:: |
Autor |
Poruka |
srna2422 Odomaćeni član
|
Datum registracije: 24 Mar 2005 Poruke: 2402
|
|
Da li ste ikada posjetili neki musical? Koje ste sve do sada vidjeli? Koji vam se najvise svidio? Sta vas je odusevilo?
Posto sam student, nisam imala prilike da vidim mnogo toga sto sam htjela. Do sada sam vidjela produkcije Lion King, Mamma Mia, Umoja, Song & Dance (Andre Lloyd Webber), Lord of the Rings i Delirium (Cirque du Soleil). Delirium mozda ne pripada ovdje, ali bih ga ja ipak svrstala u ovu kategoriju.
Kostimi i boje u Lion King su me odusevili. Mamma Mia sam cak dva puta gledala--odrasla sam uz muziku abbe . Delirium i Lord of the Rings su puni special effects, dok je Song & Dance 'low-budget' produkcija.
|
_________________ Marriage is the triumph of imagination over intelligence. |
|
|
|
|
Annabel_Lee ஐ NaUgHtGeLiC ஐ
|
Godine: 42
Datum registracije: 02 Feb 2005 Poruke: 30310
|
|
Kako se stvarao mjuzikl
Zbog lepršavog karaktera mjuzikla mnogi ga kritičari ne doživljavaju ozbiljno. No upravo se taj žanr zbog svoje kombinacije plesa, glazbe i pjesme smatra jednim od najzahtjevnijih
O tome u čemu je tajna njihovog šarma ne treba mnogo razbijati glavu, no mnogi ljubitelji tog vida umjetnosti ipak znaju malo ili ništa o njegovim počecima.
Izgleda da skoro sve počinje u Americi. Naime, mjuzikl je samo jedna od nekoliko umjetničkih formi koje su se razvile u toj državi. Radi se o izrazito eklektičnom obliku umjetnosti koji u sebi spaja elemente farse, vodvilja, burleske, engleske komične opere, europske operete, muzičke komedije, revije, showa i pantomime.
Moderni brodvejski mjuzikl visoko je sofisticirana mašinerija koja ponajviše sadrži sve ove elemente. Mjuzikl se u Europi udomaćio najprije u Engleskoj (G. MacDermot, 'Kosa') i Francuskoj ('Slatka Irma', s glazbom Marguerite Monnot). Dakako, moderni mjuzikl je izrazito američki fenomen.
Prva poznata produkcija mjuzikla u SAD-u bila je 'Flora or Hob in the Well' (18. veljače 1735), farsa u stihovima Colleyja Cibbera koja je izvedena u vijećnici u Charlestonu u Južnoj Karolini, a prvi američki mjuzikl bio je minstrel 'The Black Crook' (1866).
U minstrelu su glumci tada bojali svoja lica u crno i imitirali crnačke pjesme i plesove, rabeći afroamerički dijalekt, a prvotna namjera ovog minstrela bila je da bude faustovska melodrama.
No kako je zgrada Academy of Music u New Yorku izgorjela kratko prije nastupa francuske baletne trupe na otvorenju, William Wheatley, menadžer Niblo's Garden Theatrea, unajmio je 100 plesačica i ubacio ih zajedno s njihovom scenografijom u svoju novu melodramu 'The Black Crook'. Predstava je postigla velik uspjeh i smatra se najprofitabilnijom američkom produkcijom 19. stoljeća.
Prvi minstrel s crnim umjetnicima bio je 'Mocking Bird Minstrels' (1855). Crnački minstreli su postali popularni nakon američkog Građanskog rata i bili su specijalizirani za prikazivanje 'života na plantaži'. Od minstrela je bio samo mali korak do prvog crnačkog mjuzikla izvedenog u New Yorku i dvosmisleno nazvanog 'A Trip to Coontown' (1898).
Mnogo sofisticiranija zabava od tog minstrela bila je najduže izvođena crnačka revija 'Blackbirds of 1928' (čak 518 izvedbi). Mnogi ljudi, koji nikad nisu vidjeli crnce, vjerovali su da te karikature u minstrelima zaista odgovaraju stvarnosti, pa su crni glumci isto tako prekrivali svoja lica stiliziranim make-upom.
|
_________________ ƸӜƷ Tread softly because you tread on my dreams ƸӜƷ |
|
|
|
|
Annabel_Lee ஐ NaUgHtGeLiC ஐ
|
Godine: 42
Datum registracije: 02 Feb 2005 Poruke: 30310
|
|
Prvi crni zabavljač koji je nastupao u bjelačkom showu bio je Bert Williams (1874-1922), koji je igrao u Ziegfeldovim ekstravagantnim revijskim predstavama 'Follies'. Williams je uvijek glumio onaj tip ljudi koji 'ako im se posluži juha, umjesto žlice kraj tanjura dobiju vilicu'. Kao ponosan, senzibilan čovjek duboko je patio zbog prezira koji je morao podnositi kako bi udovoljio hirovitim Njujorčanima.
Prvi mjuzikl na Broadwayu bio je 'See America First' (1916) Colea Portera. Ismijavao je nakićeno, borbeno rodoljublje Georgea M. Cohana, ali se nije baš proslavio. Prva revija na Broadwayu bila je 'Passing Show' (1894), a najuspješnije revije brodvejske produkcije tog doba bile su 'The Ziegfeld Follies' (1907-1957), 'The Passing Show' (1912-1924), 'George White's Scandals' (1919-1931), 'Earl Caroll Vanities' (1923-1932) i 'The Greenwich Village Follies' (1919-1928).
Prvi veliki američki kazališni skladatelj bio je Jerome Kern (1885-1945). Serija njegovih mjuzikala koje je napravio za Princess Theatre u suradnji s Guyem Boltonom i P. G. Woodehouseom uvela je intimistički mjuzikl na Broadway. Njihov najveći uspjeh bio je 'Very Good Eddie' (1915) i 'Oh, Boy' (1917), a njegov 'Showboat' je bio prvi mjuzikl koji je spojio ozbiljnu fabulu s pjevanjem i plesom. U produkciji velikog meštra američke revije Florenza Ziegfelda (1867-1932) igrao se 572 puta.
Prvi moderni mjuzikl je 'Oklahoma!' (1943), koji je doživio 2.212 izvedbe i zaradio pet milijuna dolara, a u njega je uloženo 83.000 dolara. Napisali su ga skladatelj Richard Rodgers i libretist Oscar Hammerstein, a i prvi je mjuzikl u povijesti za koji je snimljen originalni album.
Prvi mjuzikl u kojem se kao bitan element radnje pojavilo ubojstvo bio je 'Rose-Marie' (1924) R. Frimla o lovcu na krzna pogrešno optuženim za ubojstvo. Uskoro je taj primjer slijedio i Gershwinov mjuzikl 'Porgy and Bess' (1935), ujedno i prva američka folk opera.
Prvi mjuzikl smješten u tvornicu bio je 'The Sunshine Girl' (1912), a ansambl je proizvodio sapun. Uskoro nakon toga, 'Strike Up the Band' (1927) smješten je u tvornicu sira, 'Cramen Jones' (1943) u tvornicu padobrana, a 'The Pajama Game' (1954) u tvornicu pidžama.
Prvi dramski Pulitzer dodijeljen za mjuzikl otišao je u ruke zlatnog dečka Broadwaya Georgea Gershwina (1898-1937), i to za 'Of Thee I Sing' (1931).
Prvi mjuzikl o Divljem zapadu bio je 'Buffalo Bills Wild West'. Ta je ekstravagantna predstava s pravim kaubojima i Indijancima specijalnim vlakom proputovala Ameriku osamdesetih godina 19. stoljeća. Smatra se da je upravo taj mjuzikl najodgovorniji za široko rasprostranjenu romantičnu predodžbu o Divljem zapadu. Nakon njega nanizali su se brojni mjuzikli na tu temu ('Rainbow', 'Whoopee', 'Hold On To Your Hat', 'Oklahoma!', 'Annie Get Your Gun'...).
Prvu kazališnu nagradu Tony dobio je mjuzikl 'Kiss me Kate' (1949) Colea Portera, a nastao je prema Shakespeareovoj 'Ukroćenoj goropadnici'. Vjerojatno vas neće iznenaditi ni činjenica da je Shakespeare najiskorištavaniji dramski pisac u svijetu mjuzikla.
Prvi mjuzikl inspiriran strip junakom bio je 'Buster Brown' (1905). U mjuziklima su opjevani mnogi strip junaci, među kojima su najpopularniji Superman i Charlie Brown: 'Its a Bird it's a Plane, It's a Superman' (1966) i 'You' re a Good Man, Charlie Brown' (1967).
Prvi mjuzikl o rock zvijezdi bio je 'Bye Bye Birdie' (1960) o Elvisu Presleyju, a samo su Beatlesi inspirirali tri velika rock mjuzikla: 'John, Paul, George, Ringo and Bert' (1974), 'Beatlemania' (1978) i 'Lennon' (1981).
Prvi mjuzikl o Bogu bio je 'Salvation' (1969). Naravno, nakon toga uslijedili su nebrojeni mjuzikli s tom temom, od kojih je vjerojatno diljem svijeta najizvođeniji i najpopularniji 'Jesus Christ Superstar' (1971). Samo londonsku produkciju tog mjuzikla davne 1972. vidjelo je dva milijuna ljudi.
(preuzeto sa www.tportal.hr)
|
_________________ ƸӜƷ Tread softly because you tread on my dreams ƸӜƷ |
|
|
|
|
Lilith Upućeni član
|
Godine: 45
Datum registracije: 08 Mar 2005 Poruke: 354
|
|
Krajem Marta se ovde daje My Fair Lady. Posto mi je to omiljen musical, i vec sam ga doduse i gledala, idem ponovo da se prisetim kako to izgleda nakon 10 godina
|
|
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|