www.domaci.de Forum Indeks Home
Portal • Forum • Novi upisi • Pretraga • Link do nas • Domaći filmovi • Lista korisnika • Tim sajta • Proverite privatne poruke • Prijava • Registracija
Pravilnik • FAQ • Profil • Favorites • Galerija slika • Top lista • Download MP3 • MP3 razno • Spotovi • Noviteti 2013 • Muzički noviteti 2014

Odrzavanje automobila
Strana prethodna  1, 2, 3, 4  sledeća
Upišite novu temu   Odgovorite na temu    www.domaci.de Forum Indeks -> ~ Uradi sam ~
::  
Autor Poruka
NikolaKO
Upućeni član
Upućeni član



Godine: 38

Datum registracije: 26 Mar 2005
Poruke: 332
Mesto: Kotor

montenegro.gif
PorukaPostavljena: Pet Maj 19, 2006 6:10 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

ma koji god auto da coek ima dobro je,glavno je da se kotrlja,ja sam npr kupio bio varburga,cisto iz fore,nisam ga puno platio a ni vozio jer je poslije otprilike 70 km crko,nije mu vise bilo popravke!


_________________
The Doctor...
 
Vlada_R
///M
///M



Godine: 39

Datum registracije: 02 Sep 2005
Poruke: 1256
Mesto: NL

netherlands.gif
PorukaPostavljena: Pon Maj 29, 2006 5:45 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

dussan90 je napisao/la sledeće:
ma najbolje odes u ovlasceni servis i resis sve probleme.

@edit by pinkie , bez ljutnje ali sam ovo ipak obrisala, da ne dodje do ikakvih zabuna.Ono sto ti ja ili bilo ko drugi shvatamo kao salu, neko moze pogresno da protumaci Wink


To je tacno, jedini problem je sto mnogo kosta...pogotovu ovde.

Zato delove u svakom slucaju kupujessam. Menjanje ulje, kocnice, filteri i kajisevi...to mozes i sam da radis. A ako ne mozes onda ides u servis u blizini za koga znas da je dobar, ovlasceni servis je uvek skuplji a radi isti posao.
U slucaju ako treba neki update za software ili ako imas problema stime, onda vecinom moras ici u ovlasceni servis. Ali inace kupuj sam delove i idi u bilo koji dobar servis.

_________________
 
draguljce22
Početnik Domaćeg.de
Početnik Domaćeg.de



Godine: 40

Datum registracije: 04 Jun 2006
Poruke: 90
Mesto: braunau

austria.gif
PorukaPostavljena: Pon Jun 05, 2006 12:09 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

ma samo je vazno da ide od a na b ali mora i da se popravlja jer ako samo vozis a negledas ga onda nece dugo
 
pinkie
Prijatelj foruma
Prijatelj foruma



Godine: 45

Datum registracije: 01 Okt 2004
Poruke: 19325
Mesto: u skrivenom kutku

serbia.gif
PorukaPostavljena: Uto Jun 06, 2006 1:07 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

ma ljudi su strasno aljkavi(pojedini) kad je ispravnost auta u pitanju..mislim krenuti na put a ne proveriti ulje, ili rezervnu gumu, ne uraditi balansiranje guma..mislim ipak..nije auto samo sipaj gorivo i sibaj...i treba zaista znati o autu, ako ga vec vozite..eto dovoljno ne daj boze na autoputu probusi vam se rezervoar...curi gorivo na sve strane..neko ce bespomocno sedeti i cekati slep sluzbu koja ce ga naravno odrati..a neko ce izvuci zvakace gume iz torbe, zakrpiti ruppu(jer to nikad nije ogromna rupa vec mali otvor) i oterati kola kod prvog majstora da zavari pa neka bude pusti vodu dok majstori odu..ali ce se snaci..ili pomesa ulje i vodu..upadnes u baru pokvasis motor..stanes sacekas da se osusi...osusis i sibas dalje..mislim to su sitnice, nisam ni ja ekspert ali makar se trudim da naucim..da ne budem totalni laik..

_________________
Cutanje je tesko samo onima koji ne misle(Ivo Andric)
Beskorisno je pobijati tudje misljenje; ponekad covijek uspije da pobjedi nekoga u diskusiji, ali da ga uvjeri -nikada.Misljenja su kao ekseri: sto vise udaramo po njima, to dublje prodiru (Dumas Aleksander)
 
slatka83
Početnik Domaćeg.de
Početnik Domaćeg.de



Godine: 41

Datum registracije: 06 Jun 2006
Poruke: 201

austria.gif
PorukaPostavljena: Sre Jun 07, 2006 1:18 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Održavanje vozila


Na godišnjem kontrolnom servisu će Vaše vozilo naši stručni ljudi detaljno provjeriti i pregledati kako bi Vama osigurali maksimalnu sigurnost u vožnji.


Godišnji kontrolni pregled (popis radova):

Zamjena ulja u motoru, zamjena filtra za ulje
Provjera istrošenosti zupčastog remena za pogon bregastog vratila: kod svih dizelskih motora
Pregled brtvenosti i eventualnih oštećenja ispušnog sustava
Vizuelni pregled brtvenosti i eventualnih oštećenja motora
Rashladni sustav: provjera koncentracije sredstva za zaštitu od zamrzavanja i po potrebi dolijevanje rashladne tekućine
Izlistavanje memorije grešaka svih sustava samodijagnoze
Pregled debljine obloga kočnica
Vizuelni pregled brtvenosti i eventuralnih oštećenja kočionog sustava
Kontrola razine kočione tekućine ovisno o istrošenosti obloga kočnica
Provjera zračnosti, zategnutosti i brtvene zaštite kugli na sponama upravljača
Provjera razine kiseline u akumulatoru i po potrebi dolijevanje destilirane vode
Provjera dubine utora i pravilnosti vrtnje svih guma, uključujući i rezervnu Provjera tlaka u gumama i korekcija, ako je potrebna
Provjera ispravnosti funkcija svjetala, žmigavaca, uređaja za žmigavce, uključujući kontrolne žaruljice i sirenu
Vizuelni pregled vanjskih oštećenja na jedinicama zračnih jastuka (ako postoje)
Dodatni radovi ovisno o prijeđenim kilometrima

Svakih 30000 km dodatno uz kontrolni servis (izvadak):

Provjeriti stanje i napetost klinastog remena
Provjeriti stanje i napetost Poly-V-remena
Provjeriti stanje i napetost zupčastog remena za pogon bregastog vratila
Zamijeniti filtar za goriva (dizelski motor)
Provjeriti razinu ulja u ručnom mjenjaču i poluosovinskom pogonu
Vizuelni pregled zaštite podvozja
Provjeriti namještenost glavnih svjetala
Svakih 60.000 km dodatno uz kontrolni servis (izvadak):

Zamijeniti svjećice
Zamijeniti umetak filtra za zrak i očistiti kučište (osim modela Alhambra)
Zamijeniti filtar za gorivo (dizelski motor)
Provjeriti stanje Poly-V-remena
Provjeriti razinu tekućine servoupravljača
Automatski mjenjač: provjeriti razinu ATF-a (ulje)
Provjeriti razinu ulja poluosovinskog pogona automatskog mjenjača
Zamijeniti zupčasti remen za pogon bregastog vratila (ovisno o motoru)

.Svakih 90.000 km dodatno uz kontrolni servis (izvadak):

Zamijeniti zupčasti remen za pogon bregastog vratila (ovisno o motoru)
Zamijeniti umetak filtra za zrak i očistiti kučište (samo model Alhambra)

Svakih 24 mjeseci dodatno je potrebno:

Zamijeniti kočionu tekućinu

Servis zamjene ulja:

Zamjena ulja u motoru, zamjena filtra za ulje
Odstranjivanje vode iz filtra za gorivo (dizelski motor)
Provjera debljine obloga kočnica sprijeda i straga.
Pokazivač servisnih intervala staviti na nulu
Provjera istrošenosti zupčastog remena za pogon bregastog vratila: kod svih dizelskih motora
 
slatka83
Početnik Domaćeg.de
Početnik Domaćeg.de



Godine: 41

Datum registracije: 06 Jun 2006
Poruke: 201

austria.gif
PorukaPostavljena: Sre Jun 07, 2006 1:23 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Kvarovi na kocnom sistemu
Pedala kocnice mekana – Moguci uzroci mekane pedala su: vazduh u sistemu, ulje curi na kocnom sistemu, porozne gumice na kocnom cilindru.

Automobil pri kocenju zanosi u levo ili desno – Moguc uzrok sto automobil vuce u levu ili desnu stranu je: nejednak pritisak u pneumaticima, necistoca u kocnom ulju, jedan od kocnih cilindara zaribao, obloge kocnice zamascene. Treba prekontrolisati i dopuniti pneumatike prema uputstvu proizvodjaca.
 
slatka83
Početnik Domaćeg.de
Početnik Domaćeg.de



Godine: 41

Datum registracije: 06 Jun 2006
Poruke: 201

austria.gif
PorukaPostavljena: Sre Jun 07, 2006 1:25 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Mogući kvarovi u radu motora
Motor se gasi – Ako se motor gasi na slobodnom hodu, moguci uzroci su: zapusena dizna za prazan hod, nepravilno podesena smesa za rad motora na praznom hodu, ulaz vazduha na spoju karburatora i odstojnika na usisnom sistemu, los kontakt na spojevima elektricnih instalacija za paljenje smese ili vlaga na provodnicima elektricne instalacije, prljave ili zamascene svecice ili preveliki zazor na elektrodama svecica.

Motor isprekidano radi – Ako motor isprekidano radi pri vecem broju obrtaja, moguci uzroci su: zapusena glavna dizna za dovod goriva u karburatoru, los kontakt na spojevima elektricnih instalacija za paljenje smese goriva, neispravan indukcioni kalem-bobina ili kondenzator, neispravna, prljava ili zamascena svecica ili prevelik zazor na elektrodama, neispravna membrana pumpe za gorivo.
Motor se pregrejava – Moguci uzroci su: olabavljen ili pokidan kais koji pokrece ventilator, neispravan termoprekidac, neispravan elektromotor ventilatora, zaprljan ili zamascen hladnjak, gubitak tecnosti u sistemu za hladjenje, neispravan termostat, nedovoljna kolicina ulja u motoru, nepodeseno ranije paljenje – predpaljenje.

Motor trosi vise goriva – Najcesci uzroci povecane potrosnje goriva su: prljav ulozak precistaca za vazduh, gorivo na spojevima curi, zaprljana, istrosena platinska dugmad ili nepravilno podesen zazor platinskih dugmadi, zaprljane ili neispravne svecice, nepodesen karburator, spojnica proklizava.


Visak potrosnje goriva odredjuje se u odnosu na fabricki deklarisane vrednosti za svaki automobil posebno. Ako automobil trosi vise goriva od propisanog, treba proveriti ulozak precistaca za vazduh. Ako je prljav, zavisno od toga da li je papirni ili metalni, treba ga zameniti ili produvati pumpom ili kompresorom, odnosno oprati cetkicom u benzinu ako je precistac metalni. Papirni ulozak precistaca za vazduh menja se na svakih 10.000 predjenih kilometara.

Motor trosi vise ulja – Najcesce motor vise ulja trosi u sledecim slucajevima: kad ulje curi i kad su istroseni klipni prstenovi – karike. Uzrok gubitka ulja su dotrajali ili lose pritegnuti odstojnici (dihtunzi) izmedju bloka i glave motora, poklopca ventila, kartera i bloka motora, kao i zavrtnja za ispustanje ulja iz kartera motora. Ukoliko se ustanovi da na ovim mestima ulje vlazi, nije zabrinjavajuce, ali ako curi, potrebno je dotegnuti elemente izmedju kojih ulje curi.


Ukoliko ulje curi na cepu za ispustanje ulja, treba da se pokusa da se cep prilikom menjanja ulja (pre nego se zavrne) namaze tovatnom mascu.
 
slatka83
Početnik Domaćeg.de
Početnik Domaćeg.de



Godine: 41

Datum registracije: 06 Jun 2006
Poruke: 201

austria.gif
PorukaPostavljena: Sre Jun 07, 2006 1:26 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Štednja goriva
Gorivo se moze ustedeti odrzavanjem tehnicke ispravnosti automobila i nacinom voznje.

Tehnicka ispravnost vozila je vrlo bitan element i u potrosnji goriva, sto najbolje vidi u sledecoj tabeli koja pokazuje koliko u apsolutnim procentima ispravnost pojedinih delova utice na ustedu i potrosnju goriva:

– svecice 8%
– platinska dugmad 7%
– pocetno paljenje – pretpaljenje 5%
– indukcioni kalem – bobina 2%
– kablovi 2%
– termostat 1%
– karburator 2%
– startni uredjaj – sauh 10%
– precistac vazduha 3%
– pumpa za gorivo 1%
– spojevi za dovod goriva 1%
– kvacilo 8%
– ventili 7%
– bregasta osovina 16%
– kompresija 20%
– pritisak u pneumaticima 4%
– vrsta pneumatika 5%
– balansiranje guma i tockova 2%
– zaptivenost usisne grane iizduvnog sistema 5%
– suvisan teret 5%
– kocnice 1%
– lezajevi tockova 1%
– podmazivanje 5%
– aerodinamika vozila 2%


Startovanje motora – Pre nego sto se startuje motor, treba pritisnuti pedalu spojnice (kvacilo) i proveriti da li su svi potrosaci iskljuceni. Ukoliko je hladno ili motor nije duze radio – obavezno treba povuci rucicu coka. (Zimi je to neophodno.)

Zagrevanje motora – Motor treba da postigne sto pre radnu temperaturu, a to se postize najbrze u toku voznje. ^im motor proradi, posle 30 sekundi, treba polako krenuti uz postepeno oduzimanje coka.


Pokretanje i zaustavljanje vozila – Prilikom polaska iz mesta na ravnom terenu, ne treba dodavati suvise gas, niti drzati dugo pritisnutu spojnicu. Treba se truditi da se sto pre, uz optimalan gas, stavi vozilo u pokret.

Menjanja stepena prenosa – U sto kracem vremenu treba prebaciti polugu menjaca u odgovarajuci stepen prenosa sa sto manjim zadrzavanjem u neutralnom polozaju. Motor treba drzati u svakom stepenu prenosa (po mogucnosti) u optimalnom obrtnom momentu. U gradskoj voznji sto cesce treba menjati stepene prenosa.

Doziranje gasa – Treba izbegavati naglo i cesto pritiskivanje na papucicu gasa. Na otvorenom putu treba sto pre da se postigne optimalna brzina. treba prilagoditi voznju uslovima puta tako da se sto manje koristi kocnica.

Sipanje goriva – Najbolje je sipati gorivo ujutro, jer je hladno i tada je benzin gusci. Leti, kada su vece vrucine, ne treba puniti rezervoar do vrha jer ce nepotrebno ispariti.
 
nebofirm
Upućeni član
Upućeni član



Godine: 40

Datum registracije: 11 Jun 2005
Poruke: 313
Mesto: Beograd

serbia.gif
PorukaPostavljena: Pon Okt 23, 2006 8:11 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Naj pametnije i na duze staze naj jeftinije je voziti auto redovno u servis kako je proizvodjac to napisao, i nikada necemo doci u iskusenje da nas ostavi na putu iz ovog ili onog razloga ali to kod nas retko ko radi, tj. vozi se po principu dok radi radi.
A sto se tice zupcastog kaisa retko kod kog auta strada pola motora njegovim pucanjem posto vecina kola, cak i do 20 god starosti imaju hidraulicne podizace ventila pa se samo zupcasti zameni

_________________
Zauvek slobodan...
 
zile442
Početnik Domaćeg.de
Početnik Domaćeg.de



Godine: 33

Datum registracije: 22 Avg 2005
Poruke: 105
Mesto: Sombor

serbia.gif
PorukaPostavljena: Ned Nov 26, 2006 12:17 am    Naslov poruke: Plin i Hladni dani Na vrh strane Na dno strane

Pri hladnim danima i automobil sa ugradjenim gasom... Jako tesko pali i cesto zna da se gasi u radu dok se ne zagreje! dal neko zna sto?

_________________
ZILE
 
gaginb
Početnik Domaćeg.de
Početnik Domaćeg.de



Godine: 36

Datum registracije: 01 Nov 2006
Poruke: 5
Mesto: novi becej

blank.gif
PorukaPostavljena: Ned Dec 03, 2006 6:31 pm    Naslov poruke: odg Na vrh strane Na dno strane

Auto ti se gasi i slabo radi na gas zbog samog kvaliteta gasa. A i gas ti nema istu zapaljivu moc kao i benzin pa zato ide slabije i sporije. i kad sipas plin sipaj ga na nekim boljim pumpama Exclamation

_________________
GAGI
 
zile442
Početnik Domaćeg.de
Početnik Domaćeg.de



Godine: 33

Datum registracije: 22 Avg 2005
Poruke: 105
Mesto: Sombor

serbia.gif
PorukaPostavljena: Čet Dec 07, 2006 8:58 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Pa al samo kada je hladno se gasi... a benzin radi kako valja! Jel problem stvarno u gasu il nesto auto nevalja? A kod nas ima samo 2 pumpe i obe su ista firma ovaj sombor je mtrav...

_________________
ZILE
 
Prikaz poruka:   
Upišite novu temu   Odgovorite na temu    www.domaci.de Forum Indeks -> ~ Uradi sam ~ -> Odrzavanje automobila Vreme je podešeno za GMT + 1 sat
Strana prethodna  1, 2, 3, 4  sledeća
Strana 3 od 4

 
Pređite u:  
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu
Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu
Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu
Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu
Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu
Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma





- Burek Forum - Doček Nove 2018. godine - Venčanja, svadbe - Proslave - TipoTravel - Kuda večeras - Anwalt - legal -

Bookmark to: Twitter Bookmark to: Facebook Bookmark to: Digg Bookmark to: Del.icio.us Bookmark to: StumbleUpon