:: |
Autor |
Poruka |
vladimir86 Odomaćeni član
|
Godine: 38
Datum registracije: 28 Nov 2006 Poruke: 1097 Mesto: Beograd
|
|
Sve je to u redu, ali ako imas vise od pola rezervoara benzina, benzin je daleko sigurniji od plina! Oni su radili test sa praznim rezervoarom.
|
|
|
|
|
|
bokiva39 Početnik Domaćeg.de
|
Datum registracije: 04 Maj 2006 Poruke: 71
|
|
Plin definitivno isplativ i pouzdan samo ako se radi u pravom ovlascenom servisu a ne kod vecine majstora i servisa kojiugradjuju turske delove isparivace creva i boce sa bubanj potoka....i to bez papira!
Ne bih se slozio da je plin bas tako nebezbedan...ako je sve kvalitetno samo vozi.....inace iz iskustva kazem sledece BRC plin RULLZ!
|
_________________ Samo svemir i ljudska glupost su beskonacni mada za svemir nisam siguran. Albert Ajnstajn |
|
|
|
|
MAGICMASTER Početnik Domaćeg.de
|
Datum registracije: 18 Mar 2004 Poruke: 11
|
|
Plinski uredjaj u vozilu je jedna investicija koja se isplati nakon otprilike 10-10 hiljada kilometara, za one koji koriste vozila svakodnevno to je period manji od jedne godine. Zablude da je uredjaj za tecni naftni gas nebezbedan je totalna zabluda. Gas je u rezervoaru u tecnom stanju isto kao i benzin, a isto kao i benzin stvara izduvne gasove koji se skupljaju na vrehu rezervoara, ali za razliku od rezervoara za benzin, ima ventil koji pri povecanju pritiska ispusta gas napolje i time stvara pritisak u boci koji je podnosljiv. Inace sve boce za TNG se testiraju na deset puta vece pritiske nego sto je pritisak pri kojem sigurnosni ventil ispusta gasove napolje. Tako da su boce potpuno bezbedne i pri paljenju kada se stvara daleko veci pritisak od normalnog zbog povecanja temperature (Bojl Mariotov zakon), a takodje su bezbedne i pri udarcima, sto je dokazao holandski institut za motorna vozila. Naravno sve ovo vazi za pravilno ugradjene uradjaje kao i za atestiranu opremu za TNG. TNG je alternativa za benzinske motore jer se on pali pomocu svecica, dok je za dizel motore preporucljivo da se ugradjuju uredjaju za Komprimovani Prirodni Gas (metanol) jer se on pali kao i dizel gorivo, povecanjem temperature grejaca i samozapaljenjem.
Vozila koja korste uredjaje za alternativne vrste goriva, stvaraju manje izduvnih gasova i stetnih materija po sdredinu, pa bi samim tim i trebala da bude povlascena pri registraciji i samim tim takse koje se placaju drzavi ce biti daleko manje. Ovo se vec primenjuje u nekim drzavama dok je u Srbiji to jos nezastupljeno...
Posto gas gori visom temperaturom nego benzin i ima vecu eksplozivnu vrednost preporucuje se da se za motore koji koriste to poonsko gorivo koriste posebna ulja za podmazivanje motora, kao i kvalitetnije rashladane tecnosti.
Voznja na TNG i KPG je sigurna. Da li se ljudi plase da koriste upaljace? Naravno ne, tako ne bi trebalo da se prase ni koriscenja vozila koja kao pogonsko gorivo koriste alternativna goriva.
Moja je preporuka da svi koji se razmisljau da ugrade uradjaje za pogon na neki od gasova sto pre to urade jer ce time doprineti poboljsanju zivotne sredine a i sebi smanjiti troskove bez ikakvog rizika.
ticmaopel je napisao/la sledeće: | nikad nebi ugradio plin zato sto auto nikad nemoze da ide isto na plin i benzin a plin je po meni tempirana bomba |
Auto pri ugradnju uredjaja na tecni naftni gas gubi do 10% snage, ali se je to zbog toga sto je plin redji i laksi od benzina pa je zbog toga potrtebna veca kolicina plina da bi auto imao istu snagu. Postoji ventil koji odredjuje protok plina u motor i po zeli mozes ga regulisati,a samim tim i potrosnji plina i snagu motora. Ako zelis vecu snagu zrtvuj potrosnju. Mada je moja preporuka, da koristis servisna standardna podesavanja uredjaj, jer deset posto snage se ne oseti, pogotovu kod motora za vecom radnom zapreminom motora, mada ni kod manjih ne predstavlja neki problem. Auto od 1300ccm sa osnovnim podesavanjima moze veoma malo da trosi ali da ne izgubi skoro nista od snage. Tako da je zabluda da motor gubi snagu. Povecaj dotok gasa u motor i mozes dovesti do toga da motor vuce cak i bolje nego na benzin.
|
|
|
|
|
|
dexi138 Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 36
Datum registracije: 24 Avg 2007 Poruke: 7
|
|
nesa1 je napisao/la sledeće: | venom je napisao/la sledeće: | uvek sam za
manje troši manje se motor haba i to je to |
Ok da manje trosi al da se manje motor haba to nikako nije tacno...
Nije mi do rasprave dal jeste ili nije otidji do nekog auto mehanicara
pa se raspitaj |
Mislim da nisi u pravu tecni naftni ghas ima manju tacku sagorevanja od benzina ili dizela,tako da se samim tim prilikom rada motora , odnosno unutrasnjeg sagorevanja , stvara manja temperatura prilikom sagorevanja, pa tako i motor traje duze..............
|
|
|
|
|
|
dexi138 Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 36
Datum registracije: 24 Avg 2007 Poruke: 7
|
|
Mislim da je plin super, jel je jeftiniji za voznju ,cuva motor ,mala man mu je sto malo losije auto ide , ali uz dobro nastelovan motor u nekoj normalnoj voznji razlika je minimalna
|
|
|
|
|
|
kosta00 Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 34
Datum registracije: 02 Jun 2006 Poruke: 243
|
|
Plin je bezbedniji od benzina. U raznim strukama kao i u masinstvu, postoji nesto sto se zove STEPEN SIGURNOSTI. Stepen sigurnosti prestavlja broj koliko je kriticni napon tj kriticni pritisak manji od dozvoljenog. Za plinske boce, tj za posude pod pritiskom uzima se stepen sigurnosti i od nekih 10 do 15. Znaci da 10 - 15 moze da se desi veci pritisak od predvidjenog i da deo tj posuda izdrzi.
Npr konstruktor predvidja da u npr plinskoj boci u najgorem uslovu(da je plin tocen pun rez., a razlika u temperaturi je 50C u plusu) najveci pritisak npr 15 bara, i ako usvoji stepen sigurnosti 10, boca se proizvodi od najverovatnije od nekog legiranog celika odredjene debljine(u daljem tekstu debljina je zid posude), to znaci da ce taj materijal tj celik izdrzati 150 bara. A pored toga za dodatno osiguranje postoji sigurnosni ventil, koji ce se otvoriti na nekom vecem pritisku npr 60 bara i ispusta gas odnosno tecnost. To znaci da boca veoma, veoma tesko moze da eksplodira, jer nema dovojnog pritiska da bi se desila eksplozija. Naravno, vodi se racuna i o dilataciji, jer zapremina neke tecnosti tj gasa na npr 10 i 20 stepeni nije ista.
Po struci sam Masinski tehnicar za komp. konstruisanje 3 god srednje skole i bas smo ucili kako se odredjuje deblina zida za posude pod pritiskom i koji sve faktori mogu da uticu.
Naravno da zavisi ko Vam ugradjuje plin, zato kada odlucite da ugradite plin ugradite to samo u PROVERENIM SERVISIMA npr ASM, koji imaju sertifikate i obucen strucni kadar.
@vladimir86
A odakle izadje onoliki plin? Da li si gledao SAT?
Da li si video koliki je plamen bio kada je sigurnosni ventil otvorio?
Pa kako su onda zaboga boce mogle da budu prazne?
Izvini ako sam te uvredio, ali neke cinjenice koje navodis jednostavno nisu tacne. Prvo skoci pa reci hop.
|
_________________ --------------
100010100100001001001011011101010010101010010101000010001001 |
|
|
|
|
milan*miki Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 38
Datum registracije: 07 Dec 2007 Poruke: 24 Mesto: Banja Luka
|
|
plin moze doci u obzir samo ako se ugradjuje kod ovlastenih distributera
drugo, plin je kao gorivo cistiji od benzina tako da ce i motor da radi bolje jedino sto ce igubiti oko 10% od snage
|
_________________ ako ne znaš šta pričaš, ne laprdaj!!! |
|
|
|
|
David 1986 -Pežo boy-
|
Datum registracije: 20 Mar 2007 Poruke: 8430
|
|
milan*miki je napisao/la sledeće: | plin moze doci u obzir samo ako se ugradjuje kod ovlastenih distributera
drugo, plin je kao gorivo cistiji od benzina tako da ce i motor da radi bolje jedino sto ce igubiti oko 10% od snage |
ako je kvalitetan plinski sustav (poznati proizvođač) i dobro ˝poštelan˝ plin auto će ići bolje na plin. na plin ce ici 10 % lošije ako se vlasnik odluči na neku lošiju (stariju) plinsku izvedbu koju ugradi neko sam sebi doma u garaži i pritom se ugrade polovni djelovi........
|
|
|
|
|
|
Mr. Bond IntruderSRB™
|
Godine: 34
Datum registracije: 04 Apr 2005 Poruke: 2904 Mesto: Beograd - Novi Beograd
|
|
^Gle ... ti si prvi koji je rekao da auto ide na plin bolje nego na benzin To jednostavno NIJE moguce iz prostog razloga sto plin pri eksploziji (sagorevanju) u cilindru pravi manji pritisak od benzina .. samim tim slabiji je motor - za oko 10% ako je sve uradjeno kako treba. Dakle tih 10% niko ne spori.
Sto se habanja tiche manje se haba na plin iz prostog razloga sto plin sagoreva na nizoj temperaturi od benzina (podmazivanje sa ovim blage veze nema - shta vishe na vecoj temperaturi ulje je redje pa je podmazivanje loshije ...)
Dakle plin je sigurniji i bolji (Za auto) od benzina a jos je i jeftiniji od benzina pa je dobar i za vlasnika...
|
|
|
|
|
|
DJUKA M Početnik Domaćeg.de
|
Datum registracije: 01 Feb 2008 Poruke: 12
|
|
Benzin nikada nije 100% cist a kod plina pri sagorevanju nista ne ostaje, a emisija SAT je ispitivala izdrzljivost TNG i CNG boce tako sto su pucali u boce iz sacmare 8,12 pistolja TT, i automatske puske obican metak i pancirno zapaljivi a samo je probio pancirno zapaljivi a neki pricaju da pri sudaru moze da eksplodira boca sto je prakticno nemoguce jer su pravljene od metala koji je savitljiv pod velikim pritiskom
|
|
|
|
|
|
Vlada_R ///M
|
Godine: 38
Datum registracije: 02 Sep 2005 Poruke: 1256 Mesto: NL
|
|
|
|
|
Focus_PC Početnik Domaćeg.de
|
Godine: 37
Datum registracije: 28 Maj 2007 Poruke: 80
|
|
Nisam za plin,ipak auto ide mnogo bolje na benzin
|
|
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|