji je imo auto na plin tada i kako on kaze od tada je to dosta napredovalo tako da bi trebalo da bude bezbedno....
|
_________________
....tvoj i u dobru i u zlu.... |
|
|
|
|
venom Iskusni član
|
Datum registracije: 24 Avg 2005 Poruke: 975 Mesto: City of Heroes!
|
|
uvek sam za
manje troši manje se motor haba i to je to
|
_________________ When I walk I walk ALONE!
When I fight I fight ALONE!
|
|
|
|
|
nesa1 Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 36
Datum registracije: 13 Apr 2006 Poruke: 31
|
|
venom je napisao/la sledeće: | uvek sam za
manje troši manje se motor haba i to je to |
Ok da manje trosi al da se manje motor haba to nikako nije tacno...
Nije mi do rasprave dal jeste ili nije otidji do nekog auto mehanicara
pa se raspitaj
|
_________________ FOOORD ZAKOOON
NST-club
San mog zivotaaa
|
|
|
|
|
sim02 Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 43
Datum registracije: 20 Sep 2006 Poruke: 6 Mesto: Belgrade
|
|
Siguran sam da je plin bezbedan. Na kolima imam uredjaj vec tri godine, uradjen atest i u nekoj od emisija SAT-a, kazu da takav ureedjaj, proveren je daleko sigurniji od rezervoara sa benzinom. O odnosu cene plina i benzina netreba ni pricati. Ja cu sigurno i na svakom sledecem autu imati plinski uredjaj!
|
_________________ Lep,zgodan,neophodan |
|
|
|
|
80Moma Upućeni član
|
Godine: 44
Datum registracije: 15 Mar 2006 Poruke: 455 Mesto: Kac
|
|
Sigurnije je voziti kola na plin nego na benzin jer boca za plin trpi jako velike udarce sto je dokazano.U slucaju paljenja iste nece eksplodirati nego ce vatra izlaziti kroz sigurnosni ventil koji je usmerava van kola.Isplati se ugraditi ga otplatices ga za 6-12 meseci voznje stim da je upola jeftinije nego bezin.Imam plin ugradjen i trosi 10 lit a benzina je trosio 8 pa izracunajte a ide isto ko i na benzin.
|
_________________ "Mi pamtimo BARI a vi Fljarmuntari" |
|
|
|
|
nedd1ch Dobro upućeni član
|
Godine: 37
Datum registracije: 11 Dec 2005 Poruke: 597 Mesto: Novi Sad/Bachka_palanka
|
|
Cale ga je ugradio pre petnaest dana i auto ide skoro isto razliku jedini ja mogu da osetim ali je neznatna. Jedino mi nije jasno auto je 2000 kubika injection i uvek je lepo radio na benzinu a sada brlja ler kad je hladan i kada se brkaju lampice za benzin i plin pa ni on sam ne zna da li da ga prebaci na plin ili da radi na benzinu to mi je cudno mada cim se provozam sto metara sve dodje na normalu,to je valjda zboj ECUa 8) koji od protokomera i lamda sonde ne dobija prave informacije,tako makar ja kontam da je.
|
_________________ nedd1ch |
|
|
|
|
Bajadk Odomaćeni član
|
Godine: 50
Datum registracije: 08 Mar 2004 Poruke: 1077 Mesto: Podgorica - Danmark
|
|
Jedan clanak iz Kurira. Ipak plin nije tako dobar.
UGUŠILI SE LJUBAVNICI
Tijana Radonjić (16) i Igor Đurović (23) ugušili se od plina dok su polugoli ležali na oborenim sedištima parkiranog automobila
DANILOVGRAD - Gimnazijalka Tijana Radonjić (16) iz Podgorice i muzičar Igor Đurović (23) iz Danilovgrada pronađeni su juče ujutro mrtvi u automobilu parkiranom pored Osnovne škole "Vuko Jovović" u Lazinama, nadomak Danilovgrada. Radonjićeva i Đurović, koji su pronađeni u automobilu goli, ugušili su se od plina, saznaje Kurir!
Igor Đurović
Tijana Radonjić
Njihova tela pronašao je juče ujutro oko 7.20 sati učitelj škole Gojko Kovačević. Dok je išao ka školi, neposredno pored istočnog zida zgrade Kovačeviću je privukao pažnju parkirani automobil sa upaljenim motorom. Krenuo je ka automobilu da bi video o čemu se radi, a onda je ugledao stravičan prizor... Dvoje mladih ljudi ležali su nepomično, goli, na oborenim sedištima!
Mladić je bio potpuno nag, a devojka poluobnažena! Kovačević je odmah pozvao policiju i Hitnu pomoć, ali, nažalost, lekari danilovgradskog Doma zdravlja mogli su samo da konstatuju smrt. Policija pretpostavlja da su se Radonjićeva i Đurović dovezli automobilom "pežo 306" (PG-101-651) do škole, parkirali ga sa desne strane zgrade, a onda ih je u jednom momentu prevario san.
Policajci koji su izašli na uviđaj zatekli su upaljen motor od automobila, a kada su otvorili automobil da bi izvukli tela nesrećne devojke i mladića, još je radilo i grejanje. Prema prvim informacijama iz istrage, uzrok nesreće je neispravna instalacija, jer je kroz otvore za grejanje najverovatnije izlazio plin. Istraga još nije utvrdila kada je tačno nastupila smrt, ali se pretpostavlja da su devojka i mladić bili mrtvi više od dva sata od momenta kada su pronađeni.
Istražni sudija podgoričkog Višeg suda Miroslav Bašović, koji je obavio uviđaj, juče je naložio obdukcije tela Đurovića i Tijane Radonjić, kao i tehnički pregled i veštačenje vozila u kojem su pronađeni. Više detalja o ovom stravičnom događaju biće poznato posle rezultata obdukcije.
Inače, Tijana Radonjić je bila učenica trećeg razreda podgoričke Gimnazije, dok je Đurović živeo u Danilovgradu i bavio se muzikom. Svirao je u danilovgradskim lokalima, a prema rečima njegovih prijatelja, pre dva dana snimio je svoj prvi muzički CD.
|
_________________ E da mi je, da mi je |
|
|
|
|
27da03 Početnik Domaćeg.de
|
Datum registracije: 07 Avg 2006 Poruke: 69
|
|
kod nas je plin puno jeftinije od svih goriva cijena mu je ispod 1 KM, a koliko ga natocis za puno manje para, predes isto kilometara koliko i sa drugim gorivima,
|
|
|
|
|
|
*~*Dixy*~* ~ToRqUe~
|
Godine: 42
Datum registracije: 28 Okt 2006 Poruke: 4248 Mesto: BEOGRAD-CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA....i da..._ne diram te, ne diraj me_...
|
|
Pa sta da vam kazem plin se svakako isplati nema bojazni da ce eksplodirati cak znam neke koji su se prevrtali sa plinskom bocom pa im nije bilo nista. Ipak ja licno ga nikad ne bih ugradila jer sam neizlecivi zavisnik mirisa benzina i svakog oktana u njemu. Ne bih rekla ni da nema razlike kada se isti auto vozi na benzin pa na plin razlika je uocljiva cak i obicnim laicima jer samo onaj koji je slep i zeli pred novcanikom da zastane moze da tvrdi da su razlike neznatne.
Ipak to je samo moje misljenje.....JOIN TO DRIVE...
|
_________________
|
|
|
|
|
DARK LORD NAZGUL Banovan! Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 41
Datum registracije: 27 Mar 2006 Poruke: 122 Mesto: Prijepolje
|
|
dexy sta ti vozis ???
kako to da nije znatna razlika -jeste probaj malo negde u brdo pa ces da vidis nemozes mnogo da osetis ako imas auto iznad 2000 ccm3.Ipak vozi ti auto ovako negde neku trku pa prebaci na benzin da vidis razlike
|
|
|
|
|
|
*~*Dixy*~* ~ToRqUe~
|
Godine: 42
Datum registracije: 28 Okt 2006 Poruke: 4248 Mesto: BEOGRAD-CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA....i da..._ne diram te, ne diraj me_...
|
|
Način rada instalacije za autogas i vrste uredaja.
Uredjaji se dele na vakuumske (venturi) i sekvencijalne. Kod nas su najviše zastupljeni vakuumski uredaji. Da ne bude zabune, to vakuumski se odnosi i na karburatore i na injection sisteme, jer je princip takav da se gas potpritiskom uvlači u motor preko usisne grane. Prednost ovog sistema je niža cena, uz nešto slabije performanse vozila u odnosu na sekvencijalni sistem ubrizgavanja. Mana je to što može doći do detonacije (zapaljenja) gasa u usisnoj grani iz više razloga. Zbog toga može biti naneta šteta motoru. Ako je usisna grana metalna, šteta može nastati samo na plastičnim delovima, kao što je kućište filtera za vazduh, ili na gumenim cevima kojima je taj filter spojen na motor. Ako je usisna grana plastična, šteta može biti daleko veća uz dodatnu otežavajuću okolnost da auto ostaje nepokretan, jer bez usisne grane nema rada motora.
Stoga su napravljeni sekvencijalni sistemi koji eliminišu takvu mogućnost. Detonacija je kod njih jednostavno nemoguća i nema štete. U našim uslovima, mana ovog sistema je cena koja je dosta viša u odnosu na klasičan sistem gasa.
Kako sve to radi?
Gas je u rezervoaru u tečnom stanju pod odredjenim pritiskom, koji varira u zavisnosti od spoljašnje temperature i od količine gasa u rezervoaru. Normalan pritisak je od 6 do 10 bara. Kroz bakarne cevi gas pod pritiskom dolazi do isparivača koji je ujedno i reduktor. U isparivaču prilikom isparavanja gas oduzima toplotu iz okoline, pa se isparivač priključuje na rashladni sistem motora da bi bio stalno ugrejan, jer bi se u protivnom bukvalno smrzao. Za vakumske sisteme važi da odatle pa na dalje prema motoru nema više pritiska. Kad motor radi, preko usisne grane se stvara potpritisak i pomeranjem membrane u isparivaču se dozira koliko će gasa motor uvući u usisnu granu. Mešanje gasa i vazduha se vrši na samoj usisnoj grani, u mikseru ili mešacu ("ploči", kako ga neki zovu). Iz usisne grane mešavinu gasa i vazduha uvlači svaki cilindar onoliko koliko mu treba tog trenutka.
Kod sekvencijalnih sistema je situacija drugačija. Za svaki cilindar postoji brizgaljka, koja ubacuje gas na sam ulaz u cilindar, kao benzinska dizna (i to samo kad bi i benzin bio ubrizgan). Tako je omogućeno da se svaki cilindar snabdeva gasom u pravo vreme, a da usisna grana nije puna mešavine gasa i vazduha. Iz tog razloga je nemoguće zapaljenje smeše u usisnoj grani i nema štete po motor ako nešto postane neispravno. Takodje, prati se stanje pritiska gasa prema motoru, pa u slucaju da je mali ili ga nema (prazan rezervoar) motor se automatski prebacuje na benzin.
Uzroci detonacije i rešenja
Detonacija se najčešce dešava iz dva razloga. Prvi razlog (ne po važnosti) je struja u automobilu. Pod "strujom" podrazumevamo sve što utiče na paljenje varnice na svećici. U to spadaju sama svećica, razvodna kapa, rotor, kablovi, bobina, komutator... Od nabrojanog, najčešći uzrok detonacije su loši visokonaponski kablovi,rotor i razvodna kapa. Sve ima svoj vek trajanja i trebalo bi da bude blagovremeno menjano. U slučaju da je nešto od ovog neispravno, može doci do neželjene varnice na cilindru koji nije na redu paljenja. Preko otvorenih ventila, tako se zapali smeša gasa u usisnoj grani i eto problema. Kod karburatorskih sistema ovo nije tako opasna pojava, jer su retki oni sa plasticnim kućištem filtera, pa nema neke štete sem lupanja srca vozača. Prasak ume da bude glasan, ali je bezopasan. Kod injection sistema je ovo već druga priča, pošto tu ima više vitalnih delova koji mogu biti oštećeni. Najrizičniji su Bosch L Jetronic sistemi i takozvana K-glava, zbog osetljive konstrukcije protokomera vazduha.
Drugi razlog je siromašna smeša gasa u usisnoj grani. Ako je pravilno izabrana TNG oprema za dotični motor, jedini razlog je nedostatak gasa u trenutku naglog stiskanja pedale gasa. Gasa može da nedostaje, opet, iz dva razloga: niste na vreme promenili filter, pa kroz njega prolazi manje gasa nego što treba, ili vozite na isparenja u rezervoaru. Naravoučenije: promenite filter, ili natočite gorivo na vreme. Siromašna smeša će detonirati sama od sebe, bez ikakvog uticaja varnice ili nekog drugog faktora. Isto se dogadja i sa benzinom, kao i kod sekvencijalnog ubrizgavanja gasa, samo je onda detonacija mnogo manja, jer je količina smeše mala (pošto se brizga samo za taj cilindar) i nema štete.
Ako nije pravilno izabran isparivač ili mikser za odredjenu snagu motora, onda će neminovno doći do detonacije jer se motor neće snabdeti dovoljnom količinom gasa.
E sada razmislite sta cete benzin ili gas...
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|