:: |
Autor |
Poruka |
Rile_Master *Master*
|
Godine: 38
Datum registracije: 12 Feb 2005 Poruke: 5200 Mesto: Beograd
|
|
Heavenly Sword (PlayStation 3)
Ko god tvrdi da na PlayStation 3 konzoli, osim MGS 4 nema kvalitetne ekskluzive, nije u pravu. Heavenly Sword je uz Kojima-in četvrti nastavak MGS serijala, jedan od razloga zašto kupiti PlayStation 3. Saznajte više u najavi.
Nariko nam je vatrena crvenokosa devojka kosih očiju (Da - Crvenokosa kosooka devojka. Još i vatrena) čiji klan je vlasnik "Heavenly Sword"-a - svete mačete beskrajne snage koja pomalo cedi životnu silu osobe koja ga nosi. Kralj Botan, perverznjačina opsednuta Heavenly Sword-om, započinje kampanju istrebljenja Narikine ekipe kako bi došao do navedene mačete. I tako, u očaju, naša vatrena Nariko uzima mač, kako bi poklala Botan-ovu vojsku i osvetila se Botan-u (pre nego što joj mač oduzme energiju i ubije je, jel). To bi bio uvod u fabulu veoma interesantne PlayStation 3 ekskluzive, koja nosi ime po navedenoj svetoj mačeti - Heavenly Sword. Igra je već dobila nadimak "Goddess of War" (Boginja Rata), zbog brojnih slicnosti sa God of War-om.
No, naša Boginja Rata Nariko će, kako se čini, biti puno interesantnija i opasnija od kolege Kratosa (God of War). Iako će imati i drugih oružja, Heavenly Sword će biti najčešće korišceno, sa tri stance-a: Speed, Power, and Range, svaki sa različitom napadačkom taktikom. Nariko će se boriti sa hordama neprijatelja odjednom, koristeći mnogobrojne komboe, menjajući stance-ove i dovršavajući gadove specijalnim "finishing" pokretima. Osim toga, moći će da pokupi određene predmete s poda i baciti ih na neprijatelje (čisto kao primer, u jednom od demo-a pokupila je bačeni štit s poda i zavitlala ga u glavu najbližem neprijatelju), a mrtve vojnike ce moći da koristi kao živi štit. Prilično visok nivo interaktivnosti s okolinom, što je zadivljujuće za naslov ovakvog karaktera. Sve to moguće je zahvaljujući odličnim kontrolama, te kompaktibilnosti s SIXASIS-om, koji uveliko pomaže pri izvođenju uglađenih napada i upravljanja predmetima. Heavenly Sword će nam definitivno pružiti tonu akcije, te sate i sate okrutne, napete i zabavne borbe s Botan-ovim vojnicima. I da, koliko je za sada poznato, u igri neće biti supernaturalnih čudovišta, već će se naša heroina, kojoj ste do sada verovatno već naučili ime, boriti samo protiv ljudi.
Igra se diči jako impresivnom grafikom, a na nedavno održanom Spring Gamer's Day-u mnogi su je, između mnogobrojnih sjajnih naslova, proglasili naslovom s najboljim lighting-om i "shadow" efektima. Nakon svakog novog trailer-a ili demo-a koji developer-i predstave, ostanemo zapanjeni, a što više Heavenly Sword napreduje, to zapravo i bolje izgleda. Likovi, oružja, pa i efekti poput vetra i prašine zasad izgledaju jako dobro, a borbe, efekti i kretanje likova izvedeni su jako realno i ritmicno. Zahvaljujući PlayStation 3 Cell procesoru, divićemo se realističnom padanju vodopada, vremenskim promenama, te vijuganju duge, crvene kose na vetru. Posebno nas zanima gomila neprijatelja koje Nariko ubija na sve načine koje možete zamisliti, a momci nadasve fino i efektivno umiru. Zvukovi, na kojima radi ekipa iz Crouching Tiger, Hidden Dragon i Mission Impossible filmova, sasvim su pristojni, muzika se dobro uklapa, a glavnom negativcu - Kralju Botan-u, glas pozajmljuje sam Andy Sirkus (poznatiji kao Gollum u LOTR filmovima). Naš popularni Andy, osim što daje glas Botan-u, je i režiser glume u igri, pa se od ingame cut-scena očekuje da izgledaju odlično i budu savršeno odigrane.
U onome što smo dosad videli - AI nije previše inteligentan. Koliko god naša Nariko bila moćna sa svojim sword-om, malo je čudno da ona sama pobije njih hiljade kao muve. Ostali smo razočarani i činjenicom da do sada ni u jednom predstavljanju gameplay-a nismo videli ni kap krvi, no verujemo da će Ninja Theory to srediti do izlaska igre. Heavenly Sword sadrži sve što trebate. Tu je neverovatno interesatna akcija, predivna grafika koja ostavlja bez daha, a "cut" scene i voice acting daju osećaj da gledamo big-budget akcioni film sa jako napetom pričom. Heavenly Sword je prva najavljena hack-n-slash igra za PlayStation 3, a naša crvenokosa heroina mogla bi da postane mnogo popularnija od kolege Kratosa iz God of War-a, pa čak i od marinaca iz Gears of War-a sa rivalske konzole X 360. Igra će zasigurno biti žestoka konkurencija Devil May Cry-u 4, a mi Vam preporucujemo da joj posvetite svoju pažnju. Iskreno se nadamo da ce Ninja Theory odraditi ovaj naslov kako treba, a wallpaper s lepom Nariko već je na nasem Destkop-u.
|
_________________ Master
Poslednja prepravka: Rile_Master on Sub Apr 26, 2008 4:49 pm; ukupno izmenjena 3 puta |
|
|
|
|
Rile_Master *Master*
|
Godine: 38
Datum registracije: 12 Feb 2005 Poruke: 5200 Mesto: Beograd
|
|
Grand Theft Auto 4 (PlayStation 3, X360)
Jedan od najboljih i najkvalitetnijih serijala današnjice dobija svoj četvrti nastavak... Očekivanja su ogromna, a sve što ste želeli da saznate o ovoj igri pročitajte u redovima ispod.
Kakve je razmere imala pojava igre GTA 3 i danas se oseti na posledicama koje je prouzrokovao taj događaj. Osim što je, zapravo, slava krenula prelaskom u 3D okruženje, čime je Driver-u odzvonilo, gamer-i su dobili priliku po prvi put da se krecu kroz velelepni grad. Prvi put su bili u mogućnosti da slobodno terorisu nevine prolaznike, stare bakice, klošare i sve živo bez ikakvih "real life" restrikcija, što se na kraju završilo tužbama na račun Rockstar Games-a. Doduše, banalnih i nepotrebnih. Kasnije izlaze još dva nastavka, svima već poznati Vice City (po mnogima najbolji nastavak) i San Andreas koji je umnogome proširio horizonte kretanja i slobodnog divljanja, kako po asfaltu, tako i po vazduhu i vodi. Nakon toga, stiže vest o GTA 4. Posle više od tri godine tajanstvenog rada na najnovijem GTA projektu, čistokrvnom nastavku, stigao nam je i prvi trailer. Trailer traje jedan minut i na prvi pogled ne prikazuje ništa, rekli bi laici. No, na svu sreću, GTA franšiza okrepila je i skupila mnoge verne fanove koji su od tog trenutka krenuli u istraživanje svakog kadra tog trailer-a. Nastale su mnoge rasprave, svakim danom stizale nove vesti. I upravo je time Rockstar napravio neverovatnu stvar. Jednim, jedinim trailer-om, podigao je opet celu GTA naciju na noge i tako zapravo ostvario neverovatno jeftinu propagandu. Svaka informacija, svaki detalj postao je zlata vredan. Počele su da kruze i neke neistinite glasine, pa čak i parodije. I kad su već najverniji fanovi počeli da gube inspiraciju, stiže odličan osvrt iz Game Former magazina, koji je na temelju demo-a za Xbox 360 ekskluzivno razrešio mnoge zavrzlame i dileme.
Kad je prvi put viđen glavni lik i kad se pročuo njegov glas, tj njegov naglasak, nastale su rasprave o poreklu lika. Prvo se govorilo da je Rus. Pa su neki spominjali da je Hrvat ili Srbin. Čak su i strani mediji prenosili vesti "The protagonist's name is Niko Bellic, which we believe is Croatian or Serbian." No, to službeno nikad nije potvrđeno, tj spominje se samo da lik dolazi iz istočne Evrope. Na osnovu imena mogli bi se tako protumaciti, no po izgledu bi se pre reklo da je neki Albanac ili Rumun. Po svemu sudeći, to nikad neće biti tačno utvrđeno i nase skromno mišljnje govori nam da će se sve svesti na to da je on iz "istočne Evrope" jer sumnjamo da Amerikanci znaju gde je Hrvatska ili Srbija. Sam lik nosi neku lošu odeću iz istočno evropskih tržnica; možda sa bosanske Arizone. Na par slika videli smo ga u drugačijoj odeći što skrece paznju na to da ćete i ovde moći menjati odeću.
No, pustimo sad to. Priča je ono što je u ovom trenutku zanimljivija stvar. Puno zanimljivija, rekao bih. Naime, Niko se nalazi u toj istočnoj Evropi i ima rođaka u Liberty City-u ili, ako baš hoćete, New York-u. Njih dvojica navodno razmjenjuju e-mail poruke u kojima Roman govori o ispunjenju američkog sna koji je ostvario tu u Liberty City-u. Tako spominje svoje dve žene,svoju bogatu kolekciju sportskih automobila, vruće kupke i velelepna zdanja u kojima boravi. Niko Belic, u želji da pobegne od svih muka i poteskoca koje doživljava tu gde je sad, uveren u Roman-ove reči, sanjajući med i mleko u Americi, odlazi iz Evrope u Liberty City. Kako su sredili vize, odakle mu novac za avionsku kartu, koje je škole završio i da li je možda ipak putovao u nekom koferu ili sanduku kao crni putnik, nismo uspeli da sznamo. Uglavnom, on je došao. Kako, nije bitno.
Dolaskom u Ameriku, Niko zapravo shvata kako je Roman mlatio praznu slamu. Roman zapravo živi u jednoj garaži koja je pretvorena u "stan". Stan s nekakvim prljavim prozorima, razbacanim papirima, rasutim smećem i istrošenim zidovima koji očajno vape za obnovom. Upravo je taj prizor prikazan u nekakvoj animaciji gde vas odmah na početku igra tako udubi u svoju prekrasnu grafiku. I tako, Vi ste sami (tj Vi u liku Nika Bellic-a) u stranoj zemlji u kojoj poznajete samo svog rođaka koji Vas je lagao, a i natovario Vam probleme. Da, probleme. Jer, Roman ipak nije tako popularan kao što se to činilo. Naprotiv, njega traže kriminalci, a i policija (možda je to shvatio kao popularnost). U gadnim je nevoljama i čini se da Vas on nece izvuci iz životnih problema, nego ćete Vi morati da izvucete njega. Kako saznajemo, Niko je jedan proprilično čvrst karakter i malo ga toga može omesti u svojim željama i nastojanjima. Na kraju, dogurao je čak i do Amerike, što dovoljno govori o njegovoj odlučnosti i čvrstoći njegovog karaktera. S druge strane, Roman je veseljak, lakrdijaš, druželjubljiviji tip. Tip osobe koja na sve gleda optimistično i koja veruje u bolju budućnost, pa i kad ima najmanje izgleda za svetlije dane. Recimo da su u ovome poslednjem segmentu Niko i Roman slične osobe ili barem sličnog mišljenja. Iako bi se očekivalo da to sve skupa deluje skladno u jednoj divnoj porodicnoj harmoniji, to je daleko od toga. Njih su dvojica zapravo često u sukoubu interesa što rezultira brojnim svađama. Ako tu dodaju onaj humor koji je uvek propratni epitet GTA naslova, onda jedva čekamo da vidimo kako će sve to izgledati. Uz to, treba dodati da je već i sam susret njih dvojice pomalo neobičan. Naime, Niko, nakon što je izašao iz taksija, umesto da ga dočeka prigodna dobrodošlica njegovog rođaka; dočekuje ga Roman koji u strahu beži od nekog inspektora gradske uprave i trči prema svom skrovištu. Ono.. paf... Na kraju ipak dolazite kod njega, gde umesto toplih reči dobrodošlice dobijate ponudu da očistite garažu, tj "stan", ako se to može tako nazvati. Roman odlazi, a Vi ostajete sami u četiri zida u stranoj državi. Dok sunce besno pokušava da se probije zlatnim zracima kroz blatnjava stakla u stan, iz starog radija dopire neka muzika, a Vi čistite... Odličan početak života u Americi.
No, Vašem liku, tj Vama, se to, naravno, ne sviđa, pa izlazite napolje kroz neki stan, brzog koraka sa pištoljem uperenim ispred kako Vas ništa ne bi iznenadilo. Najkraćim putem odlazite do parkinga, razbijate staklo na jednom od parkiranih automobila, otključavate ga iznutra, palite motor i bezite. Vozeći se, šaltate radio stanice i uskoro dolazite do puta koji prolazi kroz klanac ispod mosta Algonquin. To je replika mosta Manhattan (Brooklyn Bridge). Uzimate mobilni telefon i dogovarate se sa nekim tipom da se nađete pod tim mostom... I to bi bilo to, koliko saznajemo iz demo-a, inače prema pisanju GAME FORMER časopisa.
Ono što već verovatno znate je to da se radnja odvija u Liberty City-u, replici New Yorka. Samo da napomenemo: Iako se radi o replici, to zapravo nije replika, već je New York poslužio kao temelj za Liberty City kao npr. Las Vegas i Los Angeles u San Andreasu. Tako ćete se voziti po Manhattan Bridge-u (Brooklyn Bridge) koji je u igri promenio ime u Algonquin Bridge. Tu je i Empire State Building, Kip Slobode, Chrysler Building, Lutheran-ska crkva Svetog Trojstva iz 16. veka, The Flatiron Building, Coney Island Rollercoaster, Times Square i slično. Zgradu Flatiron ste možda već primetili u GTA 3, na onom drugom ostrvu kad izlazite is svoje garaže. Times Square je jedno od glavnih prometnih mesta na Manhattan-u, Empire State Building je najveća zgrada u New Yorku od kada su "bliznakinje" pale. Uglavnom, radi se o najpoznatijim građevinama u New York-u po cemu je i prepoznat u trailer-u. Po glasinama, sve bi to trebalo da izgleda odlično i da bude dosta uverljivo "preslikano". Ako se na sve to doda kako je Rockstar Norh upravo smešten u New York-u, i tu već godinama rade, onda stvarno ne sme izgledati loše. Liberty City ujedno je i jedini grad u celoj igri. Da, dobro ste čuli. Nema više otvorenih prostranstava kao u San Andreasu. Zbog toga su iz igre izbačeni avioni, tj upravljanje njima. A, ne, nema više "pici pod oblake i skači na baklju Kipa Slobode". Ako nam umesto velikih praznih područja daju mali, ali vrlo interaktivni grad, onda ne vidimo razloga da to bude nešto loše. Naprotiv, nije li ponekad naporno kada Vam treba 10 minuta da stignete s jedne pozicije do druge? I usput na sebe navučete celi čopor podivljale policije!?
Onako, zadatak Vam je da pokupite devojku, a Vi po nju dodjete sa celom vojskom na leđima. Kako je New York, odnosno Liberty City, vecim delom "zabijen" u Atlantik, verujemo da vožnja brodova i glisera neće biti izuzeta. Uprkos pojavama motocikala i bicikala u predasnjim delovima, ovde će glavnu ulogu, baš kao i u GTA 3, imati upravo automobili, stoga se u GTA 4 verovatno nećete preterano voziti na motorima ili biciklima jer autori žele nekako sve to da svedu onako kako to liku odgovara. Em lik nije neki "bajker", em nije neki reper iz kvarta da vozi BMX. O kojim je automobilima reč? Kao i dosad, tako će i sad Rockstar raditi svoje modele, s time da će poneki poprilično izgledati kao oni iz pravog sveta.
Kao što je to već tradicija, vozeći kroz grad slušaćete radio stanice koje se, kao i dosad, baziraju na humoru. Naravno, tog humora neće nedostajati ni u ostalim segmentima igre, no ovde ćete ga se verovatno najviše naslušati. A glasove samim likovima više neće pozajmljivati slavne osobe. Možda se tu i tamo zalomi koja Britney Spears, ali možda. Naime, Rockstar je otvorio audicije na kojima čitate neki tekst i ako odgovarate željenom karakteru, svojim prirodnim glasom "udahnućete" život u nekom liku iz igre. Razlog tome je što će mnogi likovi biti poreklom van Amerike, što se odrazilo i na Vašeg lika. Muzika će biti prilagođena današnjem vremenu jer se i cela priča odvija u današnje vreme. Gradom će svakodnevno prolaziti gomila prolaznika. Od onih koji su malopre obavili šoping u nekom od ogromnih trgovačkih centara, ili pak obližnjem butiku, do onih koji stalno negde žure ili onih kojima je život ulica: klošari, ulični prodavci i slična raja. Prema viđenim ingame screenshot-ovima, mozemo reći da izgled prolaznika i ne briljira baš previše s obzirom na toliko hvaljeni grafički engine. Od iste mane patili su i prethodni nastavci, a čini se da će ista situacija biti i u GTA 4. Uz to što ne izgledaju previše uverljivo (mada nisu ni tako strahovito loši), po ulicama seta horda blizanaca, klonova, kako god već hoćete. No, ako uzmemo u obzir da u New Yorku živi oko 18 000 000 stanovnika, onda bas i nemamo pravo da se zalimo, jer ko bi napravio toliko likova koji će ionako ginuti pod tockovima podivljalih igrača. Uprkos tome, grad već po prvim slikama izgleda živahno. Prepune ulice ljudi, guzva, bljesak reklama sa svih strana, radnici koji nose građevinski materijal, pa galebovi koji lete nebom, vremenske promene kao što su kiša, magla i, na kraju, već standardno smenjivanje dana i noći koji će mnogo uticati na izgled samog grada. Iako nema aviona, bila bi prava šteta da ne dobijemo priliku da vidimo celi taj grad sa neke visine, sa nekog brda ili planine. Možda dobijemo priliku da se popnemo na Empire State Building ili pak da razgledamo grad iz onog vagona koji ide po žici na Brooklyn Bridge-u.
Za sad se nigde ne spominje smena godišnjih doba, ali nas uopste ne bi iznenadilo da i toga bude. Ako ste igrali GTA: San Andreas, onda se sećate kako ste se u jednoj misiji vratili u Liberty City koji je tada bio sav u snegu? Možda tu negde leži ta ideja. Kad smo već kod godišnjih doba, prema slikama bismo lako mogli zaključiti da se radi o jeseni, pošto se jasno vidi smeđe-žuto lišće na krošnjama i opalo lišće na ulicama i trotoarima. Prema iskustvu iz prethodnih nastavaka, a i prema viđenom, moze se pretpostaviti da će grad biti podeljen na industrijsku zonu, na komercijalnu zonu gde će živeti bogati ljudi, i najsiromašniju poput onih iz američkih filmova.
Što se zadataka i komunikacije sa likovima tiče, u GTA 4 se uvode neke novine. Više nećete do "Boss-ova" dolaziti kao neki sluga ili bedni plaćenik i moliti ga da Vam da neki poslić, nego ćete fino doći do njega i pomoći mu. Nakon toga, on će isto tako biti spreman pomoći Vama. U suprotnom, ako ga zeznete, potrudiće se da vam smrska kosti. Da ne ostane sve samo na pukoj linearnosti tipa: "ja pričam s tobom, ti daš meni zadatak, ja obavim to i dođem po pare", autori su uneli malo svežine. Ako sa nekim od tih likova izgradite dobre međuodnose, moćićete da gapozovete svojim mobilnim telefonom (koji je mnogo kul pa ima integrisanu i VGA kameru) i dogovorite se sa njim da se negde nađete, odete negde i tako to. Čak ćete moći da imate i svoju žensku, koju ćete onda voditi na večere, kupovati joj raznorazne stvari i tako to. Nemojte sad ono, pa nije baš lik tako zgodan i slično. Kad se ima para, sve ostalo je nevažno. Isto tako, verovatno više nećete dobijati nekih deset soma (hiljada, je l') dolara po misiji jer, znate, gangsteri su nešto škrtiji danas. Zadovoljićete se ako uopste dobijete za benzin. Ustvari, glavni štos je u tome da više ne radite da bi se obogatili, nego da bi preživeli. Stoga, nemojte očekivati da ćete nakon igre imati vilu i tri stana u središtu grada.
Ono što nas je obradovalo je nepostojanje "loading" sekvenci, što znači da ćete kroz grad prolaziti bez da vas zaustavi nekakav loading screen, a isto tako ulazak u kuću/zgradu više neće rezultirati loading-om, nego ćete slobodno ušetati unutra.
Igra će po prvi put imati i multiplayer mod, no kako će to izgledati, nemamo pojma. Hoće li to biti nešto u stilu dosadašnjih GTA multiplayer modova ili pak nešto poput Matrix online, možemo samo da nagadjamo.
Što se kamere tiče... Naravno, igra se i dalje bazira na "shoot 'n' run" principu gledanom iz trećeg lica. U tom delu ne bi trebalo ništa previše da se menja, osim toga što će sada kamera prilikom vožnje biti bliža automobilu i imaćete veću preglednost.
Oruzja? Ne znamo, za sada o tome nema nikakvih saznanja. No budite sigurni da ćete gamad vrlo verovatno rasterivati UZI-jima, kalašnjikovima, snajperima i svim divotama koje su proizašle iz fabrika smrti.
Kako je igra najavljena za Xbox 360 i PlayStation 3 (kasnije dolazi i za PC), nema sumnje da će iskoristi moć tih konzola. Prema viđenom na trailer-u i screen-ovima, igra izgleda jako lepo. Rockstars-ova programerska ekipa, smeštena u San Diegu, zadužena je za izradu RAGE (Rockstar Advanced Game Engine) engine-a koji će pokretati igru. Osim intuitivnog fizičkog enginea, koji će biti zadužen za odlične animacije pokreta, tu je i grafički engine u čije smo se delovanje već nakratko uverili. Doduše, moramo priznati da bismo u nekim segmentima očekivali i bolje. No, nadamo se da se mislilo i na fanove koji GTA igraju na PC-u, čiji limeni ljubimci trenutno još ne mogu uhvatiti korak sa nadmoćnijim konzolama.
16.10. 2007., kad igra izlazi, GTA 4 fanovi će opet doći na svoje. I to najviše vlasnici Xbox 360. Naime, iako je igra paralelno najavljena i za Xbox 360 i za PlayStation 3, tako će GTA 4 biti ekskluziva upravo za X 360 i imaće neke dodatne mogućnosti poput skidanja dodatnog sadržaja. Nakon što se igra pojavi na dotičnim konzolama, PC gameri će morati još malo da se strpe dok ona ne izađe i za njihovu omiljenu platformu. To se očekuje negdje na proljeće 2008. god. Ono što će GTA 4 doneti mora definitivno biti nešto novo, nešto ultra-mega-giga, a i sami autori tvrde kako je prelazak iz 2D u 3D bila evolucija i da je GTA 4 next generation revolucija u GTA žanru, što definitivno govori o nečemu velikom.
|
_________________ Master
Poslednja prepravka: Rile_Master on Ned Mar 23, 2008 4:26 pm; ukupno izmenjena 2 puta |
|
|
|
|
Rile_Master *Master*
|
Godine: 38
Datum registracije: 12 Feb 2005 Poruke: 5200 Mesto: Beograd
|
|
Condemned 2 - Bloodshot (PlayStation 3, X360)
Stize nam jedna igra iz Segine radionice, koja ima potencijala da postane hit. U ulozi ste Ethan Tomasa, istražitelja serijskih ubistava koji se vraća na dužnost kako bi pronašao svog nestalog partnera. Kako bi to uspeo na raspolaganju mu je sve i svašta što se nalazi u okolini kako bi otkrio samu tajnovitost slučaja. Sega se dosta potrudila oko samog ugođaja u igri, koji je propraćen sa dobrom zvučnom podlogom.
Igra se bazira na monolithovom engineu i vidi se da se uzelo u obzir otklanjanje nedostataka koji su još zapaženi na prethodnom nastavku. U grafičkom smislu igra je jako napredovala i lepo koristi mogućnosti Xbox-ovog grafičkog jezgra, ubačen je totalno novi način istraživanja te borbe ( čuju se pucanja kostiju, lomljenja vrata i sl. što je odlično i za atmosferu ). U igru su takođe uključili homo fight club mod koji je u početku služio programerima kao testiranje borbenog asortimana, no s vremenom i testiranjem im je postao tako zabavan da su ipak odlucili da ga ostave u igri. Ovaj mod vas baca u arenu gde se borite do smrti. Što duze ostajete živi, to ste jači na ladderu. U početku Sega nije bila spremna na razgovor o multplayer modu, te su informacije skrivane vrlo vešto. No u zadnje vreme kako se bliži sam izlazak igre sve je više podataka dostupno, pa smo tako saznali da će 8 igraca moci da igraju online ( i u Xbox i PS3 verziji ), baš nas zanima kako će to sve izgledati.
Znači sva oružja u kampanji, moći ćete da koristite i u mrežnom igranju. U slučaju da nemate oružje tu su uvek vaše šake koje znaju dobro da rade posao. Postoji zaista mnogo comboa koje ćete sa vremenom naučiti da izvodite, a što je najbolesnije od svega, kad se uživite u kontrolu i samu igru oduzimaće vam sve vise i vise slobodnog vremena. Oružja su vrlo maštovita i kako smo ranije napomenuli sakupljate ih u samom okruzenju igre, znači ne gine vam neka cigla, šipka, sekira. Udarite protivnika po nogama i on će tčno reagovati prema mestu gde je udaren, a kada digne glavu taman će se namestiti na vaš aperkat, ukoliko odlucite da ga tako dokusurite. Sam izvod borbe je fenomenalno odrađen i jednostavno reaguje na maksimalno realan način.
Ono što je najzabavnije u samoj borbi su finishi ( mortal kombat anyone? ), te njihov izbor zavisi od samog okruzenja u kojem se borite. Znači nakon što porazite protivnika i poželite da ga finisirate, ne morate se bojati da ćete gledati nonstop iste animacije i pokrete. Upravo to je i bio cilj programera, ukloniti nezanimljivost i predvidljivost završnih poteza koji su krasili prethodni nastavak.. Neki od njih su lomljenje vrata, police kojima možete peglati neprijateljevo lice nabijanje glave kroz televizor. Još se uvek ne zna tačan broj završnih poteza koji će biti ubačeni ali je Monolith obećao da će ih svakako biti puno ( živi bili pa vidjeli).
Predjimo na kampanju, da se single play igrači ne bi osećali zakinutim. Prvi level u demo verziji koju smo igrali vas uvodi u same kontrole i nekakav je tip samoga tutorijala i prohoda nivoa. Upoznajete se sa pričom i novim pokretima, radnja se dešava godinu dana nakon prethodnog nastavka serijala. Znaci postoji cut scena koja sve objašnjava ( oni koji su igrali prvi deo znaju kako se završio, a oni koji nisu to ce tek saznati ). Na taj način programeri su se osigurali da novi igrači ne bi bili manje informisani od onih koji su već igrali ovu igru ( pozdravljamo takvu odluku ).
Prva misija se dešava na ulicama kada Ethan izleti iz restorana te preuzimate kontrole i krecete u akciju. Za vreme cutscena igrači će moći da interaktuju stiskajući određeni taster u odredjeno vreme i biti još veća životinja nego sto je to prikazano. Naravno neće se promeniti priča ili tok misije koji su dosta linearni ali će vam dati jedan veći nivo zadovoljstva u igranju. Kako prolazite level sve se vise upoznajete sa zagonetkama i načinom borbe kako bi bili spremni za ono što vas čeka kasnije. Recimo pajserom možete otvoriti sva zaključana vrata. To je jedan detalj kojeg kad znate omogućuje vam kasnije da se brze krećete kroz samu igru. Kao što je i obično za ovakav tip igre, atmosfera je pomalo zastrašujuća i definitvno sve odiše hororom.
Pošto Ethan malo pa malo halucinira ( čovek je više u restoranu nego bilo gde drugde ) neke situacije nećete moći razjasniti jesu li stvarne ili se one dešavaju kao plod Ethanove pijane maste. Recimo gledate krevet u bolnici i priviđaju vam se mrtva tela, te sve halucinacije dovode do dizanja kose na glavi. Kako recimo ulazite na deo nivoa koji je sav u senkama ( programeri su se malo zabavljali ovde i napravili dobar posao sa HDR-om ) sve izgleda živo i pokretljivo i upravo onakvo kako treba da izgleda u nekom horor filmu. A ova područja su kao stvorena za vase protivnike koji gmižu po podovima u senkama, po zidovima itd. Upravo to je ono sto diže tenziju i podstiče vas na strah, jer kada ste svesni da vas u toj tami nešto čeka i da svakoga trenutka može iskočiti, nije vam svejedno.
Kako bi dobili na detaljima, programeri su ubacili razne detalje i mogućnosti u igru. Primera radi možete pojačati jacinu zvuka na TV-u pored kojeg prolazite i sl. Takvi detalji daju vam osecaj da se nalazite u jednom kompleksnom okruzenju koje nije toliko jednostavno kako ste mislili pre. Iako je prva misija linearna ( ne bi li vas bolje upoznala sa igrom ) Monolith daje slobodu igraču da nakon nje ostale levele sve više istražuje i sam bira svoj tok napretka kroz igru. Na raspolaganju vam stoji GPS kako se ne bi izgubili, a same zagonetke su napravljenje u obliku mini igara.
Što se tiče samih zagonetki i otkrivanja pojedinih detalja, u tačno određenoj situaciji ćete manje više videti šta vam nedostaje i šta bi trebali da uradite. Recimo kad naletite na mrtvaca i utvrdite da je ubijen, morate otkriti njegov identitet, naći recimo tri dokaza i tome slično. Kako razgledate mogućnosti tako vam se pojavljuju opisi koji vam padaju na pamet pa ih možete birati. Nakon što ste odabrali određen opis za pojedini dokaz šaljete ga i dobijate potvrdu te uzimate sliku tela kao tačku tog dela istraživanja. Vrlo zanimljiv i dobro odrađen posao programera.
Demo smo igrali 11 sati i prošli ga više puta, a da on ne vredi verujte nam leteo bi iz konzole za pola sata. Verujemo da će finalna verzija biti još bolja i da će programeri zadržati svoja obećanja koja su dali. Takođe nam je drago da neko kao Monolith sluša fanove igre i vrši određene modifikacije u hodu kako bi svi igrači bili zadovoljni i uživali više u finalnom proizvodu. Takođe pozdravljamo odluku o ubacivanju multiplayera te dobar sastav borbe i vrlo različito okruzenje, a odlično je i da su programeri pokrili sva područja koja su kod prethodnika bila loša, te je očit napredak vidljiv. Stoga ovoj igri teško mogu predvideti išta drugo negoli odlične ocene u recenzijama, a samim time i lepi tržišni uspeh.
|
_________________ Master |
|
|
|
|
Rile_Master *Master*
|
Godine: 38
Datum registracije: 12 Feb 2005 Poruke: 5200 Mesto: Beograd
|
|
Mirror's Edge (PlayStation 3, X360)
Svedski studio DICE koji se proslavio Battlefield serijalom, u saradnji sa EA zakoračio je u novu "pustolovinu" i kreira igru kakvu dosad još nitko nije. O čemu se radi pročitajte u najavi.
Na ovogodišnjem GDC-u (Game Developers Conference) u San Francisco-u EA, verovatno najveći svetski proizvođač igara, predstavio je novu igru koju razvija u saradnji sa gore spomenutim studijom DICE pod nazivom Mirror's Edge. Iako je pokazao tek šturi demo i trailer, Igra je pokrenula lavinu zainteresovanosti budući da se radi o nadasve zanimljivom naslovu koji će doneti nekoliko inovacija u žanr…
Glavni lik u igri je Faith, mlada, nadobudna i neverovatno okretna devojka koja živi u ogromnom gradu, šumi nebodera koja je neverovatno čista i uredna, ali to ima i svoju cenu. Policijske patrole, zabrane korišcenja mnogih predmeta na koje smo danas navikli i koji uneredjuju okolinu, te pristup policije svim elektronskim uređajima navode drupe ljudi , tzv. kurire, koji preko vrhova nebodera ilegalno prenose predmete tamo gde ih zadatak vodi. Igra se svodi na čisto bežanje i spašavanje života kada na Vas nahrle policijske patrole, gomile policije ili možda helikopteri.
Tu na scenu dolazi gameplay ove igre koji, sudeći prema onom viđenom, ima puno potencijala. Naime, Faith je opasna devojka koja dobro poznaje veštinu nazvanu parkur. To je veština nastala sredinom 20. veka, a njen cilj je lakše kretanje kroz urbane gradove, razvijanje telesne kulture kroz celi život i lakoća pokreta. U ovoj igri, ta veština je oslonac svakog Vašeg pokreta budući da ćete veliku većinu igre provesti u begu od policajaca da biste uspešno izvršili dati zadatak, a i spasili svoj život. Sudeći prema svemu ovome, a i onom što je viđeno na GDC-u, gameplay ove igre bi trebao biti posebno zanimljiv zbog njegove raznolikosti. Faith će morati da skace preko krovova zgrada, uvlačiti se u cevi, preskakati zidove, a i u nekim trenucima morace da se obracunava sa organima reda. Kod tog dela na svetlo dana dolaze Vaše borilačke sposobnosti.
U tome Vam neće pomoći nikakava oružja jer je DICE odlučio da ćete se kroz igru kretati bez ikakvih pomagala te ćete sve morati da radite vlastitim rukama i nogama. Još jedna mala zanimljivost ove igre je kamera koja se kreće u skladu s Vašim pokretima. Šta to znači? To znači da dok hodate, kamera će biti mirna, ali čim počnete malo brže da trcite, kamera ce se tresti i krivudati kako bi verno dočarala trčanje kakvo je i u stvarnom životu. Što brže idete kamera se više trese, i to samo u smeru Vaše glave što svakako doprinosi realnosti. Naravno, nije sve ni tako lako. Da biste u većini slučajeva uspeli da pobegnete moraćete da naucite dobro da koristite određene objekte kako bi jednostavnije uspeli da izvedete kombinacije pokreta koje Vas vode u zaklon.
U većini igara nakon što dođete u zaklon ili nekim manevarskim pokretom uspete da izbegnete neprijatelje, možete na miru minut-dva stati i razmisliti koji je Vaš sledeci potez. U ovoj igri imate samo par trenutaka jer će Vas, inače, stići horda policajaca i misija će propasti. Ovo je svakako dobro za ljubitelje adrenalina i one koji vole jako da se uzive u igru koju igraju. Zbog ovakve brzine igre, da se ne biste izgubili ili prerano odustali, objekti koji Vam mogu pomoći u begu bice obelezeni crvenom bojom kad ih pogledate.
Grafički igra izgleda dosta dobro, na screenshot-ovima je verno dočarana urbana sredina, a zaista je impresivno odrađena sunčeva svetlost koja se odbija od svakog prozora, ogledala i stakla te stvara odličnu atmosferu. Datum izlaska igre još nije poznat, ali se zna da će igra izaći za PC, X360 i PlayStation 3 platforme. Nadamo se dobrom naslovu koji će nas na neko duže vreme ostaviti prikovane za ekrane.
|
_________________ Master
Poslednja prepravka: Rile_Master on Čet Maj 08, 2008 8:02 pm; ukupno izmenjena 2 puta |
|
|
|
|
Rile_Master *Master*
|
Godine: 38
Datum registracije: 12 Feb 2005 Poruke: 5200 Mesto: Beograd
|
|
Metal Gear Solid 4 - Guns Of The Patriots (PlayStation 3)
Stize nam poslednje poglavlje veličanstvene stealth sage. Solid Snake, PlayStation 3, 12.6.2008. Pročitajte šta nas očekuje.
Vec 20 godina stara franšiza se polako približava svom kraju. Solid Snake ni pod stare dane nema mira i vraća se u akciju kako bi dobio poslednju priliku za eliminaciju Revolver Ocelot-a. Oprostite, nasa greška; Revolver Ocelot više ne postoji. Postoji samo Liquid Ocelot. Liquid, koji je zahvaljujući činjenici da je Ocelot transplantirao njegovu desnu ruku sada potpuno zavladao telom legendarnog negativca. Srećom, svi koji ste igrali starije nastavke znate kako u celoj priči postoji nešto puno veće i kompleksnije od jednostavne eliminacije glavnog negativca. Naravno da nećemo otkrivati veće detalje vezane uz priču kako Vam ni slučajno ne bi upropastili užitak prelaska, no to ne znači da Vas nećemo dobro informisati o svim važnijim aspektima igre. Dakle, da krenemo redom.
Rat je u potpunosti promenio lice naše male plave planete. Rat više ne nastaje zbog neuspešne diplomatije između dvaju ili više zemalja. Rat je postao financijski faktor sam po sebi koji gura globalnu ekonomiju. U stvarnosti, sukobi se više ne vode za države, već se jedna frakcija bori protiv druge. Nažalost, čak ni civili više nisu sigurni, niti ih štiti ikakva konvencija. Glavni razlog toga jeste što se većina njih rađa samo za jednu svrhu – borbu. Gradovi su konstantno pod paljbom, građevine su razrušene i prašnjave, a svaka ulica je zasebno bojno polje. Konstantni sukobi između vojnika poboljšanim nanomachines-ima na Bliskom Istoku su važan faktor u igri. No, koja je njegova rola i gde se tu uklapa naš dobri stari Snake?
U "pištoljima patriota" ga prvi put vidimo prerušenog u člana lokalne milicije s ciljem infiltracije napadnutog sela. Uprkos činjenici što mu se odeća ne razlikuje od lokalnog stanovnistva, Snake nema potpuno poverenje lokalne milicije. Definitivni novitet u odnosu na predasnje nastavke u kojima je Snake na terenu bio prepušten svojim akcijama bez ičije direktne vatrene potpore. Naravno, imate dve opcije. Birajući da se borite s njima, u mogućnosti ste da polako sticete poverenje među svojim ratnim drugovima koji bi Vam s vremenom kad se uvere u Vaše namere trebali dodavati municiju, pakete za lečenje, kao i pružati zaštitnu vatru. Kao što čitate, igra više ne donosi "only stealth" pristup, već ste u mogućnosti aktivno saucestvovati u sukobima na ulicama.
No, kako to inače i ide u ratu, Vaše partnerstvo je poprilično fragilno. Ako se budete ponašali sumnjivo, pogađali svoje drugove, loše gađali neprijatelje, postoji velika mogućnost da se oni isti s kojima ste pucali, pili okrenu protiv Vas, a znate i sami kako loša vest brzo putuje. Naravno, to donosi dodatne neugodnosti u smislu da ćete se naći u situaciji u kojoj se morate čuvati od 2 neprijatelja istovremeno i dodatno zakomplikovati izvršavanje zadate misije. Kad smo kod misija, bio bi red i spomenuti kako za razliku od prethodnih nastavaka koji su bili poprilično linearni, MGS 4 donosi puno otvoreniji svet. Iako i dalje postoji određena lokacija označena na Vašoj mapi do koje morate doći kako bi nastavili s pričom, okruzenje u kojem se nalazite donosi više puteva koji Vas na kraju vode do željenog odredišta.
Uz to, Snake ima i sasvim novo kamuflažno odelo. OctoCamo je priča za sebe. Mirno stojeći na mestu nekoliko sekundi, kameleonski poprimate teksturu okoline na kojem ste naslonjeni ili ležite. Zaista odlična nadogradnja na koncept kamuflaža koje je doneo Snake Eater. Mislite kako ste sada doslovno nevidljivi kao da posedujete stealth kamuflažu? Razmislite opet. PMC vojnici ovaj put su inteligentniji nego ikada. Više nema unapred programiranog smera kretanja, već momci temeljito i pažljivo pretražuju svaki metar područja na kojem patroliraju, pritom redovno komunicirajući sa svojim kolegama koje istog trena zovu na bilo kakav sumnjivi događaj što ih čini puno težim zalogajima nego pre.
Novi nastavak nam donosi i novu paletu CQC poteza. Uz od pre poznate poteze udarce i zahvate, tu je i gušenje neprijatelja na podu. Takođe, u stilu kartonske kutije možete ući u bačvu, koja osim što Vam služi za tiho kretanje okolinom, štiti od nadolazećih metaka, a može služiti i za obaranje protivnika. Ne, ne šalimo se. Pozitivna promena je i vreme koje neprijatelji provedu onesvešceni. Naime, ono je poprilično duže nego u prethodnim igrama. Još jedan novitet je mogućnost koriscenja protivničkog oružja. No naravno, oko toga mora postojati neka kvaka. Kako se radi o nano-vojnicima, svaki vojnik ima svoje posebno oružje programirano kodom vlastitih nanomachines-a. I, kako pucati iz takvog oružja, pitate se? Pa, morate ga "oprati". Ne u vodi sa deterdžentom, pre nego dobijete kojekakve ideje. Tu, uskače Drebin. Misteriozni novi lik se bavi različitim nelegalnim poslićima, tako da će se on pozabaviti s Vašim puskama koje pokupite.
Naravno, kakav bi to bio MGS da nema gadget-a. Naš uvek dragi Otacon nam je pripremio nekoliko zanimljivih stvarčica koje će nam pomagati u preživljavanju. Za početak, tu je Mark II. Maleni robot koji poseduje svoj OctoCamo. S njim ste u mogućnosti da skupljate oružja, proveravati stanje na terenu koji tek dolazi, pa čak i onesvestiti vojnike ugrađenim stun nožem. Nažalost, Mark II ima limitirani domet i mali broj baterija koje ga pogone, tako da kad se isprazne, morate ih napuniti. Tu je i Solid Eye. Dvogled sa čak 3 funkcije. Night vision, thermal vision i zoom. Uz njegovu pomoć, možete razlikovati prijateljske od neprijateljskih vojnika, tako da pogledate u vojnika i vidite ikonicu iznad njegove glave. Solid Eye takođe omogućuje igračima da igru prolaze iz sasvim nove perspektive. Sada se možete kretati u prvom i trećem licu dok pucate, kao i rotirati kameru oko Snake-a za 360 stepeni. Pametno koristeći ove mogućnosti, ne bi trebali imati problema sa uočavanjem neprijateljskih vojnika, čak ni one na uzdignutim lokacijama.
Verujemo da Vas sve zanima kako će Snake koji više nije u cvetu mladosti izdržati sve te nove fizičke i psihičke napore. Kako bi pratili njegovo stanje u svakom trenutku, imate i dve nove "linije". Linija za psihičko stanje i linija za stres. Kako to funkcionise? Pa, dok su stvari oko njega relativno mirne, Snake cilja i puca poprilično mirno i precizno. No nakon nekoliko iscrpljujućih poteza, kao što je kotrljanje po podu pod teškom paljbom u potrazi za zaklonom, dolazi do opadanja koncentracije, te slabi preciznost prilikom pucanja. Naravno, ako budete forsirali ekstremne akcije, to će dovesti do fizičke boli i povećanja stresa. Ako stres dosegne svoj vrhunac, nastupiće kratko razdoblje takozvanog Combat High moda u kojem je Snake super precizan i krajnje smrtonosan za svoje neprijatelje. Nažalost, nakon te adrenalinske inekcije sledi još brži pad koji prouzrokuje opadanje zdravlja.
Osim standardnih PMC vojnika, smrtnu opasnost će Vam predstavljati veliki metalni bipedalni šetači poznati pod imenom Gekko. Ove mrcine su u mogućnosti da uniste kompletni odred vojnika sa svojim brutalnim veštinama koje uključuju hodanje po zidovima, preskakanje barikada i pucanje na individualne mete. Druga velika opasnost dolazi od FROGS-a. Elitna jedinica kibernetički poboljšanih vojnika-zena (da, sve su žene) koje imaju ulogu Liquid-ove licne straže. Zahvaljujući svojim akrobatskim veštinama i brzini, izrazito ih je teško pogoditi. Srećom, Snake nije sam u borbi protiv njih. U pomoć će mu uskočiti i Meryl sa svojom Rat patrolom. Meryl nije jedino poznato lice na koje ćete naići. Tu je cela paleta klasičnih MGS likova...
Grafički, igra spada u sam vrh današnjeg vremena. Teksture su predetaljne, upotreba boja jednostavno fantastična. I to sve u Full HD rezoluciji. Muzika je komponovana u Certified Dolby Digital zvuku i verujemo kako Harry Gregson-Williams i Norihiko Hibino imaju da nam ponude dosta toga novog i divljeg s prizvukom istoka. I, šta reći još? Uprkos činjenici što nije ništa napisano o boss-ovima, nadamo se da ćete ceniti nas pokušaj da Vam malo detaljnije opišemo gameplay, a makar neke slatke detalje ostavimo Vama na otkrivanje. Sve miriše na fenomenalnu igru, prvu PlayStation 3 ekskluzivu koja bi trebala pomesti tržište. I zato, budite pametni i štedite novac za svoj primerak igre koja nam stiže za samo 2 meseca.
|
_________________ Master |
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|