:: |
Autor |
Poruka |
NUSKMP Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 62
Datum registracije: 25 Jun 2009 Poruke: 36 Mesto: Moskva
|
|
Poslednjih 30-ak godina se bavim sakupljanjem,zapisivanjem i proučavanjem društvenih i kartaških igara,a mnogo toga sam bivao prinuđen i da menjam i prilagodim našem podneblju.Pri tome su se rodile i mnoge nove ideje,pa sam tako posatao i autor nekih igara.Međutim,postoji društvo zaljubljenika kartanja i novih i originalnih autorskih igara DAMJANICUS , čiji sam od skoro postao član pa od njih dobio i pravo da novitete objavljujem,između ostalog,i ovim putem.
Neki vrhunac Domjanicusa je igra SubRosa,koja je plod višegodišnjeg igranja i nadgradnji,a po složenosti i mogućnostima kombinatorike mislim da prevazilazi i sam Bridž. Lično sam ispitivao po matematičkom modelu,pačak mogu tvrditi da je prilično i iznad njega.Ipak,za promociju nove igre su potrebna materijalna sredstva,pa se tako niko ne nosi mišlju da SubRosa konkuriše na svetskoj pozornici,ali po svom sadržaju to zaslužuje.U Srbiji već postoji oko 30-ak igrača,te se održavaju turniri i šampionati.
Preteča SubRose je RUŽIČKA koju ću vam opisati ovde,a koja je lansirana kao prava opuštajuća,solidno teška i izvanredno zanimljiva igra sa kartama.Neposredno posle njenog objavljivanja,mnogi su se počeli javljati i govoriti,da je zaista fenomenalna,da je neviđena zaraza i da ne mogu ustati od stola.Ona je istovremeno i osnova već pomenute SubRose,sa amo dodatkom nekih dopunskih pravila pa se i koristi u periodu učenja iste.
Probajte,mislim da će te uz Ružičku provesti lepe i nezaboravne trenutke.
|
_________________ Neka svako umre ko mrzi Partizan |
|
|
|
|
NUSKMP Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 62
Datum registracije: 25 Jun 2009 Poruke: 36 Mesto: Moskva
|
|
R U Ž I Č K A
Ružička je igra za 4 igrača,od kojih du po dvoje partneri i sede,jedan na protiv drugog.
KARTE : Koristi se skraćeni špil od 32 karte,koje su rangirane standardno: 7,8,9,10, J, Q, K i A.
Boduju se samo Slike i to:
Žandar, 1 bod
Dama, 2 boda
Kralj, 3 boda
Kec, 4 boda
Ukupo ima ovakvih 40 bodova.Svaki odneti krug donosi još po 1 bod,a takođe i osvojeni poslednji štih,dodatnih 5 bodova.
U jednom deljenju su prisutna 53 boda.
Delitelj deli po obrascu 3-2-3,tako da svako dobija po 8 karata.Prvi igra desni igrač od njega.U sledećem deljenju,on meša i deli.Izuzetak je kraj jedne i početak sledeće partije,gde si igrač na funkciji delitelja preskače,ako pripada pobedničkoj strani.
TOK IGRE : Prvi na potezu je desni igrač od delitelja i on odigrava bilo koju kartu.
Ostali redom igraju jaču u istoj boji „gaze“,ili istu i jaču u DŽOKER boji.Primećujete da ovde postoji tzv, Džoker-boja koja ima sličnu ulogu adutu,ali se ipak bitno razlikuje od njega.
Pre svega,ona se igra samo po želji i ne postoji obaveza odigravanja.Da bi sa Džoker bojom nadjačao prethodno odigranu kartu,ona mora biti bar ista,ili jača od nje.Znači,ne može se „seći“ sa slabijom,kao što je to slučaj sa adutom.
Na početku igre,Džoker-boja je uvek HERC,ali je u prvom krugu neko može i promeniti.
Svako nadjačava predhodno odigranu kartu,u istoj boji ili u Džoker boji.
Ko nema ili ne želi da nadjača,prosto odigrava na talon,ali pored prethodno odigrane bilo šta.To se naziva „Odbacivanje“.U tom štihu,on se više ne može boriti za njega.
Svaki krug se mora završiti,odnosno,svako mora igrati po jednu kartu.
Štih se može sastojati od više krugova.Naime,kada sva četvorica odigraju po jednu kartu,ponovo dolazi na red prvi igrač.Ako mu niko nije „gazio“,odnosno,njegova ostala najjača karta,prosto nosi sve četiri i igra za sledeći.
Ako ga je nadjačao u prvom krugu samo njegov partner,štih je takođe završen i pripada partneru.
Međutim,ako je bilo ko od protivnika „zgazio“,prvi igrač mora nastaviti sa igrom i u sledećem krugu.Započeti krug se mora završiti do kraja.Znači,svako odigrava još po jednu kartu. Tek kada nema nadjačavanja od strane protivnika,štih pripada igraču sa poslednjom odigranom kartom.
Ko odbaci,ne može u sledećem krugu „gaziti“,pa makar i da ima jaču kartu.
Primer jednog štiha koji je trajao čak 4 kruga:
I igrač II igrač III igrač IV igrač
I krug 7-pik 8-pik 8-herc(džoker) 9-herc
II krug 10-pik 9-karo(odbacuje) A-Karo (odb.) J-pik
III krug K-pik 8-tref Q-tref A-pik
IV krug A-herc 10-tref K-karo 7-karo
I štih pripada I-om igraču.On igra zatim novu kartu za novi štih,itd.
NUĐENJE : Ovo je situacija,kada I igrač dođe na red za igru,a bilo ko od protivnika je u prethodnom krugu „gazio“.Štih nije odlučen i mora se krenuti u sledeći krug.Ako I igrač nema,ili ne želi da „gazi“,on odbacuje,ali za sada zatvoreno jednu kartu.Tek ako je jasno da se štih odigrava do kraja kruga,on je otvara i ista se smatra odigranom.U protivnom,vraća je u ruke.
Primer: I-9 pik; II-10 pik; III-10 herc(džoker boja) i IV-9 karo(pored samo odbacuje)
Sada su u igri I,II i III igrač,pošto je IV odbacio i ponovo ako dođe na red,samo će odbaciti.I igrač spušta jednu kartu zatvoreno.On odbacuje,ali je moguće da se II krug neće ni igrati.Ako II igrač ne želi ili nema da „gazi“,on može samo kucnuti i u konkurenciji ostaje samo III kome praktično i pripada štih.U tom slučaju,I igrač zatvorenu kartu vraća u ruke.
Ako II zgazi,zatvorena karta se odmah otvara i tretira kao odbačena.
Po istom principu,mogu nuditi i I i II,ako su u igri još uvek III i IV,pa se čeka njihovo rešenje.U slučaju da zgazi III,obe prethodne se otvaraju i tretiraju odbačenim.
Na kraju II kruga,princip je isti.Posmatra se da li je štih odlučen,ili se ide dalje.
ŠTIGLJENJE : Ako jedna strana odnese svih 8 krugova,kaže se da je „oštigljila“ protivnike. Njima se ne sabiraju bodovi za krugove i zadnji štih,već im se pišu samo 40 bodova za vrednosti karata,a protivnicima kaznenih -30 bodova.
BREJK : Kada igrači koji u tom štihu sede na II i IV mestu jedan drugog direktnog nadjačaju,a da igrač između odbaci,oni ga odmah osvajaju,bez daljeg produžetka.
Brejk preko III igrača je jasan.Znači II igrač gazi,III odbacuje,IV gazi svog partnera i I sada ne može nastaviti igru u sledećem krugu.Štih nosi IV igrač u tom potezu.
Brejk preko I-og igrača je u sledećoj situaciji.Ako poslednji igra IV,pa I nudi,II može nadjačati svog partnera(IV-og) pa je opet u pitanju Brejk.Sada ipak i III i IV moraju odbaciti još po jednu kartu,da bi se započeti krug završio.
PROMENA DŽOKER.BOJE : Samo u I-om krugu igre,svako može na svom potezu pokazati Žandara i njegova boja je za to deljenje Džoker-boja.Promena se može izvršiti samo jednom u deljenju i čim to pravo neko iskoristi,njegova boja postaje konačna.Igrač ne mora biti prvi na potezu,već se promena može izvršiti i u toku poteza.Pri tome,od tog trenutka novi Džoker stupa na snagu.Onaj ko je pre toga odigrao Herca,tretira se da je gazio,ali je nadjačan,a može ponovo gaziti ,ako štih pođe i sledeći krug.
Ako u prvom krugu neko pokaže Žandara-herc,to deljenje protiče bez Džoker boje,tzv, EGALITI.
Igrač koji promeni Džoker-boju,preuzima obavezu da sa svojim partnerom odnese bar za 1 bod više od protivnika u tom deljenju.Znači,u standardnoj igri,to bi bio minimum 27:26,ali može biti i neki drugi broj,što će te videti u daljem toku.
Strana koja proglasi boju dobija dodatnu nagradu od:
+8 bodova, a upisuje se i prvo slovo boje koja je aktuelna u tom deljnju
+20 bodova, ako je u pitanju igra bez Džoker-boje.
U slučaju pada,strani se piše -30 bodova,a protivnicima ponovo samo njihovo ostvareno.
OTVORENO : U bilo kom trenutku igre,igrač može spustiti svoje preostale karte,a najmanje ih mora biti 3.Od tog trenutka,njegov partner samo odigrava pasivno,a on sam mora odneti sve do kraja.Posle toga,protivnici takođe otvaraju svoje i nastavlja se otvorena igra.
U slučaju uspeha,pobedničkoj strani se upisuje dodatnih:
3 karte......................6 bodova
4 karte.....................10 bodova
5 karata...................15 bodova
6 karata...................20 bodova
7 karata...................25 bodova
8 karata...................30 bodova
Tokom dalje igre,takođe važi Brejk,pa sa ovim Otvaranjem treba biti jako oprezan. Praktično, partner ne igra,pa je mogućnost Brejka uvek otvorena.
U slučaju pada,strana čiji je igrač otvorio karte ne dobija nikakvu kaznu,ali zato protivnicima pripadaju sve karte od trenutka otvaranja.
Ako je otvorio neko u već započetom potezu,sve karte iz tog poteza takođe odlaze u plen protivnika.
BODOVANJE ; Partija traje do 301 i više,a meč se igra na tri dobijene partije.
Ako je tekući rezultat niži od -200 bodova,vrši se korekcija.Obema stranama se dodaje onoliko,kako bi pomenuta ekipaimala tačno -200.
|
_________________ Neka svako umre ko mrzi Partizan |
|
|
|
|
NUSKMP Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 62
Datum registracije: 25 Jun 2009 Poruke: 36 Mesto: Moskva
|
|
Za SubRosu,odnosno Ružičku su dizajnirane i originalne karte,koje umesto standardnog sastva boja imaju RUŽU,ŠIŠARKU,DUNJU i ZELJE.
Rangovi su podeljeni u Donji i Gornji Dom.
Donji dom su male karte i označene su sa 1,2,3 i 4 , a Gornji Dom su velike karte,odnosno,veliko 1,2,3 i 4.
Iako su neuporedivo praktičnije od standardnih,još uvek nije započela njihova masovna proizvodnja i prodaja,pa bi ih za sada ostavio po strani.
|
_________________ Neka svako umre ko mrzi Partizan |
|
|
|
|
NUSKMP Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 62
Datum registracije: 25 Jun 2009 Poruke: 36 Mesto: Moskva
|
|
R U S K A B A N K A
Ovo je još jedan oblik Pasijansa za 2 igrača,a samo ime govori o njegovom poreklu.
KARTE : Koriste se 2 standardna špila,od po 52 karte i oni su pre početka igre, međusobno razdvojeni.Zbog toga je dobro,da na poleđini imaju različite šare (u primeru na slici to nije tako),kako bi se lakše razdvojile i pripremile za novo deljenje.
Svako preseca svoj špil,a igrač koji preseče manju kartu,igra prvi.On najpre,sa vrha svog špila odbrojava 12 karata i spušta ih licem na dole,ispred sebe na sto.One se nazivaju „Reterva“.Iznad nje se ređaju 4 karte otvoreno.Pošto to isto učini i protivnik,njihovih 8 otvorenih karata na talonu se nazivaju zajedničkim imenom,„Tablo“.Između dve kolone Tabloa, ostavljaju se 8 upražnjebih mesta,koja su rezervisane za „Baze“.Na njih dolaze Kečevi,a sledi dalje ređane po redosledu i u istoj boji,sve do Kraljeva.
Ostatak špila,igrač spušta pored svoje Rezerve.
Ovaj deo igre,obojica mogu izvoditi istovremeno i nevezano jedan od drugog.U nastavku,igrači igraju naizmenično.
I Igrač
Ako se između 8 otvorenih karata Tabloa nađe neki Kec,igrač ga odmah odigrava na Bazu.Ako ih je slučajno više,odigrava ih sve.Na njih se dalje ređaju:Dvojke,Trojke itd.
Posle toga,sledi premeštanje karata u Tablou,jedne na drugu i to,u opadajućem nizu i u kontra farbi (crno-crveno-crno itd.).U našem primeru,Dama-tref dolazi na Kralja-herc,a Petica-pik,na Šesticu-herc.Pri tome,one se međusobno samo delimično prekrivaju.Posle ovih radnji, neka mesta na Tablou će ostati upražnjena.
Igrač zatim,okreće gornju kartu Rezerve i najpre se trudi da je odigra na Bazu.Ako je to nemoguće,drugi prioritet postaje ređanje na neki niz u Tablou.U slučaju da ne može ni to izvesti,sa njom popunjava upražnjeno mesto,ili je privremeno odlaže na Rezervu,po svom ličnom izboru.Čim se karta sa Rezerve odigra,okreće se sledeća ispod nje.Isti igrač nastavlja potez,okrećući sledeću kartu sa Ostatka,a i za nju važe isti prioriteti.Najpre se mora igrati na Bazu,pa na Tablo,a ako je to nemoguće,igrač sam bira,da li će upražnjena mesta popuniti sa njom,ili sa Rezerve.Ako se odlučio za drugu soluciju,nju odmah spušta pored Ostatka i na taj način započinje formiranje Hrpe za Odbacivanje.
Ako je igrač na bilo koji način odigra,okreće sledeću sa Ostatka.Igrač može naizmenično odigravati karte sa Rezerve i Ostatka,a kako koju odigra,tako okreće novu.
Kada se po jedna karta nalazi na Hrpi,Rezervi,a sva mesta u Tablou su ispunjena,potez se završava.
II Igrač
Drugi igrač ima istovetne mogućnosti kao i prvi,ali on još može i „puniti“ protivnika. Pod tim pojmom se podrazumeva,da sa svoje Rezerve i Ostatka,može igrati na protivničku Rezervu i Hrpu za Odbacivanje.Pri tome,karta mora biti istog znaka i susedna sa onom,na koju se polaže (prva veća,ili manja).Npr,na protivničku Osmicu-herc,može se igrati Sedmica,ili Devetka u Hercu.
Kada igrač spusti kartu na svoju Hrpu,smatra se da je završio potez.
U daljem toku igre,igrači igraju naizmenično,a pojavljuje se još jedna mogućnost.Sada svako može igrati i gornju kartu sa Hrpe za Odbacivanje.Pri tome se uvek vodi računa,o tačnom redosledu poteza.Uvek ide : Baza,Tablo,a zatim sledi „punjenje“ protivnika.
Ako se ovaj redosled naruši,protivnik govori : „Stop!“Zatim,daje protivniku jednu kaznenu kartu i to,poslednju iz svog Ostatka.Ovaj je stavlja u svoj, takođe kao poslednju,a dalje igra protivnik,koji je obustavio igru.
Kada se Ostatak istroši,preokreće se Hrpa za Odbacivanje i bez mešanja postavlja na sto,licem na dole.Ona sada prestavlja novi Ostatak.
Ako se istroše,i Ostatak,i Hrpa za Odbacivanje,igrač nastavlja da igra samo sa Rezerve. Ako se pak,ranije istroši ona,igra se produžava sa Ostatka i Hrpe.
Pobednik je igrač,koji se prvi oslobodi svih svojih karata,sa Ostatka,Rezerve i Hrpe za Odbacivanje.
BODOVANJE : Pobednik kao nagradu,dobija 30 bodova.Takođe,dobija i po 1 bod,za svaku preostalu kartu u protivničkoj Hrpi i Ostatku,a po 2 boda,za svaku kartu u Rezervi.
Partija traje 5 deljenja.Pred svako od njih,špilovi se razdvajaju,svako meša protivničke karte,a pošto ih jedan drugom predaju,započinje igra.
Posle odigranih svih 5 deljenja,pobednik je igrač,sa većim brojem bodova.
|
_________________ Neka svako umre ko mrzi Partizan |
|
|
|
|
NUSKMP Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 62
Datum registracije: 25 Jun 2009 Poruke: 36 Mesto: Moskva
|
|
INAT I ZLOBA
KARTE : Koriste se dva špila karata.Jedan od njih je standardan,od 52 karte,dok su drugome pridodata 4 Džokera,od kojih jedan,ili dva mogu biti i iz prvog špila.
Boje karata u ovoj igri,ne igraju nikakvu ulogu.
DELJENJE : Bilo ko od dvojice suparnika,podeli standardni špil na dva jednaka dela. Svako uzima svojih 26 karata,skuplja ih u Kup i spušta ispred sebe na sto,licem na dole.Oni predstavljaju „Isplatne Kupove“.Gornje karte na njima se otvaraju i postavljaju licem na gore. Igrač,čija je otvorena karta manja,uzima drugi špil i deli protivniku i sebi po 5 karata,a Ostatak spušta na sredinu stola,licem na dole.
Sa slike se vidi,da se oko Ostatka ostavljaju mesta za formiranje 4 „Centralna Kupa“. Na njih dolaze Kečevi,a dalje ide po redosledu 2,3,4 itd,bez obzira na boju.Kad god je to moguće,igrač sa svog Isplatnog Kupa,igra na neki Centralni,jer je i glavni cilj igre,osloboditi se njega. To je i jedini način,pošto se karte sa Isplatnog Kupa, mogu igrati samo u centar.
Igrač odigrava karte iz lista na Centralne Kupove,a u međuvremenu,ako je to moguće, dodaje i neku sa Isplatnog Kupa.
Kada je odigrao sve što je bilo moguće,igrač jednu kartu iz ruke odbacuje na „Lični Kup“. Njih ima takođe četiri,a karte se ne mogu prebacivati,sa jednog,na drugi.Gornje su uvek dostupne za igru,a odigravaju se u centar.Ponekad se karta odbacuje i na Lični Kup preko već postojeće, ali samo u silaznom nizu,bez obzira na boju.
Čim se karta odbaci na Lični Kup,potez je završen,pa igru nastavlja protivnik.
Posle četvrtog kruga igre,može se dogoditi,da su sva četiri Lična Kupa popunjena,a da igrač nema ni jednu kartu,koju bi mogao u silaznom poretku odbaciti na jedan od njih.U tom slučaju se potez završava tako,što on prosto govori:“Dalje“,pa igra protivnik.
U daljem toku igre,svaki potez se započinje tako,što igrač najpre vuče sa ostatka onoliko karata,koliko mu fali do 5.Vrlo često se događa,da igrač ima u rukama 5 karata i da ih ne može odigrati na Centralne Kupove,niti bilo šta odbaciti na Lične Kupove.U tom slučaju,govori „Dalje“,pa ponovo igra protivnik.On pauzira sve dotle,dok ne uspe nešto iz ruke da odigra i na taj način se „odblokira“.
Džoker menja svaku kartu,osim Keca.
Kada se neki Centralni Kup kompletira,odnosno poređa do Kralja,on se promeša i stavlja ispod Ostatka.Na njegovo upražnjeno mesto se u daljem toku igre,ponovo odigrava Kec i dalje ređa do Kralja.
Svako uvek može igrati iz Lista,Isplatnog Kupa i Ličnih Kupova.
Pobednik je igrač,koji se prvi oslobodi svog Isplatnog Kupa.
Pobedniku se upisuju onoliko bodova,koliko je ostalo karata u Isplatnom Kupu protivnika.
Partija traje 4 deljenja,a igrač sa više bodova, postaje konačni pobednik.
BLOKADA:Pošto je ovo ipak jedan oblik Pasijansa,igra može i da se „zatvori“ i to se događa prilično često.Ako oba igrača imaju po 5 karata u rukama i niko nema šta igrati,partija je zablokirana.Karte iz ruku se ofiraju,kako bi se ustanovilo,da je zaista došlo do blokade.Pristupa se prebrojavanju karata Isplatnih Kupova,a pobednik je igrač,kod koga se nađe manji broj njih.Njemu se kao nagrada ,upisuje razlika u broju karata Isplatnih Kupova.
Jedan igrač može biti zablokiran i nekoliko krugova igre i pri tome,na svom potezu uvek govori „Dalje“ i čeka priliku da nešto odigra,ili da se zablokira i protivnik,što bi označilo i kraj partije.
|
_________________ Neka svako umre ko mrzi Partizan |
|
|
|
|
NUSKMP Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 62
Datum registracije: 25 Jun 2009 Poruke: 36 Mesto: Moskva
|
|
DVOJNI SOLITER
Dvojni Soliter nije ništa drugo,nego varijanta „Đavoljeg Pasijansa“,prilagođena dvojici igrača.Prvenstveni cilj je,pobediti protivnika,a samo ređanje karata je odbačeno u drugi plan.
Igraju 2 igrača,a koriste se dva standardna šipila,od po 52 karte,obavezno različitih šara na poleđini.
PROSTIRKA : Igrači mešaju po jedan špil karata,a zatim se sa njima međusobno razmenjuju.Na taj način,svako je promešao protivničke karte.Iz dobijenih šipilova,svako samostalno formira svoju Prostirku,istovetnu Đavoljem Pasijansu (vidi sliku).
Poželjno je,da igrači sede,jedan preko puta drugog.
Između Prostirki se ostavljaju slobodna mesta za 4 Keca,koja su zajednička.Čim neko od igrača izloži određenog Keca,npr. Keca-Herc,protivnik na njega može dalje ređati 2,3,4 itd u hercu,ali Keca iste boje ne može izlagati.
Sa kolone,na kolonu u istoj Prostirci,karte se mogu prebacivati u opadajućem nizu i po sistemu različitih farbi (crno-crveno-crno).Svako ređa i premešta karte samo na svojoj strani.
Igrači igraju naizmenično.Svako vuče sa svog Ostatka,odigrava sve što može,a kada jednu spusti na svoje Tablo,potez prelazi protivniku.Kada se istroši Ostatak,umesto njega se bez mešanja preokreće Tablo i postavlja na sto, licem na dole,pa se igra može produžiti.
CILJ IGRE : Cilj je,kompletirati sva četiri niza između Prostirki do Kraljeva (u 4 različite boje).Kada se ovaj zadatak izvrši,skupljaju se sva četiri zajedno i okreću poleđinom ka vrhu.Sada se po dizajnu karata broji,sa koliko je ko učestvovao u ostvarenju ovog zadatka. Pobednik je igrač,koji je uspeo odigrati više karata u centar.Njemu se upisuje razlika u njihovom broju i to.za svaku kartu viška,po 1 bod.
Partija obično traje 2,4,ili neki veći broj deljenja.
|
_________________ Neka svako umre ko mrzi Partizan |
|
|
|
|
NUSKMP Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 62
Datum registracije: 25 Jun 2009 Poruke: 36 Mesto: Moskva
|
|
POKER - PASIJANS
Koristi se špil od 52 karte.
U igri učestvuju 2 igrača,ali kao i u svakom Pasijansu,može igrati i jedan sam.
DELJENJE : Delitelj deli protivniku i sebi,5 po 5 karata,otvoreno.On ih pri tome ređa, jednu pored druge.Po dogovoru se može deliti i jedna po jedna karta.Delitelj dalje nastavlja ređanje u drugi red,pa zatim u treći itd.Po završetk deljenja,ispred svakoga se nalaze po 25 karata,u 5 redova,po 5.
Preostale 2 karte se spuštaju na sredinu stola i sa njima se igrači koriste naizmenično.
TOK IGRE :Prvi je na potezu nedelitalj.On uzima jednu,od 2 karte sa sredine stola i postavlja je u svoju Prostirku,a kartu,koja je bila na tom mestu,izbacuje na sredinu.Posle toga,na isti način igra i delitelj.U svakom sledećem potezu,igrači menjaju jednu kartu svoje Prostirke,za jednu iz sredine i tako do kraja partije.
Kada neko vše ne želi da menja,on prosto govori: „Dalje!“Drugi nastavlja sa zamenama,a prvi se kasnije može ponovo uklučiti u igru.Kada obojica pauziraju za redom,pristupa se bodovanju.
Ako igrač želi međusobno zameniti mesta svojim dvema kartama,to mu u igri za 2 igrača neće uvek poći za rukom.Naime,on jednu od njih,najpre mora prebaciti u centar.Tek ako je protivnik u svom sledećem potezu ne uzme,on je može vratiti u svoju Prostirku,na željeno mesto.
Uvek se vrši zamena,jedne karte iz Prostirke,sa jednom iz centra.
Igrači naizmenično menjaju mesta kartama,trudeći se,da u svakoj koloni i redu, formiraju što jaču Pokersku Kombinaciju.Tokom bodovanja se posmatra svaki red i svaka kolona,a formirane kombinacije donose i određene bodove.Njihov zbir iz 5 redova i 5 kolona, prestavlja rezultat tog igrača u proteklom deljenju.
Partija se igra u 5 deljenja,a pobednik je igrač,koji sakupi veći zbir bodova.
Postoje Američki i Engleski Sistemi bodovanja.Preporučuje se,da u igri za 2 igrača,cela partija od 5 deljenja se odigra po jednom sistemu,a zatim revanš,po drugom.
Ako igrač ređa Pasijans sam.on prosto složi Prostirku 5x5,a ostatak karata odbacuje sa strane i one ne učestvuu u daljoj igri.Zatim,menja međusobno mesta,2 po 2 karte.Centralne karte ovde ne postoje.Kada igrač misli da je složio najbolje moguće,pristupa zbrajanju bodova. Pasijans se smatra otvorenim,ako igrač skupi namanje 200 bodova u Američkom Sistemu, odnosno 70,po Engleskom Sistemu Bodovanja.
Primer sabiranja bodova na kraju jedne partije:
Po Engleskom Sistemu,ostvareno je 90 bodova.Po Američkom Sistemu,vrednost u zagradama,igrač je sakupio 189 bodova.Ako je igač igrao sam,njemu se po Engleskom sistemu Pasijans otvorio,dok po Američkom nije.
Za Poker-Pasijans se može reći,da je vrhunska misaona igra sa kartama,ako u igri učestvuju 2 igrača,koja se trude, da jedan drugog osujete u namerama.
|
_________________ Neka svako umre ko mrzi Partizan |
|
|
|
|
energy_tmac Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 36
Datum registracije: 03 Apr 2005 Poruke: 20
|
|
bela... najjaca igra za igranje u paru... ja josh nisam neshto zanimljivije video... jos dodas sve dobijene u cugu i to je to
|
|
|
|
|
|
NUSKMP Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 62
Datum registracije: 25 Jun 2009 Poruke: 36 Mesto: Moskva
|
|
B E Z I K
Bezik je vrlo popularna Francuska igra na Štihove i Kombinacije,a smatra se tipskim primerom ove vrste.Naime,u njemu je u potpunosti zastupljen i jedan ,i drugi cilj,pošto se tokom čitave igre,odigravaju karte i istovremeno formiraju Kombinacije.Uticaj jednih i drugih na konačan ishod igre je 50 : 50.Upravo zbog toga,on je osvojio čitav Svet,pošto je kao najprikladniji primer,našao svoje mesto u skoro svim brošurama i izdanjima o Kartaškim i Društvenim Igrama.
Ništa manju popularnost nemaju ni Američke i Nemačke varijante, „Binokl“ i „Pinokl“, ali se kod njih igra odvija u dve razdvojene faze.
„Bezik“ u prevodu znači „Poljubac“,a čini ga Figura,sastavljena od Žandara i Dame različitih farbi (Crvene i Crne).
B E Z I K
Bezik je vrlo cenjena Francuska igra sa kartama,predviđena za 2 igrača.Međutim,usled njegove ogromne popularnosti,razvijaju se i varijante sa različitim brojem učesnika.
Cilj je na izgled sličan Belotu,pošto se bodovi osvajaju nošenjem štihova i objavljivanjem Kombinacija.Međuti,originalnost Bezika se ogleda u tome,što se Zvanja izlažu i ostaju ležati na stolu.Kada igrač želi odigrati neku kartu od njih,on to čini direktno sa stola.Karte iz ruke su potpuno ravnopravne sa onima sa stola.Tako vizuelno,Bezik podseća i na Remi,ali je suština potpuno drugačija.
KARTE : Koriste se dva skraćena špila,od po 32 karte.Rang karata je u svim bojama istovetan,a bodonosne vrednosti ne postoje.Ukupno ima 64 karte,poređane po jačini: A,10,K,Q,J,9,8 i 7.
CILJ IGRE : Igrači izlažu Kombinacije na sto ( slično Remiju ),koje odmah donose bodove i do daljnjeg ostaju tu ležati.Sve vreme,igrači odigravaju po jednu kartu,bilo iz ruke,ili sa stola ( iz svojih Kombinacija ).Na kraju deljenja se dobijaju i bodovi za odnete štihove.
DELJENJE : Delitelj podeli protivniku i sebi po 8 karata,deleći po obrascu 3-2-3. Sledeća se okreće na sredinu stola,a njena boja je adut za to deljenje.Ostatak se polaže licem na dole,poprečno preko nje,tako da je delimično prekriva (kao u Remiju).Karta koja je odredila aduta,ostaje vidljiva tokom cele igre,sve dok je neko ne uzme,kao poslednju iz Ostatka.
TOK IGRE : Prvi je na potezu nedelitelj i on odigrava jednu svoju kartu.Ako protivnik želi odneti štih,on mora igrati jaču u istoj boji,ili bilo kog aduta.U ovoj fazi igre, ne postoje nikakve obaveze,u pogledu poštovanja boje i „sečenja“.Kako su prisutna dva špila,može se dogoditi,da igrači odigraju potpuno istovetne karte.U tom slučaju,štih nosi prva odigrana od njih.
Osvajač štiha,sada može izložiti jednu svoju Kombinaciju na sto, a zatim vuče jednu kartu sa Ostatka.Posle njega,sa Ostatka kupuje i protivnik,ali on nema pravo na izlaganje Kombinacije.Pred sledeći potez,osvajač štiha može zameniti adutsku kartu ispod Ostatka za adutsku Sedmicu,naravno,u koliko je poseduje.Zatim sledi novi potez,gde on igra prvi.
U svakom krugu igre,pravo na izlaganje ima samo osvajač štiha i to sa 7 karata u rukama,odnosno,pre nego što vuče sa Ostatka.Posle izvršene kupovine,ponovo svako ima po 8 karata u rukama,ali se jedan broj njih nalaze i na stolu.Karte iz Kombinacija imaju potpuno isti tretman,kao i one iz ruku,ali ipak ostaju tu ležati,sve dok se ne odigraju.
Kada se Ostatak istroši,način igre se menja.Zajedno sa poslednjom kartom iz njega,oba igrača uzimaju i svoje preostale karte sa stola,tako da ih svako ima u rukama,po 8.Od tog trenutak,izlaganja kombinacija više nema,a na boju prve odigrane karte u štihu se uvek mora odgovoriti istom.U slučaju nedostatka boje,obavezno je „sečenje“ adutom.
Igra se na taj način produžava,sve do poslednje karte.
BODOVANJE : Posle svih odigranih karata,sabiraju se i upisuju ostvareni bodovi. U Beziku,boduju se:
„Brisk“:To je naziv za bodonosne karte u štihovima.Bodove donose samo Kečevi i Desetke,a svaka od njih donosi po 10 bodova.
„Zadnji Štih“ donosi dodatnu nagradu od 10 bodova.
„Adutske Sedmice“:Igrač,koji ima u rukama adutsku Sedmicu,pokazuje je i odmah za nju dobija 10 bodova.To isto čini i onaj,koji je tokom igre „kupi“ iz Ostatka.U svakom deljenju se boduju obe adutske Sedmice,koje su prisutne u špilu.Ako igrač upiše bodove za Sedmicu,a zatim je zameni za adutsku kartu ispod Ostatka,ona se ne može ponovo bodovati,kada se kao poslednja kupi iz Ostatka.Svaka donosi nagradu,samo po jednom u toku deljenja.
„Izlošci“ su kombinacije,koje su često i presudne na ishod igre,a vrede:
50 bodova-„Bezik“.Dama-pik i Žandar-karo.
500 bodova-„Dvostruki Bezik“.Igrač,koji je već izložio Bezik,u toku istog deljenja dobija drugu Damu-pik i drugoga Žandara-karo,pa i njih objavljuje.Za pokazani Bezik po drugi put,dobija čak 500 bodova nagrade.
250 bodova-„Sekvenca“.Kec,Desetka,Kralj,Dama i Žandar u adutu.
100 bodova-„Kvartet“.Četiri Keca u različitim bojama.
80 bodova-„Četiri Kralja“,obavezno u razlličitim znakovima.
60 bodova-„Četiri Dame“,u različitim bojama.
40 bodova-„Četiri Žamdara“,različitih znakova.
40 bodova-„Rojal Marijaž“.Kralj i Dama u adutskoj boji.
20 bodova-„Marijaž“.Kralj i Dama u bilo kojoj neadutskoj boji.
Bezik (50 bodova)
Kada igrač izloži kombinaciju,on pojedine karte iz nje može koristiti i za sledeću.Uslov je,da se prilikom toga formira Izložak,koji donosi više bodova od predhodnog,iz koga je pozajmljena karta.Izložene karte se više ne mogu uzimati nazad u ruke,ali se sa njima igra ravnopravno.Kada se istroši Ostatak,sve preostale karte sa stola se uzimaju u ruke,ali sada obavezno sve.
Ako je igrač npr,izložio Kralja i Damu u Piku,dobija nagradu od 20 bodova,a one ostaju na stolu.U nekom od sledećih poteza,on spušta Žandara-karo,pa sa Damom iz „Marijaža“,formira „Bezik“,koji donosi novu nagradu,od 50 bodova.Bez obzira što je Žandar sa Damom formirao novu kombinaciju,Kralj ostaje ležati na stolu,dok se ne odigra.U daljem toku igre,isti igrač može spustiti preostala 3 Kralja,pa dobija nagradu za „Četiri Kralja“ itd.
Karta koja je odigrana sa stola,više se ne može računati za nove Kombinacije.
„Bezik“ je jedina kombinacija,čija se karta ne može koristiti za „Dvostruki Bezik“,jer njega po definiciji čine,isključivo druga Dama-pik i drugi Žandar-karo.
Partija traje do 1000 bodova,a prekida se,čim neko objavi da mu je „Dosta“.Svaka izložena kombinacije,obračunava se u tekući rezultat istog trenutka,kada se i objavi.
|
_________________ Neka svako umre ko mrzi Partizan |
|
|
|
|
NUSKMP Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 62
Datum registracije: 25 Jun 2009 Poruke: 36 Mesto: Moskva
|
|
B e z i k z a 3 i g r a č a
Pravila su identična Beziku za 2 igrača,ali se koriste 3 špila,od po 32 karte.
„Trostruki Bezik“,odnosno,treći pokazani u jednom deljenju od strane istog igrača,donosi nagradu od 800 bodova.
Svako igra za sebe,a deli se takođe po 8 karata.Prvi je na potezu,igrač desno od delitelja.Na odigranu prvu kartu,obojica protivnika odigravaju po jednu,bez ikakvih obaveza. Najjača u boji prve odigrane,nosi štih.Naravno,štih uvek nosi adut,u koliko ga je neko odigrao,odnosno jači adut,ako ih je u štihu prisutno više.
Kada se istroši Ostatak,dvojica protivnika obavezno moraju igrati karte,u boji prve odigrane,odnosno,“seći“ adutom,ako takve boje nemaju.
Partija traje do 1500 bodova.
Bezik za 4 igrača
Koriste se 4 skraćena špila,od po 32 karte,njih ukupno 128.U koliko igra svako za sebe,igra se svodi na predhodno opisanu varijantu.Ipak,mnogo originalnije je,ako su po dvojica igrača partneri,sede,jedan preko puta drugog i igraju protiv dvojice protivnika.
Sama pravila odigravanja karta su identična klasičnom Beziku.Prvi je na potezu, igrač desno od delitelja,a u daljem toku igre,osvajač predhodnog štiha.U svakom krugu igre,igrač koji igra prvi,ima pravo izložiti neku svoju Kombinaciju,a one se ovde izlažu pre kupovine sa Ostatka,sa 7 karata u rukama.Igrač,koji je prvi na potezu i ima pravo da izlaže,to može prepustiti svom partneru.Ako mu to ponudi,ali ovaj nema ništa spareno u rukama,on sam gubi pravo da eventualno nešto izloži u tom krugu igre.
Osvajač predhodnog štiha,uvek igra prvi,bez obzira,da li je izlagao sam,ili je to pravo prepustio partneru.
Za formiranje Kombinacije se mogu koristiti i neke karte iz Izložaka partnera,ali se pri tome mora poštovati opšte pravilo Bezika.Da podsetimo,ista karta se može prebacivati samo iz „niže“,u „višu“ kombinaciju.Partnerova karta,koja se koristi,ostaje da leži ispred njega,a samo se usmeno naglašava,gde je njeno mesto u Izložku.Kasnije je,kada to poželi,odigrava partner.
„Dvostruki“ (500), „Trostruki“(800) i „Četvorostruki Bezik“ (1500),važe samo,ako su izloženi od strane istog igrača i obavezno,bez pomoći karata partnera.
Kada se istroši Ostatak,boja prve odigrane karte se mora poštovati,a u njenom nedostatku,obavezno je „sečenje“ adutom.Takođe,u poslednjih 8 krugova igre,obavezno je i nadjačavanje,čak i partnerove karte.
Partija traje do 2000 bodova.
|
_________________ Neka svako umre ko mrzi Partizan |
|
|
|
|
NUSKMP Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 62
Datum registracije: 25 Jun 2009 Poruke: 36 Mesto: Moskva
|
|
Bezadutski Bezik
Pravila su istovetna standardnom Beziku,sa izuzetkom postupka određivanja adutske boje.Tokom deljenja,adutska karta se ne otkriva,a igra započinje „Bez Aduta“.Prvi „Marijaž“, koji se bude tokom igre objavio,boduje se kao adutski,a njegova boja postaje adut za to deljenje.Ako isti igrač pokaže još jedan „Marijaž“ u toj boji („Dvostruki Marijaž“),on donosi nagradu od 80 bodova.Za razliku od standardnog Bezika,ovde se može koristiti i jedna karta iz predhodno pokazanog.
„Sekvenca“ (A-K-Q-J-10 u adutu) donosi 300 bodova,ali se može objaviti,tek pošto se pojavi adut.Sve ostale Kombinacije se mogu izlagati i pre toga.
Adutska Sedmica ne donosi nagradu,a sa njom se nema ni šta menjati.
|
_________________ Neka svako umre ko mrzi Partizan |
|
|
|
|
NUSKMP Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 62
Datum registracije: 25 Jun 2009 Poruke: 36 Mesto: Moskva
|
|
Winston Bezik
( Bezik sa 6 špilova)
Ova igra je dobila ime po Winstonu Čerčilu,koji je bio njen veliki zaljubljenik i poklonik,a i vrstan igrač.Namenjen je dvojici igrača,a koriste se 6 skraćenih špilova,od po 32 karte.Jačina karata u svim bojama je:A,10,K,Q,J,9,8 i 7.Karte nemaju bodonosne vrednosti,pošto čak ni Kečevi i Desetke ne donose bodove u štihu.
Nagrade se dobijaju samo za izložene Kombinacije i osvajanje Zadnjeg Štiha.
DELJENJE : Prvi delitelj se određuje žrebanjem.
Nedelitelj meša karte,seče ih i spušta na sto ispred delitelja.Ovaj uzima sa vrha samo jedan njen deo,trudeći se,da u njemu budu tačno 24 karte.Ako mu to pođe za rukom,odmah dobija nagradu od 250 bodova.Pri tome,nedelitelj pokušava pogoditi neki drugi broj,npr,govori: „23“.Ako delitelj preseče 23,umesto 24 karte,protivnik dobija nagradu,ali „samo“ od 150 bodova.
Presečene karte se naravno ne broje,već se sa njima izvodi deljenje.Delitelj ih deli jednu po jednu,ukupno po 12 karata svakome.U slučaju da ih je presekao tačno,podeliće se sve,bez ostatka.Ako ih je manje,delitelj uzima dodatne sa Ostatka,odnosno višak vraća.
TOK IGRE : Prvu kartu odigrava nedelitelj.Drugi igrač uvek može igrati bilo šta,,ali ako želi odneti štih,to mora biti karta,jednake boje sa prvom odigranom i naravno,jača od nje. Igrači zatim vuku po jednu kartu sa Ostatka,a to prvo izvodi osvajač predhodnog štiha.On zatim i igra prvi,ali pre toga može i izložiti neke svoje Kombinacije.Pošto se odmah i evidentiraju bodovi,igra se produžava.Na taj način se igra,sve do kraja Ostatka.
ADUT : Prvi izloženi „Marijaž“ određuje adutsku boju i donosi nagradu od 40 bodova. U ovoj igri,isti adut se ne sme pojaviti u dva deljenja za redom.Ako je npr, u predhodnoj partiji adut bio PIK,a prvi „Marijaž“ je takođe u Piku,za njega se dobija samo 20 bodova,a igra se produžava bez adutske boje.Tek sledeći izloženi „Marijaž“,obavezno u nekoj drugoj boji, postaje adutski.
Od tog trenutka,u igri postoji adut,a igrač koji je drugi na potezu,uvek može „seći“ i na taj način osvojiti štih.Izuzetak je,kada je kao prva odigrana karta adutska i tada je za osvajanje štiha obavezno,da druga krata bude jača od prve i naravno u istoj boji.
NOŠENJE ŠTIHOVA : Pošto u ovoj igri štihovi ne donose bodove,već samo pravo da se izloži Kombinacija i igra prvi,oni se fizički i ne nose.Sve odigrane karte ostaju na sredini stola.kao recimo u Remiju „Hrpa za Odbacivanje“.Karte se samo odbacuju,jedna na drugu,a pri tome se određuje „osvajač“ štiha.U sledećem krugu,preko njih se igraju nove, itd.
KOMBINACIJE :
-Sekvence (A-K-Q-J-10) u adutu..........................................................250 bodova
u nekoj drugoj boji....................................................150 bodova
-Marijaž (K i Q) u adutu.........................................................................40 bodova
u nekoj drugoj boji.......................................................20 bodova
-Bezik......................................................................................................40 bodova
U ovoj igri,znakovi Dama i Žandara u Beziku zavise od aduta.Pri tome,boja Dame je uvek adutska,a znak Žandara se menja,kao na slici:
Adut Pik Adut Karo Adut Tref Adut Herc
Ukratko rečeno,kombinuju se Pik i Karo, a Tref i Herc,a to sve diktira adutska boja.
-Dvojni Bezik (dve adutske Dame i dva odgovarajuća Žandara)..........500 bodova
-Trostruki Bezik (tri adutske Dame i tri odgovarajuća Žandara).........1500 bodova
-Četvorostruki Bezik (4 Dame u adutu i 4 odgovarajuća Žandara)......4500 bodova
Napomena: „Dvostruki Bezik“ važi,bilo da su sve 4 karte spuštene odjednom,ili da je igrač najpre obavio „Bezik“,a zatim kasnije spustio jjoš jedan.Uslov je,da u tom trenutku i prvi još uvek leži na stolu.To isto važi i za „Trostruki“,odnosno „Četvorostruki“.Odnosno,postoji obaveza,da predhodna dva,odnosno tri,kompletno leže na stolu.Ako se iz predhodno objavljenog jedna karta u međuvremenu odigra,sledeći važi samo kao običan.Ako se Bezici objavljuju na ovaj način,postupno,za njih se redom dobija:40,50,1500 i 4500 bodova.Ako bi se „Četvorostruki Bezik“ spustio direktno,donosi samo jednu nagradu,od 4500 bodova.
-Četiri Keca (u bilo kojim znakovima)..................................................100 bodova
-Četiri Kralja (u bilo kojim znakovima)..................................................80 bodova
-Četiri Dame (u bilo kojim znakovima)..................................................60 bodova
-Četiri Žandara (u bilo kojim znakovima).............................................40 bodova
-Četiri Adutska Keca..........................................................................1000 bodova
-Četiri Adutske Desetke...................................................................... 900 bodova
-Četiri Adutska Kralja.........................................................................800 bodova
-Četiri Aduske Dame...........................................................................600 bodova
-Četiri Adutska Žandara.....................................................................400 bodova
OBJAVLJIVANJE KOMBINACIJA : Osvajač štiha vuče jednu kartu sa Ostatka,što čini i njegov protivnik.Pre nego što odigra kartu za sledeći,on može spustiti jednu formiranu Kombinaciju iz ruke.Za nju odmah dobija i bodove.Pri tome,on ih može spustiti u istom potezu i više,ali se bodovi zapisuju samo za jednu,dok se ostali trenutno pamte.Sa osvajanjem sledećeg štiha,stiče se pravo,da se upišu bodovi za još jedan Izložak i tako redom.Iz druge spuštene kombinacije,igrač može odmah i nešto odigrati,a za nju će ipak upisati bodove,kada bude odneo štih.
Jedna,ili čak nekoliko karata se mogu istovremeno naći u više Izložaka,bez obzira na njihovu jačinu.Npr,igrač spušta K i Q u istom znaku,pa dobija bodove za „Marijaž“.Dalje spušta A,J i 10 u istom znaku,što znači da je spustio „Sekvencu“.Kasnije,izlaže i odgovarajućeg Žandara,pa se boduje i formirani „Bezik“.
Često se javlja i slučaj,da igrač recimo spusti „Četiri Keca“,jednog odigra,a zatim spušta još jednog.Pri tome,on ponovo dobija bodove za istu Kombinaciju.Uslov za bodovanje je, da je četvrti Kec iz prvog Izloška obavezno predhodno odigran.
Karakteristično za ovu igru je,da se Bezik može objavljivati,tek pošto je određena adutska boja.
KART-BLANŠ : To je situacija,kada igrač tokom deljenja dobije karte,bez i jedne „Slike“(Kralj,Dama,Žandar).On ih pri tome pokazuje i dobija nagradu od 250 bodova.Za svaku praznu kartu,koju u daljem toku igre,isti igrač vuče za redom sa Ostatka,dobija još po 250 bodova.Tek kada izvuče prvu svoju „Sliku“,bodovanje za Kart-Blanš mu se prekida.
KRAJ IGRE : Kada se „kupe“ poslednje karte iz Ostatka,igrači uzimaju u ruke i svoje preostale sa stola,koje su izložene,a do tada još uvek nisu odigrane.U tom trenutku,svako ima u rukama po 12 karata.
Do kraja partije,boja prve odigrane karte se mora poštovati,a u njenom nedostatku, obavezno je „sečenje“ adutom.Pri tome,ako je moguće,mora se i nadjačavati.
Kombinacije se više ne objavljuju.
Poslednje nošenje donosi nagradu od 250 bodova.Ostali štihovi se ne boduju.
BODOVANJE : Bodovi se tokom partije upisuju,ali u originalnoj varijanti,oni se evidentiraju pomoću žetona (što je mnogo praktičnije).Na sredinu stola se postavljaju žetoni u apoenima,od po 10,100 i 1000.Za svaku izloženu Kombinaciju,“sečenje“,Kart-Blanš i Zadnji štih,igrač ih uzima,u iznosu visine nagrade.Na kraju partije,oni se prosto prebrojavaju i to je ujedno i konačni rezultat partije.
Jedno deljenje predstavlja celu partiju.
Pobednik je igrač,koji sakupi više bodova.Njemu se dodaje još 1000 bodova za pobedu,a zatim sledi isplata razlike i nova partija.
RUBIKON : To je naziv za situaciju,kada poraženi igrač ne ostvari ni 3000 bodova. U tom slučaju,pobednik pored svojih i nagradnih 1000 bodova,preuzima i sve bodove od protivnika.Pri tome,isplata je znatno viša.Rubikon važi,čak i ako pobednik takođe nije ostvario 3000 bodova.To se najbolje vidi na primeru:
Igrač A ima 2700 bodova,a igrač B,2600 bodova.Pošto drugi igrač nije ostvario 3000 bodova,izveden je „Rubikon“.Igrač A sada ima 2700+1000+2600=6300 bodova.
|
_________________ Neka svako umre ko mrzi Partizan |
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|