:: |
Autor |
Poruka |
zile442 Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 33
Datum registracije: 22 Avg 2005 Poruke: 105 Mesto: Sombor
|
|
Automobilu je veoma potrebno odrzavanje pogotovu nasim (zastava). Vec pomenuta zastava nema servis tako da se to mora raditi kod majstora! Automobilu je vazno da uvek ima vode za hladjenje i ulja za motor i ulje za kocnice!! Pored ovoga treba voditi i racuna o filterima i o karburaturu! on vam ima vaznu ulogu u kretanju automobila jer ako je on zapusen onda automobil nema snage da povuce i da bude startan!
Mislim da je dovoljno...
|
_________________ ZILE |
|
|
|
|
Bajadk Odomaćeni član
|
Godine: 50
Datum registracije: 08 Mar 2004 Poruke: 1077 Mesto: Podgorica - Danmark
|
|
vazan je i ler i Co2 i kaisevi. jer ima onaj zubcasti (ili kako li se vec zove) sto moze pola motora da odnese i jos razni dihtunzi. Ima dosta toga sto se treba odrzavat pa cak i na Zastavu.
|
|
|
|
|
|
pinkie Prijatelj foruma
|
Godine: 45
Datum registracije: 01 Okt 2004 Poruke: 19325 Mesto: u skrivenom kutku
|
|
a imate li vad dvojica momaka kakvu ideju kako to sve treba odrzavati, dajte neki prakticni savet..zato i jesmo ovde
|
_________________ Cutanje je tesko samo onima koji ne misle(Ivo Andric)
Beskorisno je pobijati tudje misljenje; ponekad covijek uspije da pobjedi nekoga u diskusiji, ali da ga uvjeri -nikada.Misljenja su kao ekseri: sto vise udaramo po njima, to dublje prodiru (Dumas Aleksander) |
|
|
|
|
Bajadk Odomaćeni član
|
Godine: 50
Datum registracije: 08 Mar 2004 Poruke: 1077 Mesto: Podgorica - Danmark
|
|
Pinkie!!!!!
da otvorim novu temu o savjetima ili da nastavimo odje??
|
|
|
|
|
|
pinkie Prijatelj foruma
|
Godine: 45
Datum registracije: 01 Okt 2004 Poruke: 19325 Mesto: u skrivenom kutku
|
|
slobodno nastavite ovde, posto vec govorimo o odrazvanjima automobila..ma koji auto bio u pitanju, slobodno pisite u ovoj temi...sretan rad
|
_________________ Cutanje je tesko samo onima koji ne misle(Ivo Andric)
Beskorisno je pobijati tudje misljenje; ponekad covijek uspije da pobjedi nekoga u diskusiji, ali da ga uvjeri -nikada.Misljenja su kao ekseri: sto vise udaramo po njima, to dublje prodiru (Dumas Aleksander) |
|
|
|
|
zile442 Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 33
Datum registracije: 22 Avg 2005 Poruke: 105 Mesto: Sombor
|
|
pa najprakticnije da ga svakih 4-5 meseci vozis kod majstora na pregled! A ako nemas para za pregled onda sve sam moras da radis!!!
Nista posebno tesko...
|
_________________ ZILE |
|
|
|
|
Bajadk Odomaćeni član
|
Godine: 50
Datum registracije: 08 Mar 2004 Poruke: 1077 Mesto: Podgorica - Danmark
|
|
Svakih 4-5 mjeseci?? Pa to jedino ako vozis sa autom 30-40 000 km godisnje.
Inace pazit na airfílter: Otvoris kutiju, izvadis stari prljavi, stavis novi i zatvoris.
Ulje mijenjas redovno i normalno filter. Koristis ili 10W/40 ili 15W/40, a moze i 5W/40 ili 0W/40. Tu ima raznih marki. Od Optime, do Castrola i Duckhams-a. I tu ima za dizela i za benzinca.
Nego Zile442 kako da promjenim zubcasti kais??
|
|
|
|
|
|
Bajadk Odomaćeni član
|
Godine: 50
Datum registracije: 08 Mar 2004 Poruke: 1077 Mesto: Podgorica - Danmark
|
|
Njega i održavanje
Brižljivom njegom i održavanjem možete osjetno produljiti vijek trajanja svog automobila. Pažljivi i točni pregledi snižavaju i troškove održavanja. Automobili se obično održavaju u auto-mehaničarskim radionicama, ali veliki dio radova održavanja mogu obaviti i sami vozači i vlasnici vozila ako imaju malo spretnosti i znanja. Kad se kupuje automobil, dobije se i knjižica s uputstvima o održavanju. Uz to je potreban i odgovarajući alat, prostrana i dobro osvijetljena garaža. Usprkos svemu tome, potrebno je i upozorenje: onaj tko se previše pouzdaje u sebe i svoje sposobnosti, može učiniti više štete nego koristi. Ne može svim mušicama svog automobila vlasnik doskočiti sam. Neke radove treba obavljati isključivo u auto-mehaničarskim radionicama, a to važi i za sve slučajeve kad niste potpuno sigurni u sebe. U svakom slučaju ima cijeli niz radnji što ih možete sami obaviti.
Uhodavanje
Kad vozite potpuno nov automobil, ne smijete mu do kraja opteretiti sve nove gibljive dijelove, jer se mogu zaglaviti klipovi u cilindrima ili blokirati neki drugi dijelovi, što može uzrokovati i veća oštećenja. Dok se novi motor okreće, od trenja gibljivih dijelova brusi se klizna površina i kovinska prašina se sakuplja ulju. Zato je u motoru većine automobila u toku prvih kilometara vožnje takozvano ulje za uhodavanje. U uputstvima piše nakon koliko kilometara to ulje treba zamijeniti običnim uljem. Najčešće je to samo nakon nekoliko stotina kilometara. Treba s osjetom rukovati motorom do 2000 ili 3000 kilometara, kada se ponovo zamjenjuje ulje. U toku uhodavanja motor se smije okretati samo polovicom broja okreta za koje je inače sposoban. U uputstvima za upotrebu pročitajte kojom brzinom u pojedinim stupnjevima prijenosa možete voziti za to vrijeme. Mnogi ne znaju da natjeravanjem motora u previsoki broj okreta nanose nepopravljivu štetu. Vijek trajanja mu skraćuje i preniski broj okreta u višim stupnjevima prijenosa, a pogotovo u vožnji uzbrdo.
Redovite radnje
O izboru ulja i o tome nakon koliko kilometara ćete ga mijenjati, piše u uputstvima za upotrebu automobila. Međutim, stupanj istrošenosti ulja ne ovisi samo o prijeđenim kilometrima, nego i o načinu vožnje i radnim uvjetima motora. Ako svoj automobil vozite pretežno u gradu, motor se gotovo nikada ne ugrije dovoljno. Tako kondenzat koji se stvara prilikom paljenja, ne ispari, nego razrjeđuje ulje. Ulje više nema potrebnu mazivost, u njemu se stvara i nekakvo blato, koje je vrlo opasno. Začepi kanale i spriječi podmazivanje.
Hladno paljenje
Ako vaš automobil nije opremljen automatskim startnim uređajem, morate pri hladnom paljenju povlačenjem posebnog dugmeta (čok) zatvoriti zaklopku za zrak u rasplinjaču. Ali čok potisnite što prije natrag, jer zatvorena zaklopka za zrak uzrokuje da se u rasplinjač usisava više benzina, a taj višak goriva ispire ulje sa stijenki cilindara. Zbog tog se znatno troše i klipovi i stijenke cilindara - kovina se tare od kovinu. Ne zaboravite da je motor upravo u prvim minutama nakon paljenja najopterećeniji i da se najviše troši.
|
Poslednja prepravka: Bajadk datum Uto Feb 14, 2006 12:48 pm; ukupno izmenjena 1 put |
|
|
|
|
Bajadk Odomaćeni član
|
Godine: 50
Datum registracije: 08 Mar 2004 Poruke: 1077 Mesto: Podgorica - Danmark
|
|
Glava motora
Izgorjelo i nataloženo ulje koje se skuplja na stijenkama prostora za izgaranje u glavi motora, na klipovima i na ventilima očistit ćete najčešće onda kad glavu motora inače skidate radi brušenja zagorjelih ventila. Ipak, kod novijih motora ponekad treba glavu skinuti samo radi toga da se očisti čađa i izgorjelo ulje. Ti neizgorjeli ostaci zažare se u toku rada motora, tako da i kad motor već prestane raditi, oni uzrokuju samopaljenje. Za brušenje ventila treba imati: garnituru brtvila, grubu i finu brusnu pastu, poseban nastavak za brušenje ventila, poseban alat za skidanje ventila, garnituru natičnih ključeva, moment-ključ i dakako čiste krpe i plinsko ulje. Najprije skinite jedan od kablova (klemu) s akumulatora, jer u protivnome u toku rada možete vrlo brzo ključem ili bilo kojim drugim kovinskim alatom napraviti kratak spoj. Iz motora ispustite rashladnu tekućinu, s glave motora skinite sve priključke, odvijte svjećice, skinite osovinu s klackalicama i odvijte vijke usisnog razvodnika i ispušnog kolektora. Nakon što odvijete vijke glave motora i to onako kako piše u tvorničkom priručniku, skinite glavu. U motorima s mokrim cilindrima nakon te operacije ne smijete okretati motor, jer se košuljice cilindara mogu pomaknuti ili će ih klipovi potisnuti prema gore, a to znači da sami nećete učiniti ništa bez mehaničara. Dok čistite gornji dio svakog pojedinog klipa, začepite susjedne cilindre čistim krpama da u njih ne pada čađa. Dok radite, ne pravite risove na klipovima. Na vanjskom dijelu ostavite oko 5 mm neočišćenog ruba, jer se može dogoditi da nakon što sastavite motor, utvrdite da pretjerano troši ulje. Dok čistite glavu motora, ne smijete ravne, glatke površine oštetiti oštrim alatom, posebno ako je glava od lakog lijeva. Kad odstranite nataloženo, izgorjelo ulje, površinu očistite kistom zamočenim u benzin i čistom krpom.
Redoslijed ispitivanja
Nacrtana shema će pomoći u traženju neispravnosti na sistemu paljenja. Najprije izvucite kabel (vodič) za paljenje koji povezuje indukcijski svitak i razvodnik iz središnje rupe kape razvodnika. Kabel uhvatite rukavicama ili krpom i kraj kabela približavajte neobojenom i nezarđalom dijelu motora ili karoserije (masa). Zatim okrenite ključ u glavnom prekidaču i pokrenite električni pokretač. Ako pri tome između kabla i mase preskače jaka iskra, dotle je sve u najboljem redu. Sljedeći stupanj je od razvodnika do svjećica. Sa svjećice skinite priključak, odvijte je i nakon što pregledate jesu li elektrode suhe i čiste, uvucite je u priključnicu. Zatim navoj svjećice pritisnite uz blok motora i opet okrenite ključ u glavnom prekidaču i pokrenite električni pokretač. Ako i tu preskače jaka iskra između elektroda, znači da je greška negdje drugdje. Ne preskače li iskra, greška može biti na razvodniku, kablovima za paljenje ili na svjećicama. Ne preskače li već pri prvom pokusu s kablom iskra s indukcijskog svitka, tražite grešku negdje oko indukcijskog svitka i prekidača. Žaruljom za ispitivanje ćete ispitati stiže li struja do indukcijskog svitka. Skinite žicu s priključka s oznakom 15 (+) i prikopčajte je na žicu žarulje za ispitivanje, a vrh žarulje pritisnite na kovinu (blok motora ili karoseriju). Kad uključite glavni prekidač, žarulja mora zasvijetliti. Ako se to ne dogodi, nešto nije uredu s glavnim prekidačem ili uređajem za paljenje. Ako kontrolna žarulja zasvijetli pri ovom pokusu, pregledajte i prekidač. Skinite kapu razvodnika, uključite 5. stupanj prijenosa i pogurajte automobil. (Ako se rotor u razvodniku pri tome ne okreće, neispravan je pogon razvodnika - posao za mehaničara).
Skinite rotor i automobil pogurajte još nekoliko metara. Čekić prekidača se pri tome mora pomicati (kontakti se prekidača moraju otvarati i zatvarati). Kad se čekić i nakovanj stisnu, uključite struju i odvijačem odmaknite čekić. Mora preskočiti iskra, što će također značiti da je sve u redu. Ako iskra ne preskoči, skinite žicu s priključka indukcijskog svitka s oznakom 1 (-) i s kontrolnom žaruljom povežite taj priključak i masu. Kad se uključi glavni prekidač, žarulja za ispitivanje mora zasvijetliti. Ako ne zasvijetli, otkazao je indukcijski svitak i morate kupiti novi.
Punjenje akumulatora
Ako alternator ne proizvodi dovoljno električne energije za punjenje akumulatora, mora se dopuniti. Sporim punjenjem, tj. Ne prejakim punjačem, nećete preopteretiti akumulator. Takvo punjenje traje više od 10 sati. Prije nego što uključite akumulator na punjač, pregledajte razinu elektrolita (kiseline) i ako je potrebno, dolijte destiliranu vodu. U toku punjenja morate odviti čepove na ćelijama, da bi eksplozivni plinovi koji nastaju pri punjenju, mogli izlaziti iz akumulatora. Zato ne treba za vrijeme punjenja akumulatora u blizini njega paliti vatru ni pušiti. U automobilima s alternatorom treba prije punjenja skinuti s priključaka oba kabela. Otprilike poslije deset sati isključite punjač i to još prije nego što skinete žabice s priključaka akumulatora. Tako ćete spriječiti kratak spoj. Noviji se punjači sami isključuju.
Svježe ulje za motor
Vijek trajanja motora znatno ovisi o pravilnom podmazivanju. Zato treba poštivati uputstva proizvođača i mijenjati ulje u propisanim rokovima, lijevati odgovarajuće, propisano ulje i ako je ikako moguće, sve vrijeme upotrebljavati jednaku vrstu ulja. Pri svakom drugom mijenjanju ulja preporučljivo je zamijeniti i pročistač za ulje. Uložak pročistača za ulje ne možete čistiti. Kad se zamjenjuje ulje, automobil mora stati na ravnom tlu, nije ga potrebno podizati natrag ili sa strane, jer je korito za ulje napravljeno tako da će sve ulje isteći samo ako automobil stoji na vodoravnom tlu. Staro ulje uhvatite u odgovarajuću posudu koja mora držati bar 5 litara. Vijak za zamjenu ulja odvijte odgovarajućim ključem. Prevelik i neodgovarajući ključ može prokliznuti i oštetiti rubove vijka. A tako oštećen vijak ćete pri sljedećoj zamjeni teško moći odviti, pa makar imali i odgovarajući ključ. Neki vijci za zamjenu ulja imaju na unutrašnjoj strani pričvršćen magnet, na kojem se sakupljaju kovinske čestice. Taj magnet je krhak, zato vodite računa da ga ne odlomite. Prije nego što ispustite dotrajalo ulje iz korita motora, motor ugrijte, zato što je ugrijano ulje rjeđe i brže će i temeljitije isteći. Ako zamjenjujete pročistač, udarite lagano po kućištu prije nego što sasvim odvijete vijak. Zapečeno brtvilo će pod udarcima popustiti, a vijak će uhvatiti kućište pročistača. Ako tako ne postupite, kućište može odjednom odskočiti kad brtvilo popusti samo od sebe, jer u unutrašnjosti postoji tlačna opruga koja pritišće na uložak.
Svježe ulje u mjenjaču
U mjenjaču se s vremenom nakupe kovinske čestice koje nastaju trošenjem zupčanika. Zato ulje treba mijenjati nakon određenog broja kilometara, što propisuje proizvođač. Pri zamjeni ulja mora automobil biti u vodoravnom položaju. Samo tako će sve ulja isteći, a i količina novog ulja bit će u propisanim granicama. Ako na nađete vijak za ispuštanje i odlijevanje ulja, pogledajte u tvorničko uputstvo gdje su najčešće na slici označena mjesta vijaka. Vijak za dolijevanje ulja je istodobno i mjera dokle mora biti ulja, a treba ga odviti i prije nego se iz mjenjača ispušta istrošeno ulje. Tako se otvara dotok zraka i ulje brže istječe. Kad ulje istekne, donji vijak vratite na njegovo mjesto, i nalijte ulje propisane vrste i gustoće. Kroz gornji otvor nalijte toliko ulja, da počne teći preko ruba. Kad isteče suvišno ulje, stavite vijak. Ako mijenjate ulje u automatskom mjenjaču, glavno pravilo pri lijevanju i mijenjanju ulja u automatskom mjenjaču glasi: potpuna čistoća. I najmanji trag nečistoće u ulju može štetiti osjetljivom automatskom uređaju.
Redoviti pregledi kočnica
Redovito i brižljivo održavanje kočničkog sistema od životne je važnosti, u pravom smislu te riječi. Besprijekorne kočnice su važne i za sigurnost vlasnika vozila i za sve druge sudionike u prometu. Ako se utvrdi da je uzrok prometnoj nezgodi koju vi uzrokujete površno održavan kočnički sistem, platit ćete i veliku kaznu i izgubit ćete pravo na odštetu od osiguravajućeg društva. Svaka kočnica ima tarnu površinu koja zakoči automobil, a pri tome pritišće stijenku kočnog bubnja ili kočni disk. Te tarne površine se u toku vožnje i kočenja istroše. Zato ih nakon određenog vremena morate zamijeniti novima. Važno je i da razmak između kočnih površina i diska ili bubnja bude u granicama propisanog. Ako je taj razmak prevelik, kočni učinak je manji ili kočnice zahvaćaju nejednakomjerno, a ako je premalen, tarna površina se tare uz disk ili kočni bubanj čak i ako ne kočite. To uzrokuje pregrijavanje i trošenje kočnica. U današnjim automobilima je kočnički sistem bez iznimke hidrauličan. Međutim, svaki automobil ima još i potpuno odvojen mehanički kočnički sistem tj. Ručnu kočnicu koja najčešće koči samo zadnje kotače. Iako je ručna kočnica namijenjena prije svega osiguranju automobila prilikom parkiranja, ona mora biti sposobna i zakočiti automobil ako hidraulične kočnice otkažu.
Bubanj-kočnice
U automobilima su najčešće bubanj-kočnice na kojima polukružne kočne čeljusti (papuče) pri kočenju pritisnu unutrašnju stijenku kočnog bubnja. Te kočnice se najčešće podešavaju okretanjem četverouglastih ili šesterouglastih vijaka za podešavanje, koji su na vanjskoj strani noseće kočne ploče.
Disk- kočnice
Današnji automobili imaju disk-kočnice bar na prednjim kotačima. Podešavaju se automatski, a obloge kočnica pregledavaju nakon svakih 10.000 prijeđenih kilometara.
Svakih 1500 kilometara ili bar jednom mjesečno pregledajte ima li dovoljno kočne tekućine u posudi na glavnom kočnom cilindru ili u posebno pričvršćenoj posudi za kočnu tekućinu.
Svakih 10.000 kilometara pregledajte obloge kočnica i ako utvrdite da su se istrošile za više od dvije trećine, zamijenite ih. Ručnu kočnicu podesite i pregledajte prijenosnu pletenu žicu (sajlu).
Svakih 15.000 kilometara pregledajte sve pregibne gumene cijevi i očistite sve cjevčice kočničkog sistema. Oštećene cijevi zamijenite.
Nakon 60.000 kilometara ili nakon tri godine neka vam u radionici zamijene sve gumene dijelove u glavnom kočnom cilindru i u cilindrima u kotačima.
|
Poslednja prepravka: Bajadk datum Uto Feb 14, 2006 12:51 pm; ukupno izmenjena 1 put |
|
|
|
|
***RaZoR*** Dobro upućeni član
|
Godine: 29
Datum registracije: 29 Dec 2005 Poruke: 518 Mesto: Beograd
|
|
mogli bi ste da nam kazete sve sto je potrebno za odrzavanje jednog yuga
|
|
|
|
|
|
zile442 Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 33
Datum registracije: 22 Avg 2005 Poruke: 105 Mesto: Sombor
|
|
ee razor zavisi sta ti ne radi na autu kako valja!1!
Ako nece da upali ili povuce onda moras da vidis daa li mu je dovod goriva dobar tj. da su mu dizne i karburator kako valja cisti! ako nisu ocisti ih! ako ti treba nesto posebno pitaj!
--------------------------------------------------------------------------------------
Ja ljudi imam juga starog 15 godina i nista mu nefali jer se odrzava redovno! Znaci svake godine pre putovanja na more se auto nosi na pregled, sto je posebno bitno da izdrzi toliki put! svake godine predjemo sa njim oko 2-3 hiljade km. Presao je skoro 90000km a josh se kotrlja!!!!
To nije normalna masina samo sto me razvaljuje nesto: Kada povucem saug on se gasi i ne kontam sto to radi!!
Zna li to neko??
--------------------------------------------------------------------------------------
Edit by kumche: spajanje poruka
|
_________________ ZILE |
|
|
|
|
banelazic Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 42
Datum registracije: 02 Mar 2005 Poruke: 167 Mesto: Belgrade
|
|
jaaooo, yugo!! moras da budeš oprezan na sve. nema šta nema. evo ja na primer, kupio novog a vec posle 100 km sam morao na servis zbog: sirene, desnog stakla (nije hteo da se spušta i diže), kaiš škripi, stop svetla,... ma poludeo sam. ali nakon tih problema nisam imao više. ugradio plin i vozim se dzabe. 600 km sa 50 l plina.
|
_________________ mislim, dakle postojim |
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|