:: |
Autor |
Poruka |
Mrs Bella jagode sa šlagom.
|
Datum registracije: 21 Feb 2009 Poruke: 1906 Mesto: Djevojacki san :*
|
|
Ne mogu da vjerujem da Ferrari ima tako losu sezonu
Pff.. Neka malo pozure
|
_________________
Gdje god me put odvede, ja uvijek ostajem tvoja..
Uvijek sam tu za tebe, ako me zelis, jedina ljubavi moja...
|
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
29. april 2009. | Izvor: B92, Reuters
FIA usvojila organičenje budžeta
Beta
Beta
Timovi u Formuli 1 će imati ograničen bužet sledeće godine, ali će on biti veći od 30 miliona funti, kako je prvobitno predloženo.
Prvi čovek Svetske automobilske federacije (FIA) Maks Mozli prethodno je predložio da timovi mogu da izaberu da li će imati ograničen budžet, a da oni koji ga prihvate bi imali veću tehničku slobodu od onih koji budu imali neograničene budžete.
„Sve ide kako je i planirano. Budžeti će biti malo veći od 30 miliona ali smo se uspešno dogovorili“, rekao je Mozli posle sastanka odbora FIA i dodao da će detalji biti poznati u četvrtak.
Mozli je rekao da je ograničenje važno da sport ne bi izgubio nekoliko timova i da bi privukao nove da se priključe od 2010. godine.
„Ljudi u ovom trenutku ne mogu da sakupe dovoljno novca da bi opstali u sportu“, naglasio je Mozli.
U ovom trenutku Formula 1 ima deset ekipa, ali ima mesta za bar još tri. Prošče godine Super Aguri se povukao zbog gubitka podrške Honde, koju je zamenio Bron GP, pošto je japanska kompanija napustila Formulu 1 zbog globalne finansijske krize.
Za sada su zainteresovanost za ulazak u Formulu 1 izrazili Lola, Aston Martin,USGPE i iSport.
Ipak, fabrički timovi, od kojih neki zapošljavaju i preko hiljadu ljudi, najavili su da ne mogu da smanje troškove preko noći, dok je Mozli poslao pisma svim timovima da daju svoje predloge da li bi cifru od 30 miliona funti trebalo povećati.
Predsednik aktuelnog šampiona u konkurenciji konstruktora Ferarija Luka di Montecemolo, nalazi se na čelu Asocijacije timova Formule 1 (FOTA), kritikovao je ograničenje, ali je Mozli naglasio da bi timovi trebalo da sačekaju objašnjenje.
„Mislim da će možda misliti da je rešenje atraktivno jer, kao i svi drugi, i oni moraju da štede novac i moraju da misle na novac deoničara, a ne samo da ga troše kao ranije“, rekao je Mozli, „Verujem da će svi pristati kada vide cifre, bar se nadam“.
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
29. april 2009. | Izvor: B92, Reuters
Meklaren uslovno kažnjen
Beta
Beta
Ekipa Meklaren Mercedesa kažnjena je tri trke uslovno zbog namernog obmanjivanja stjuarta na prvoj trci sezone, Velikoj nagradi Australije.
Prvi čovek britanske ekipe Martin Vitmarš prisustvovao je saslušanju Svetske automobilske federacije u sredu, koje je održano u Parizu, i na kome je Meklaren optužen za kršenje pravila po pet tačaka.
„Pošto je uzet u obzir otvoren i iskren način na koji se šef Meklarena Martin Vitmarš izvinio i promene unutar njegovog tima pa je odlučeno da se nikakva kazna ne primeni“, kaže se u saopštenju FIA, „Ali, tim će biti suspendovan sa tri trke u šampionatu ukoliko se pojave dodatne činjenice o slučaju iz Australije ili ako Meklaren u narednih 12 meseci ponovo prekrši neko pravilo“.
Povod za saslušanje bila je obmana sudija od strane aktuelnog šampiona kada je Meklaren protestvovao zbog trećeg mesta vozača Jarna Trulija u Tojoti u Australiji uz tvrdnje da je Italijan pretekao Hamiltona dok je na stazi bio „sejfti kar“.
Ipak, posle preslušavanja komunikacije između boksa Meklarena i Hamiltona otkriveno je da je Britancu rečeno da propusti Trulija, kome je treće mesto vraćeno posle drugog saslušanja, pred trku u Maleziji.
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
6. maj 2009. | Izvor: B92, Reuters
Super Aguri se vraća u F1?
Japanska ekipa Super Aguri mogla bi da se vrati u Formulu 1 sledeće godine, posle povlačenja iz sporta prošle sezone zbog finansijskih problema.
Bivši šef Super Agurija Aguri Suzuki je izjavio da ga privlači povratak u sport koji je pre godinu dana označio kao „klub pun pirana“.
„Ukoliko bude fizički moguće sigurno je da bih želeo da se vratim u Formulu 1“, rekao je Suzuki.
Super Aguri je napustio glamurozan sport pošto nisu ostvareni obećani dogovori sa sponzorima i kada je Honda objavila da nije spremna da ekipi pruži dugoročnu podršku.
Vladajuće telo sporta Svetska automobilska federacija (FIA) je od tada napravila velike korake ka smanjenju troškova ekipa i uvela je opcionalno ograničenje budžeta na 40 miliona funti za timove koji drugačije ne bi mogli da se takmiče sa ekipama kao što su Ferari i Meklaren.
Iako je ograničenje jedva četvrtina budžeta pojedinih timova, one ekipe koje ga prihvateće imati veću tehničku slobodu od 2010. godine od onih koje se opredele da i dalje imaju neograničen budžet.
FIA je takođe objavila da postoji prostor za tri nova tima od naredne godine, a svoju zainteresovanost su za sada pokazali USGPE, Lola, Aston Martin i iSport.
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
Ako bude deobe - odosmo iz F1
Sreda, 6. maj 2009. 13:03
Nakon što se Ferari usprotivio planovima Svetske automobilske federacije (FIA) za narednu sezonu Formule 1, reagovali su i čelnici BMW-a upozorivši da će se možda povući iz takmičenja ako se ono drastično promeni.
FIA je saopštila da će svaka ekipa koja pristane na ograničenje godišnjeg budžeta na 40 miliona funti dobiti beneficije, prvenstveno veću slobodu u tehničkom razvoju bolida.
Posle tog predloga predsednik Ferarija Luka di Montecemolo optužio je FIA da će novim planom naneti štetu Formuli 1, jer će doći do podele na dve vrste ekipa, a da će oni koji prihvate promene imati više slobode što prema njegovim rečima nije fer.
S njegovim mišljenjem slaže se i direktor BMW-a Mario Tajsen koji je rekao da će ova ekipa kompanija razmisliti o daljem učešću u Formuli 1 ukoliko se ona suštinski promeni, iako je BMW u februaru odobrio novi projekat F1 sa svojom ekipom BMW Zauber.
"Formula 1 sa dve vrste ekipa nije privlačna za BMW", rekao je Tajsen i dodao da bi drastične promene takmičenja u Formuli 1 mogle uticati na odustajanje od ovog projekta.
Predlog FIA o uvođenju ograničenog budžeta biće glavna tema sastanka Asocijacije timova F1 (FOTA) u sredu, ali ipak bi se moglo očekivati da će čelnici najvećih timova F1 i FIA postići kompromis na zadovoljstvo obe strane.
"Prelazni period od možda dve ili tri godine bio bi najbolje rešenje", predložio je Tajsen u izjavi nemačkim medijima.
(MONDO)
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
F1: Baton ne posustaje
Nedelja, 10. maj 2009. 17:05
Britanac Dženson Baton trijumfovao je u trci za Veliku nagradu Španije, koja je u nedelju vožena na stazi Katalunja u Barseloni.
To je bila njegova četvrta pobeda u petoj ovogodišnjoj trci u šampionatu sveta Formule 1.
Trka je završena potpunim uspehom ekipe Bron GP, pošto je drugi kroz cilj, sa zaostatkom od 13 sekundi, prošao Batonov klupski kolega, Brazilac Rubens Barikelo.
Australijanc Mark Veber u Red Bulu osvojio je treće mesto i za njega je to bio drugi podijum u ovoj sezoni. Četvrti je bio njegov klupski drug Nemac Sebastijan Fetel, a peti bivši prvak sveta Španac Fernando Alonso u Renou.
Alonso je u poslednjem krugu pretekao aktuelnog vicešampiona sveta Felipea Masu, koji je u finišu morao znatno da uspori, jer mu nije dosuto dovoljno goriva, pa je pretila opasnost da mu se motor ugasi.
Bodove su još osvojili Nemac Nik Hajdfeld u BMW Zauberu, koji je bio sedmi, i njegov zemljak u Vilijamsu Niko Rozberg.
Posle ove pobede, Baton je uvećao prednost u generalnom plasmanu i sada ima 14 bodova više od Barikela.
Prvak sveta iz 2007. godine Kimi Raikonen odustao je na trećini trke, dok je prošlogodišnji šampion Luis Hamilton ponovo bio veoma neubedljiv i trku ja završio na devetom mestu, sa krugom zaostatka u odnosu na pobednika.
Rezultat današnje trke:
1. Dženson Baton (V. Britanija, Bron) 1:37,19,202
2. Rubens Barikelo (Brazil, Bron) +00:13,056
3. Mark Veber (Australija, Red Bul) 00:13,924
4. Sebastijan Fetel (Nemačka, Red Bul) 00:18,941
5. Fernando Alonso (Španija, Reno) 00:43,166
6. Felipe Masa (Brazil, Ferari) 00:50,827
7. Nik Hajdfeld (Nemačka, BMW Zauber) 00:52,312
8. Niko Rozberg (Nemačka, Vilijams) 01:05,211
9. Luis Hamilton (V. Britanija, Meklaren) jedan krug
10. Timo Glok (Nemačka, Tojota) jedan krug
Generalni plasman:
1. Baton 41
2. Barikelo 27
3. Fetel 23
4. Veber 15,5
5. Jarno Truli 14,5
6. Glok 12
7. Hamilton 9
8. Alonso 9
9. Hajdfeld 6
10. Rozberg 4,5
Poredak konstruktora:
1. Bron 68
2. Red Bul 38,5
3. Tojota 26,5
4. Meklaren 13
5. Reno 9
6. Ferari 6
7. BMW Zauber 6
8. Vilijams 4,5
9. Toro Roso 4
(Tanjug)
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
F1: Diskont u elitnom kraju
Sreda, 13. maj 2009. 12:08
Svetsku automobilističku organizaciju (FIA) očekuje potpuna anarhija ako Ferari ispuni obećanje i napusti Formulu 1 naredne sezone.
Krenulo je od ekipe Red Bul, potom je nezadovoljstvo novim pravilima šefa FIA Maksa Mozlija, izrazio Reno, da bi na kraju, odlazak iz "najbržeg cirkusa" najavio najpopularniji tim svetskog šampionata Ferari.
Kako sada stoje stvari, do 29. maja kada je rok za aplikaciju ekipa za narednu sezonu, jedino Bron GP, Vilijams i Fors Indija nemaju primedbi na nova pravila o ograničenju budžeta timovima na 40 miliona funti.
Međutim, ako "disidenti" ostanu pri svom kategoričnom stavu da FIA promeni pravila, naredne godine će u prvenstvo biti uključene i poluamaterske ekipe, a svi bi naravno, morali da koriste Kosvortov 2.4 motor.
"Formula 1 bez velikih ekipa i velikih imena ne vredi previše. Ovo mi izgleda kao diskont otvoren u ekskluzivnom kvartu", bio je slikovit šef Renoa, Flavio Brijatore.
Koliko su oštri bili u taboru "crnog konja", najbolje pokazuje saopštenje iz kojeg se jasno oseća razočaranje, ali i čvrst stav tima iz Maranela.
"Ista pravila za sve, stabilnost pravilnika, kontinuitet FOTA (Udruženje timova F1) napora za metodološko i progresivno smanjenje troškova, te upravljanje F1 su prioriteti za budućnost. Ako se ova načela ne budu poštovala, odnosno, ako pravila za 2010. godinu ne budu promenjena, sigurno se nećemo prijaviti za naredni šampionat".
Predsednik FIA Maks Mozli zasad se nije oglasio povodom Ferarijevog saopštenja, ali zato su internet sajtovi namenjeni ljubiteljima "najbržeg cirkusa" prepuni gorčine zbog načina na koji Mozli vodi FIA.
"Dosta je više politike pritisaka. Meni se čini da je Mozlijev jedini cilj u životu da obezvredi F1, kako bi doživotno ostao na čelu FIA".
(MONDO)
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
24. maj 2009. | Izvor: B92 | Jelena Trajković
Baton nezaustavljiv i u Monaku
Beta
Beta
Vozač ekipe Bron GP Dženson Baton nastavio je tamo gde je stao pre dve nedelje u Španiji i došao do pete pobede na šestoj trci sezone, Velikoj nagradi Monaka.
Britanac je do prvog trijumfa na ulicama Monte Karla, a šestog u karijeri, došao posle perfektne vožnje tokom svih 78 krugova u vremenu od 1:40:44.282 sata, ispred klupskog kolege Rubensa Barikela, dok je kao treći kroz cilj prošao Kimi Raikonen u Ferariju.
Četvrto mesto u Kneževini zauzeo je drugi vozač Ferarija Felipe Masa, a bodove na šestoj trci ovogodišnjeg šampionata Formule 1 osvojili su i Mark Veber u Red Bulu, vozač Vilijamsa Niko Rozberg, dvostruki šampion Formule 1 Fernando Alonso u Renou i vozač ekipe Toro Roso Sebastijan Burde.
Baton je sigurno startovao sa pol pozicije i vođstvo je zadržao posle prve krivine, dok se Barikelo probio na drugo mesto ispred Raikonena, Sebastijana Fetela, Mase i Rozberga. Poredak je u prvih nekoliko krugova ostao isti, ali je već od šestog kruga Brazilac uspeo da sustigne vozača Red Bula, a potom i iseče šikanu posle izlaska iz tunela. Ipak, Masa je usporio i propustio Fetela, što je iskoristio Rozberg i obišao Brazilca u borbi za peto mesto.
Beta
Beta
Zbog problema sa zadnjim pneumaticima Fetel je počeo da usporava, a u desetom krugu u istom potezu je ostao bez tri pozicije jer su ga redom pretekli Rozberg, Masa i Heiki Kovalainen. Več u sledećem krugu mladi Nemac je otišao u boks, a za to vreme na stazi se desio prvi incident kada je Sebastijan Buemi naleteo na Nelsona Pikea u Renou i izbacio ga sa staze. Za vozača ekipe Toro Roso to je bio kraj trke, dok je mladi Brazilac uspeo da se vrati na stazu, ali se već u sledećem krugu parkirao u boksu. Zanimljivo je da je Pike i prošle godine na istom mestu izleteo i završio trku u Monte Karlu.
U 13. krugu Raikonen je uspeo da se približi Barikelu u borbi za drugo mesto, pošto je Brazilac imao probleme sa pneumaticima, ali pošto nekoliko krugova nije uspevao da pretekne vozača ekipe Bron GP ekipa Ferarija je odlučila da Finca znatno ranije pozove na promenu pneumatika, već u 16. krugu. U istom krugu zbog toga što je prerano ušao u krivinu Sent Devo, u kojoj su prethodno udes imali Buemi i Pike, Fetel je udario u zaštitnu ogradu i morao je da odustane. U narednom krugu Barikelo je otišao u boks i vratio se ispred Raikonena, a u sledećem je isto učinio i Baton i na stazu se vratio kao drugi, iza tada vodećeg Rozberga.
Beta
Beta
Pošto je većina bila u boksu na zameni pneumatika i dolivanju goriva poredak na stazi je u 23. krugu bio: Baton, Barikelo, Raikonen, Alonso, Masa, Veber, Rozbergk, Kovalainen, Nakađima, Burde, s tim da su poslednja dvojica imala taktiku jednog odlaska u boks, dok je Alonso prvi put u boks otišao u 29. krugu.
Do drugih odlazaka u boks na stazi nije viđena veća borba, samo treba pomenuti odustajanje Roberta Kubice u 31. krugu, dok je Masa nekoliko puta isekao šikanu pa je dobio upozorenje od FIA da će ga kazniti ako to ponovi.
Oko 51. kruga vozači su krenuli sa drugim odlascima u boks i poredak do cilja među vozačima koji su se nalazili na mestima koja donose bodove se nije značajno promenio, samo je Kovalainen odustao u kompleksu kod bazena pošto je udario u ogradu. Da poslednji krug ne bude nezanimljiv postarao se vozač Vilijamsa Kazuki Nakađima, koji je odustao takođe posle kontakta sa zaštitnom ogradom.
Trku u Monaku osim osvajača bodova završili su i Đankarlo Fizikela, kome je to najbolji plasman ove sezone, Timo Glok u Tojoti, vozač ekipe BMW Zauber Nik Hajdfeld, aktuelni šampion Luis Hamilton, koji je pre samo godinu dana dominirao na ulicama Monte Karla, drugi vozač Tojote Jarno Truli i Adrian Zutil u Fors Indiji.
Beta
Beta
Posle prolaska kroz cilj Baton se parkirao u pit lejnu, očigledno zaboravivši da je tradicija da u Monaku bolidi trojice najboljih budu parkirani ispred Kraljevske palate. Britanac je potom istrčao pobednički krug do Palate, upravo u gradu u kome živi, a svime prikazanim na ulicama Monte Karla pokazao je da će biti teško skinuti ga sa trona ove sezone.
Tradicija je takođe na Batonovoj strani, jer je u istoriji Formule 1 devet puta vozač koji je trijumfovao na pet od prvih šest trka sezone osvajao titulu šampiona, a da je na sprovedena želja Bernija Eklstona i pravilo po kome titulu osvaja vozač sa najviše pobeda u sezoneiBritanac bi u tom slučaju titulu mogao da osigura već do kraja jula.
Trka u Monte Karlu je specifična i po svemu drugačija od ostalih trka u sezoni, ali ako bi ona bila pokazatelj najveći rival Batonu u borbi za titulu mogao bi da bude baš njegov klupski kolega. Baš zbog svoje jedinstvenosti rezultati u Monaku mogu, ali i ne moraju, da ukazuju da li nešto dobro funkcioniše. Na to se odnose rezultati Ferarija i Red Bula. Italijanska ekipa se u Monte Karlu vratila na podijum, dok su vozači Red Bula bili daleko od njega, ali ipak, da li je došlo do promene u odnosu snaga znaćemo za dve nedelje u Turskoj, kada se Formula 1 vrati na pravu stazu.
Beta
Beta
Vikend za zaborav u Kneževini su imali Meklaren Mercedes, Tojota i BMW Zauber, dok je prijatno iznenađenje trke u Monte Karlu bio Sebastijan Burde, mada se možda i dobar rezultat od njega i očekivao jer mu ulične staze posebno leže zbog velikog iskustva iz Čemp kar serije. Polovičan, ali solidan, učinak su imali Vilijams i Reno, dok je Fizikela bio odličan u Fors Indiji i bio je na putu da svojoj ekipi donese prvi bod u istoriji, ali će na to ipak još morati da pričeka.
Petom pobedom u sezoni Baton je povećao prednost u generalnom plasmanu i sada ima 51 bod, 16 više od Barikela, dok je Fetel treći sa 23. Kod konstrukora Bron je ubedljiv na vrhu sa 86 bodova, Red Bul ima 42,5, a Tojota 26,5 bodova.
Naredna trka, Velika nagrada Turske, na programu je 7. juna u Istanbulu.
Rezultati trke za Veliku nagradu Monaka:
1. Dženson Baton (Velika Britanija) Bron GP 1:40:44.282
2. Rubens Barikelo (Brazil) Bron GP + 7.666
3. Kimi Raikonen (Finska) Ferari + 13.442
4. Felipe Masa (Brazil) Ferari + 15.110
5. Mark Veber (Australija) Red Bul + 15.730
6. Niko Rozberg (Nemačka) Vilijams + 33.586
7. Fernando Alonso (Španija) Reno + 37.839
8. Sebastijan Burde (Francuska) Toro Roso + 1:03.142
9. Đankarlo Fizikela (Japan) Vilijams + 1:05.040
10. Timo Glok (Nemačka) Tojota + jedan krug
11. Nik Hajdfeld (Nemačka) BMW Zauber + jedan krug
12. Luis Hamilton (Velika Britanija) Meklaren Mercedes + jedan krug
13. Jarno Truli (Italija) Tojota + jedan krug
14. Adrian Zutil (Nemačka) Fors Indija + jedan krug
odustali:
Kazuki Nakađima (Japan) Vilijams
Heiki Kovalainen (Finska) Meklaren Mercedes
Robert Kubica (Poljska) BMW Zauber
Sebastijan Fetel (Nemačka) Red Bul
Nelson Pike junior (Brazil) Reno
Sebastijan Buemi (Švajcarska) Toro Roso
Generalni plasman vozača:
1. Dženson Baton 51
2. Rubens Barikelo 35
3. Sebastijan Fetel 23
4. Mark Veber 19,5
5. Jarno Truli 14,5
6. Timo Glok 12
Generalni plasman konstruktora:
1. Bron GP 86
2. Red Bul 42,5
3. Tojota 26,5
4. Ferari 17
5. Meklaren Mercedes 13
6. Reno 11
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
Hamilton: Odbrana titule nemoguća misija!
Sreda, 27. maj 2009. 12:47
Aktuelni šampion Formule 1, Luis Hamilton priznao da je odbrana titule nemoguća misija.
Dvadesetčetvorogodišnji vozač Meklarena, osvojio je samo devet bodova iz šest dosadašnjih trka "najbržeg cirkusa", što je čak 42 boda manje od lidera Džensona Batona iz ekipe Bron GP.
Bolid Meklarena MP4-24 prespor je ove sezone, pa je Britanac napokon priznao da od titule neće biti ništa, iako je podvukao da će se boriti dok postoje i teoretske šanse.
"Prolazimo kroz veoma težak period, ali izvući ćemo se. Svi svetski prvaci imali su probleme u karijeri i to je jednostavno tako. Ne verujem da imam šanse da odbranim titulu, ali ću se boriti i dalje", izjavio je Hamilton engleskim medijima.
Prema njegovim rečima, svi u Meklarenu naporno rade kako bi postali što konkurentniji bolidima Brona GP.
"Napravili smo sitne pomake, ali i dalje nismo brzi kao Bron GP. Naredna trka za Veliku nagradu Turske (7. jun) biće jako teška jer je veoma brza, a mi nemamo dobro prilagođen bolid za takvu stazu. Nadam se da ćemo uskoro uspeti da postanemo konkurentni, da ostvarimo visok plasman i pobede", zaključio je Britanac.
(MONDO)
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
Svi se prijavljuju za narednu sezonu
Petak, 29. maj 2009. 10:45
U petak je poslednji dan za prijavljivanje ekipa za narednu sezonu Formule 1. Do tada, prijavu je podneo samo Vilijams.
Sve ostale ekipe najavljivale su da se neće prijaviti ukoliko "prođe" predlog predsednika FIA Maksa Mozlija o ograničenju budžeta. U "minut do 12", pronađen je kompromis.
Umesto 40 i kusur miliona evra, budžeti će biti ograničeni na 95. To je zadovoljilo sve ekipe, pa će sve podneti zahtev za licencu za učešće u sezoni 2010.
Veruje se, ipak, da će budžeti biti "skresani" na 50 miliona u sezoni 2011.
Treba imati na umu da u "budžet koji se ograničava", ne spadaju mnogi troškovi timovi, kao što su plate, marketing... Tako će na primer Ferarijev stvarni budžet za narednu sezonu biti oko 165 miliona evra.
(MONDO)
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
. jun 2009. | Izvor: B92 | Jelena Trajković
Baton nezaustavljiv i u Turskoj
Britanac Dženson Baton nastavio je dominaciju u šampionatu Formule 1 šestom pobedom u sezoni na sedmoj trci, Velikoj nagradi Turske.
Vozač ekipe Bron GP je do trijumfa na stazi "Istanbul park" došao u vremenu od 1:26:24.848 sata, ispred dvojice vozača Red Bula Marka Vebera i Sebastijana Fetela i tako postao 11. vozač u istoriji Formule 1 koji je uspeo da pobedi na četiri ili više uzastopnih trka, a pobedu je proslavio uz reči upućene timu "Hvala vam, napravili ste mi čudovište od bolida. Vi ste legende".
Četvrto mesto u Turskoj zauzeo je Jarno Truli u Tojoti, ispred vozača Vilijamsa Nika Rozberga, dok su do bodova u Turskoj došli i Felipe Masa u Ferariju, vozač ekipe BMW Zauber Robert Kubica, i to prvi put ove sezone, i Timo Glok u Tojoti.
Fetel je sigurno startovao sa pol pozicije i uspeo je da zadrži vođstvo posle prve krivine ispred Batona, Trulija, Vebera, Mase i Kimija Raikonena, dok je drugi vozač ekipe Bron GP Rubens Barikelo, koji je bio treći na startu, pao na tek 13. poziciju zbog problema sa menjačem kada je označen start. Ipak, Fetel nije dugo zadržao prvo mesto jer je u krivini "Devet" napravio grešku i na kratko izleteo sa staze, što je Baton iskoristio i uspeo da ostvari osetniju prednost.
Već u drugom krugu Veber je uspeo da pretekne Trulija za treće mesto, dok se u isto vreme Niko Roberg probio do pete pozicije, tik iza Australijanca i vozača Tojote. Već u petom krugu viđeno je prvo odustajanje kada se vozač Fors Indije Đankarlo Fizikela parkirao u boksu.
Posle lošeg starta Barikelo je krenuo sa agresivnijom vožnjom i nekoliko krugova je proveo u poteri za Heikijem Kovalainenom u Meklaren Mercedesu, a potom i u borbi sa Fincem za 11. mesto, ali je pri pokušaju preticanja precenio sebe i okrenuo se na stazi i pao na 17. mesto iza aktuelnog šampiona Luisa Hamiltona, koga je, bez problema, uspeo da obiđe u desetom krugu.
Dva kruga kasnije Barikela je dočekao znatno teži posao u borbi za 14. mesto sa Adrianom Zutilom u bolidu Fors Indije. Pri pokušaju preticanja došlo je do kontakta vozača ekipe Bron GP i mladog Nemca zbog kojeg je Barikelo već u narednom krugu morao u boks, na zamenu prednjeg spojlera na bolidu, uz redovno dolivanje goriva i promenu pneumatika.
U 15. krugu usledili su redovni odlasci u boks. Prvi je na zamenu pneumatika i dolivanje goriva otišao je Fernando Alonso, u sledećem krugu je isto učinio i Fetel, a vodeći Baton dva kruga kasnije, a posle 20 krugova jedan od malobrojnih koji do tada još nije otišao u boks bio je Hamilton, na 14. mestu. Branilac šampionske title se potom upustio u borbu sa Raikonenom, koji je bio najveći gubitnik posle odlazaka u boks, za 13. poziciju i iz nje je izašao kao pobednik i prvi put ove sezone je jedan vozač Meklarena uspeo pretekne Ferari u trci od starta sezone.
Iz kruga u krug posle prvih odlazaka u boks Fetel je uspeo da sustigne Batona, ali zbog taktike tima već u 29. krugu je otišao po drugi put u boks, a na stazu se vratio kao treći. Usledilo je nekoliko krugova bez akcije, jedini željni borbe na stazi "Istanbul park" bili su Hamilton i Nelson Pike junior u Renou, stari znalci iz GP2 serije u kojoj su se 2006. godine borili za titulu, a obojica su pokazala nekoliko odličnih poteza pri preticanima.
Ako se izuzme Fetel, sa drugim odlascima u boks krenulo se oko 40. kruga, a opet je prvi ušao Alonso. U istom krugu na dolivanje goriva i po nove pneumatike otišao je Rozberg, dok su dvojica najboljeplasiranih Baton i Veber u boks otišli u 43. krugu. Dok je za sve odlazak u boks protekao bez problema, mehaničari Vilijamsa su imali poteškoće da pričvrste prednji levi pneumatik na bolidu Kazukija Nakađime zbog čega je Japanac kasnije ostao bez bodova.
Deset krugova pre kraja Fetel je po treći, i poslednji, put otišao u boks i vratio se kao treći na stazu, iza Batona i Vebera. Iako je uspeo da se približi klupskom kolegi mladi Nemac, najmlađi pobednik u istoriji Formule 1, je morao da se zadovolji trećim stepenikom pobedničkog postolja kada su mu iz boksa poručili da čuva bolid jer je Veber brži od njega. U istom krugu u boks je otišao i Barikelo, ali se parkirao u garaži, jer su u ekipi Bron GP shvatili da ne mogu da dođu do bodova pa su odlučili da sačuvaju kilometražu u njegovom motoru. Zanimljivo je da je Brazilac na prošloj trci, Velikoj nagradi Monaka, postavio novi rekord po broju krugova u Formuli 1, koji je do tada držao njegov bivši klupski kolega u Ferariju Mihael Šumaher. Posle trke u Turskoj broj krugova koje je Barikelo uspeo da završi je 13.989.
Do kraja trke nije bilo uzbuđenja, a pored osvajača bodova Veliku nagradu Turske uspeli su da završe i Raikonen, Alonso, Nik Hajdfeld, Nakađima, Hamilton, Kovalainen, Sebastijan Buemi, Pike, Zutil i Sebastijan Burde.
Pobedom na sedmoj trci sezone Baton je pokazao da je glavni, ako ne i jedini, kandidat za titulu. Do trke u Turskoj izgledalo je da će mu glavni konkurent biti upravo njegov klupski kolega, ali je Barikelo vožnjom u Turskoj, pokazao da je, uprkos tome što je najiskusniji vozač u Formuli 1, daleko od borbe za titulu. Ipak, trka na stazi "Istanbul park" ukazala je da bi pored Fetela, koji je jedini pored Batona ove sezone uspeo da dođe do pobede, jedan od kandidata mogao da bude i drugi vozač Red Bula Veber.
Tojota se, posle dve trke bez ijednog bodova, vratila u Turskoj, a i Truli i Glok su pokazali da mogu da budu konkurentni i obojica su trku završila među osvajačima bodova. Odličan je bio i Rozberg, za nijansu bolji od klupskog kolege Nakađime, koji je svojom vožnjom zaslužio bodove, ali je, zbog greške mehaničara u boksu, ostao bez njih. Dobar je bio vozač BMW Zaubera Kubica, kao i Masa u Ferariju, koji je u porethodne ri godine bio pobednik trke za Veliku nagradu Turske, dok je Raikonen bio solidan, ali je ostao bez bodova.
Vikend za zaborav u Turskoj su imale ekipe Meklaren Mercedesa i Renoa. Britanska ekipa je bez bodova ostala možda još u subotu, posle loših rezultata tokom kvalifikacija, pa su i Hamilton i Kovalainen, završili trku van prve desetorice. S druge strane šampion u konkurenciji konstruktora iz 2005. i 2006. godine ostao zbog loše taktike tokom trke. U isto vreme Toro Roso i Fors Indija su nastavili da se bore na začelju.
Posle sedam trka u generalnom plasmanu ubedljivo vodi Baton sa 61 bodom, 26 više od Barikela, a slede Fetel sa 29 i Veber sa 27,5. Zanimljivo je da je Britanac pred trku u Turskoj imao 51 bod, a isto toliko bodova je uspeo ukupno da sakupi na prvih šest trka u prethodne tri godine. U plasmanu konstruktora Bron GP je na vrhu sa 96 bodova, Red Bul je drugi sa 56,5, a treće mesto zauzima Tojota sa 32,5.
Naredna trka, Velika nagrada Britanije, vozi se 21. juna na stazi "Silverston".
Rezultati trke za Veliku nagradu Turske:
1. Dženson Baton (Velika Britanija) Bron GP 1:26:24.848
2. Mark Veber (Australija) Red Bul + 6.714
3. Sebastijan Fetel (Nemačka) Red Bul + 7.461
4. Jarno Truli (Italija) Tojota + 27.843
5. Niko Rozberg (Nemačka) Vilijams + 31.539
6. Felipe Masa (Brazil) Ferari + 39.996
7. Robert Kubica (Poljska) BMW Zauber + 46.247
8. Timo Glok (Nemačka) Tojtoa + 46.959
9. Kimi Raikonen (Finska) Ferari + 50.246
10. Fernando Alonso (Španija) Reno + 1:02.420
11. Nik Hajdfeld (Nemačka) BMW Zauber + 1:04.327
12. Kazuki Nakađima (Japan) Vilijams + 1:06.376
13. Luis Hamilton (Velika Britanija) Meklaren Mercedes + 1:20.454
14. Heiki Kovalainen (Finska) Meklaren Mercedes + jedan krug
15. Sebastijan Buemi (Švajcarska) Toro Roso + jedan krug
16. Nelson Pike junior (Brazil) Reno + jedan krug
17. Adrian Zutil (Nemačaka) Fors Indija + jedan krug
18. Sebastijan Burde (Francuska) Toro Roso + jedan krug
odustali:
Rubens Barikelo (Brazil) Bron GP
Đankarlo Fizikela (Italija) Fors Indija
Generalni plasman vozača:
1. Dženson Baton 61
2. Rubens Barikelo 35
3. Sebastijan Fetel 29
4. Mark Veber 27,5
5. Jarno Truli 19,5
6. Timo Glok 13
Generalni plasman konstrukora:
1. Bron GP 96
2. Red Bul 56,5
3. Tojota 32,5
4. Ferari 20
5. Meklaren Mercedes 13
6. Vilijams 11,5
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
Sascha336 * Vatreni delija *
|
Godine: 51
Datum registracije: 06 Dec 2004 Poruke: 39701 Mesto: BEC/Srbija
|
|
FOTA odgovorila Mozliju, ne zna se šta
Utorak, 9. jun 2009. 23:09
Osam pobunjenih timova Formule jedan, okupljenih u organizaciju FOTA, odgovorili su predsedniku Svetske automobilističke federacije (FIA) Maksu Mozliju.
Mozlijev ultimatum sastojao se u tome da Ferari, Reno, Meklaren, Bron GP, Tojota, Red Bul, Toro Roso i BMW pristanu na bezuslovnu registraciju za šampionat F1 2010. godine, pa da se tek onda pregovara o njihovim amandmanima na budžetska ograničenja koje FIA želi da uvede.
Mozli je naveo da će za prihvatanje amandmana biti neophodno da ih jednoglasno prihvate svi timovi, a ne samo članovi FOTA.
Portparol FOTA rekao je u utorak agenciji Rojters da je odgovor poslat, ali nije želeo da kaže šta stoji u pismu upućenom na adresu FIA.
Sastanak "pobunjenika" zakazan je za sredu, a posle toga će javnost biti upoznata sa sadržajem pisma. Gotovo je izvesno da oni ipak ne žele da se obavežu na bezuslovnu vernost Formuli jedan.
FIA će spisak učesnika šampionata F1 za 2010. godinu saopštiti u petak. Neizvesnost i dalje traje.
(MONDO)
|
_________________ I C E M A N |
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|