:: |
Autor |
Poruka |
speedoje Upućeni član
|
Godine: 42
Datum registracije: 24 Feb 2006 Poruke: 358
|
|
Dobro ali ti danasnji dizelasi su svi sa tubinama, da pogledamo istu kubikazu benzinca sa turbinom pa da pricamo Doduse dizelasima u korist ide samo manja potrosnja i jeftinije gorivo, a ostalo ide benzincima
|
|
|
|
|
|
*~*Dixy*~* ~ToRqUe~
|
Godine: 42
Datum registracije: 28 Okt 2006 Poruke: 4248 Mesto: BEOGRAD-CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA....i da..._ne diram te, ne diraj me_...
|
|
Ovako, sve se svodi na jednodimenziono poredjenje performansi: atmosferski benzinac vs atmosferski dizelas i turbo benzinac vs turbo dizelas - to je, u najmanju ruku, potpuno besmisleno! Jos uvek, na sadasnjem nivou razvoja i jednih i drugih, ova rasprava nema smisla jer benzinac sigurno pobedjuje, mada se mora priznati da su turbo dizeli zaista napravili kvantni skok i da pocinju opasno da 'duvaju za vrat' turbo benzincima (bar 'obicnim' serijskim, ma koliko ih malo ima). Medjutim, na trzistu je prava borba izmedju atmosferskih benzinaca i turbo dizela! A u takvom poredjenju benzinci, trenutno, nemaju sta da traze! Turbo benzinci naspram turbo dizela imaju, bezpogovorno, prednost u performansama, ali to je i JEDINA prednost koju imaju - nabavna cena, troskovi odrzavanja, troskovi registracije su otprilike isti, ali je razlika u potrosnji DRASTICNA + bolje drzanje cene na strani TD. Ukoliko poredimo samo performanse analognih benzinaca i dizelasa - rasprava je zavrsena pre nego sto je i pocela, ali ukoliko ukljucimo i druge kriterijume u poredjenje sumnjam da cemo ikada doci do zajednickog zakljucka.
Pre svega mi smeta stav da dizelasi 'nikada nece nista moci' benzincima. Problem sa dizel motorima je robusna konstrukcija i uopste karakteristike dizel goriva (teze isparava, teze se mesa sa vazduhom, zahteva vise kiseonika za sagorevanje, sporije gori), a to, trenutno, ogranicava broj obrtaja i konsekventno snagu motora. Medjutim, glavna karakteristika svakog goriva, po mom misljenju, je "energy density", sto znaci da ista kolicina dizel goriva u poredjenju sa benzinom oslobadja, u proseku, 17% vise energije! Dakle, ukoliko bi i benzinski i dizel motori u potpunosti mogli da iskoriste energiju koju dobijaju sagorevanjem goriva - dizel motor bi bio i jaci i manje bi trosio! Smatram da je potencijal dizel motora definitivno VECI od benzinskih, pre svega jer mu problemi robusne konstrukcije i potpunog sagorevanja izgledaju resivi. Benzinci sa direktnim ubrizgavanjem, 'samopaljenjem' i nadpunjenjem imaju ogroman potencijal i na njima se vec uveliko radi, jedva cekam da tako snazni i ekonomicni benzinci udju u proizvodnju, ali nemojte mi samo govoriti da ce biti jeftiniji i pouzdaniji od turbo dizela. A ni razvoj dizelasa nece stajati u mestu za to vreme, svakako nas ceka veoma zanimljiv duel u buducnosti.
PRIMER:
BMW 320d - 163ks pri 4.000 o/min, 340Nm pri 2.000 o/min, ubrzanje 80-120 km/h u 4/5/6. brzini - 6,5/8,2/11,1 s, potrosnja (urban/extra urban/composite) 7,8/4,5/5,7 L/100km
BMW 330i - 258ks pri 6.600 o/min, 300Nm pri 2.500-4.000 o/min, ubrzanje 80-120 km/h u 4/5/6. brzini - 6,5/8,1/10,5 s, potrosnja 12,7/6,4/8,7 L/100km
|
_________________
|
|
|
|
|
g_bmw_m3 Upućeni član
|
Datum registracije: 20 Dec 2006 Poruke: 442
|
|
Licno nisam za dizel motor ali noviji modeli su otisli mnogo daleko i tehnologija je samim tim dosta napredovala i sada, kada bih kupovao neki Dizel, ja bih uzeo neki BMW 330...
|
|
|
|
|
|
speedoje Upućeni član
|
Godine: 42
Datum registracije: 24 Feb 2006 Poruke: 358
|
|
Dixy_24 svaka cast za text
Dizelasi jesu ekonomicniji i to ce biti uvek, jos jedna stvar, u dizelase se i vise ulaze, ali kao sto si rekla tema je veoma opsirna i o njoj bi se moglo pricati vekovima a ne samo u par postova hehe U svakom slucaju, ja cu uvek vise voleti benzince, ipak taj misris benzina je nesto sto ce mi zauvek ostati u srcu, da ne kazem teci venama
|
|
|
|
|
|
*~*Dixy*~* ~ToRqUe~
|
Godine: 42
Datum registracije: 28 Okt 2006 Poruke: 4248 Mesto: BEOGRAD-CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA....i da..._ne diram te, ne diraj me_...
|
|
sta da ti pricam kada sam navucena na benzin...Narkomanka po narodnosti...zato se sunjam oko pumpi...
|
_________________
|
|
|
|
|
speedoje Upućeni član
|
Godine: 42
Datum registracije: 24 Feb 2006 Poruke: 358
|
|
U pa ja sam redovan gost na pumpi a i ono nisam daleko od toga da mi benzin tece venama
|
|
|
|
|
|
*~*Dixy*~* ~ToRqUe~
|
Godine: 42
Datum registracije: 28 Okt 2006 Poruke: 4248 Mesto: BEOGRAD-CILJ OPRAVDAVA SREDSTVA....i da..._ne diram te, ne diraj me_...
|
|
Dnevnik jednog adrenalin narkomana: Slap, OMV, Beopetrol, Jugopetrol, Mol....
|
_________________
|
|
|
|
|
nedd1ch Dobro upućeni član
|
Godine: 37
Datum registracije: 11 Dec 2005 Poruke: 597 Mesto: Novi Sad/Bachka_palanka
|
|
Nekima je nemoguce objasniti neke stvari:primer: Sednem ja u drugovog passata 2002 godishte 1.9TDI 136ks (onaj kao DI crveno,limuzina) krenem prvom on shkripi vuche do 4k kao lud (40tak na sat) druga on opet shkripi gumama opet do 4k lepi za naslon (nekih 70-80km/h) treca tako isto do 4-4,5k preko 4,5k vec ne vuche toliko i ja sam vozio tog passata u 6 nekih 210km/h. Kada sam izasao iz auta,mislim ala ovo vuche ,ide kao lud...svaka cast. Ljudi to je samo fatamorgana,jer taj Nm shto vas zabaci na sedishte je samo prividjenje,jer morate stalno da shaltate brzine.
deo 2: Posle toga smo seli u moju lanciu 2.0i 140ks (znachi ista snaga) krenemo ja prva shkripa (do 60km/h) druga opet se obrtaljka nashla na 6-6,5k (nekih 110km/h) i onda sam ga pustio trecom (oko 160-170) pita me Dule: Nedicu,jel ovo 5ta , ne Dule to je treca brzina,cetvrtom do 200 i opushteno u 5toj 220km/h
( poshto je bilo saobracaja na obilaznici morao sam smanjiti ,mada mislim da je ovoj lanci nekih 220-225 sa ovim gumama dunlop sa onim indexom to neki maximum,ipak ima ona 230 hiljada km,naspram passata ,Duletov cale prvi vlasnik 60hiljada originalnih kilometara.....)
Tako da je to otprilike moje subjektivno mishljenje,znachi navozao sam se VW TDI i golfova i audia,i mogu vam reci da ih ima svakakvih,moj drugar ima golfa 4 90ks tdi i vuche odlichno,dok kod drugih preko 3hiljade nece da vuche nego staje,vrti obrtaje a ne dize brzinu.......
Benzin je jos uvek zakon.....
|
_________________ nedd1ch |
|
|
|
|
speedoje Upućeni član
|
Godine: 42
Datum registracije: 24 Feb 2006 Poruke: 358
|
|
Pa dobro kod dizelasa i jeste karakteristicno da se menje "vrte" ali da imaju mnogo bolji ucinak sto se tice Nm. ALi sve jedno benzin je kod mene uvek na prvom mestu, doduse jos nisam probao NO2
|
|
|
|
|
|
nedd1ch Dobro upućeni član
|
Godine: 37
Datum registracije: 11 Dec 2005 Poruke: 597 Mesto: Novi Sad/Bachka_palanka
|
|
Benzin je benzin,
jel neko cuo za Omegu Lotus?
|
_________________ nedd1ch |
|
|
|
|
Vlada_R ///M
|
Godine: 38
Datum registracije: 02 Sep 2005 Poruke: 1256 Mesto: NL
|
|
|
|
|
boolero Upućeni član
|
Godine: 39
Datum registracije: 03 Jan 2006 Poruke: 265 Mesto: Beograd
|
|
Bila serijski najbrza limuzina tog vremena...auto koji je prdnuo pod nos M5-tici.
|
_________________ Opel Kadet E 2.0
Opel Vectra B 1.8 16v
Opel Team Serbia |
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|