www.domaci.de Forum Indeks Home
Portal • Forum • Novi upisi • Pretraga • Link do nas • Domaći filmovi • Lista korisnika • Tim sajta • Proverite privatne poruke • Prijava • Registracija
Pravilnik • FAQ • Profil • Favorites • Galerija slika • Top lista • Download MP3 • MP3 razno • Spotovi • Noviteti 2013 • Muzički noviteti 2014

Moto GP 2007 (2006)
Strana 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  sledeća
Upišite novu temu   Odgovorite na temu    www.domaci.de Forum Indeks -> ~ Sport - Opšte diskusije ~ -> ~ Arhiva - Sport - Opšte diskusije ~
::  
Autor Poruka
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Čet Mar 23, 2006 2:39 pm    Naslov poruke: Moto GP 2007 (2006) Na vrh strane Na dno strane

Moto GP 2006: Svi protiv "Doktora"
Ovog vikenda startuje i elita na dva točka: u Španiji počinje Svetski šampionat u motociklizmu. Herez , grad u Andaluziji i domaćin prve trke, poznat je po šeriju i dresiranim rasnim konjima, ali će 24, 25. i 26. marta tamo na ceni biti konjske snage druge vrste. Dvadeset sedam krugova na 4,423 kilometra dugačkoj pisti biće prvo odmeravanje snaga u prvenstvu koje obuhvata 17 rundi u 15 zemalja na četiri kontinenta i ima publiku od oko dva miliona gledalaca.


Start svake trkačke sezone jeste vreme kada nade cvetaju, bile one osnovane ili ne. To je jedina faza šampionata kad su svi – barem na papiru – na istoj početnoj poziciji, podjednako udaljeni od titule prvaka ili vodećeg mesta na tabeli.

Već posle karirane zastave u Herezu znaće se ko čemu može da se nada u 2006. Iako su u teoriji sada svi jednaki, neki su svakako "jednakiji od drugih". Zato ćemo i započeti predstavljanjem najozbiljnijih kandidata za šampionski naslov.

FAVORIT I PRATIOCI

Valentino Rosi

Godinama je imao ustaljen recept: u prvoj sezoni uči, u drugoj osvaja šampionat. Tako je bilo u 125cc ('96 i '97), u 250cc ('98 i '99) i u 500cc (2000 i 2001). Posle toga ga ni prelazak na novu top-kategoriju (Moto GP) nije mogao osujetiti: Valentino je njen prvak od kada je ustanovljena. Sedam naslova prvaka u karijeri, to je bilans koji impresionira.

I ove godine svi će juriti "Doktora". Na Rosijevoj strani su, između ostalog, odličan motor, ceo tim koji se vrti oko njega, okruženje koje skače na njegov svaki mig i dugogodišnji inženjer Džeremi Burdžis. Valentino je momak ogromne mentalne snage koji svoje protivnike lomi i na stazi i van nje, tako da ponekad izgleda da se sa njima poigrava. Njemu je gotovo svejedno sa koje pozicije startuje i u stanju je da kontroliše razvoj trke i onda kada se ne nalazi na njenom čelu.

Kao da je želeo da još više deprimira konkurente, Burdžis je nedavno izjavio da je ovosezonska Jamaha oko 5-10% bolja od ostalih motora. Prethodne su, prema istom izvoru, bile 10 do 15% slabije od konkurencije, a donele su "Doktoru" i timu dva šampionska naslova. Neka je ovo i kazano da bi demoralisalo pratioce, ali ko sme da se kladi da Burdžis greši?

Mrlja na imidžu Jamahe je međusezonska sponzorska afera. Naime, raskinut je ugovor sa francuskim Altadisom (brend Goloaz), a novi partner postao je JTI (brend Kamel). Između aktera je palo puno teških reči i optužbi, rasplet se očekuje na sudu, ali ne verujem da to ikako može da utiče na "vanzemaljca" Rosija, pošto on i te kako ume da razdvoji primarne stvari od sekundarnih.

Zimske probe prošle su dobro, međutim, Valentino početak sezone dočekuje zabrinut. Na poslednjem treningu, upravo u Herezu, ekipi nije pošlo za rukom da reši problem sa vibracijama motora. Već prvi gran-pri vikend pokazaće da li je u pitanju bio kiks u podešavanju, ili je reč o problemu koji će se protezati kroz celu sezonu.

Šta bi Rosiju trebalo da se desi pa da njegovoj nadmoćnosti u vrhunskom motociklizmu dođe kraj? Možda da počne previše da razmišlja o karijeri u Formuli 1 i da zbivanja u Moto GP-ju prestanu da ga motivišu, ali u to je zaista teško poverovati.

Marko Melandri

Njegov put do najvišeg stepenika na podijumu u vrhunskoj klasi nije bio ni jednostavan, ni posut ružama: u debitantskoj sezoni, 2003, imao je prelom noge i seriju povreda. Preporođen otkad vozi Hondu, prošle godine je predstavljao otkrovenje. Trijumfima na dvema poslednjim trkama u 2005, Marko je dokazao da i pored živog i zdravog Valentina može da se pobedjuje. Doduše, šampionat je u to doba već bio odlučen, ali mu te pobede sigurno niko nije poklonio. Istanbul i Valensija pokazali su da je Melandri rešio da se otrese "Rosi kompleksa" i u tome je, barem tada, uspeo. Marko je lane stekao status "prvog iza Valentina" – sada cilj mora da postane jedno mesto iznad. Okruženje se nije promenilo, Gresinijev tim je samo ojačan novim sponzorstvom španske Fortune. Stvari izgledaju sasvim dobro za dvadesettrogodišnjaka iz Ravene.

Niki Hejden

Prošle godine imao je pet podijuma, ali i trijumf tamo gde mu je to bilo najvažnije: Hejdenov zvezdani trenutak bila je Laguna Seka. Glatka i blistava pobeda na domaćem gran-priju, ispred zemljaka Edvardsa i favorita Rosija, još onda je bila jasan znak da je Niki dorastao za najveće domete. "Zlatni dečko" iz Kentakija je brz, uporan, stabilan i nesklon malodušnosti, čak i kada stvari krenu loše. Trećeplasirani u prošlogodišnjem šampionatu, ove godine je on glavni adut fabričkog Repsol Honda tima. Takva uloga ništa dobro nije donela Bijađiju, Hejden mora da pokaže da je skovan od drugačijeg materijala, a sve govori da jeste.

Vozači Honde, a Marko i Niki posebno, moraju da imaju na umu jedno: Honda ne voli da gubi, a još manje da na sebe prima krivicu za eventualne neuspehe svojih takmičara. Put od zvezde do statusa persona non grata izgleda da je najkraći baš tu.

Sete Gibernau


Tokom gotovo cele 2005. godine izgledao je kao čovek protiv koga se sve urotilo. Gotovo nepodeljeno uverenje da je baš Sete glavni Rosijev izazivač izazvalo je pritisak koji kao da ga je slomio. Rezultat: tek sedmo mesto u generalnom plasmanu, ozbiljno okrnjena reputacija i sezona za zaborav. Možda su promena sredine i prelazak u Dukati Marlboro baš ono što je Špancu bilo potrebno da bi se vratio u vrh. Rezultati sa zimskih testova ulivaju mnogo nade: Sete je bio najbrži u Sepangu i na Filip Ajlendu. Pošto Gibernauu godine ne idu u prilog – on je drugi najstariji vozač u šampionatu – nastupajuća sezona je poslednja šansa za juriš na titulu. Ne velika, ali izvesno je da bolje neće biti.

Italijani su se mnogo trudili da od Dukatija dezmosediči naprave pobedničku mašinu. Već pomenuti rezultati testova, kao i nezvanični rekord staze koji je Kapirosi postavio na oficijelnom treningu u Herezu, održanom pre početka sezone, govore da je tim na dobrom putu. Dezmosediči GP6 ocenjen je kao motor koji nije lako podesiti, ali trud uložen u pronalaženje pravog set-apa ume da nagradi visokim performansama.

Od timova koji se mogu smatrati favoritima, jedino Dukati koristi Bridžstonove pneumatike (partner Jamahe i Honde je Mišlen), pa će se borba voditi i na ovom polju. Sada je samopouzdanje poraslo i ljudi iz Dukatija priznaju da im je teško da obema nogama stoje čvrsto na zemlji.

DRUGI EŠELON

Ni Lorisa Kapirosija (Dukati Marlboro), ni Kolina Edvardsa (Kamel Jamaha) ne bih svrstao u vozače koji mogu do šampionskog naslova. Simpatični i uvek nasmejani Italijan do sada nije pokazao da je kadar da stavi svoj pečat na sezonu i odveze je bez preteranih oscilacija u formi i rezultatima. Ima vikenda kada svi ostali mogu samo da mu gledaju u leđa, pa će i ove godine, verovatno, pobeđivati onda kada bude posebno nadahnut.

Edvards je, jednostavno rečeno, Rosijev timski kolega, što znači da i Jamaha i novi generalni sponzor Kamel znaju u koga prioritetno investiraju. Doduše, Kolin tvrdi da zna kako je moguće nadmašiti Rosija: pritiskom ga naterati na grešku. Recept je u principu ispravan, ali Teksasaninu preostaje onaj teži deo posla – da ga uspešno primeni.

Ako titula prvaka ni za jednog od ove dvojice nije realnost, gran-pri pobede i podijumi jesu. Kapirosi može na najvisi stepenik, ali samo kada bude imao "svoj vikend", ili kada uslovi budu posebno pogodovali Bridžstonu, a Edvards tek mora da se upiše u osvajače neke od Moto GP trka.

Toni Elias (Repsol Honda) i Dani Pedrosa (Fortuna Honda) jesu drugi vozači u svojim timovima. Pedrosa je apsolutni debitant, ali sa sjajnom reputacijom dvostrukog šampiona u klasi 250cc. Eliasu angažman u Fortuna Hondi i mesto pored Melandrija predstavljaju veliku priliku da pokaže šta ume sa zaista konkurentnim motorom i u snažnoj ekipi. U korist obojici ide činjenica da niko nema pravo da od njih očekuje previše, a rasterećenost može puno da pomogne.

Za Rizla Suzuki voziće Džon Hopkins i Kris Vermjulen, za Kavasaki Šinja Nakano i Randi de Punije. Ovi timovi su tokom zime zabeležili značajan napredak, ali je pitanje da li će taj nivo moći da zadrže i onda kada bude najvažnije. Podijumi nisu u izgledu, ni plasmani u top 5 nisu previše verovatni; pomenuta četvorka boriće se za mesta među prvih deset. U toj borbi imaće opasnu konkurenciju u Makotu Tamadi (Konika Minolta Honda).

Veteran Karlos Čeka uhvatio je poslednji voz i ove godine voziće za Teh 3 Jamaha tim zajedno sa Džejmsom Elisonom. Od njih je teško očekivati neka velika dela, ali ohrabruje činjenica da je konkurencija jaka i na začelju kolone. Sve rečeno važi i za ekipu D'Antin Pramak Dukati i njene vozače Kardosa i Hofmana.

U autsajdere spada i bivši svetski šampion, Keni Roberts Junior, koji ove godine nastupa za tim svog legendarnog oca, "Kralja Kenija". Robertsova ekipa treba da bude sveamerički poduhvat, sa motorom sopstvene konstrukcije i Hondinim agregatom.

Iznenađenje bi mogli da naprave Australijanac Kejsi Stouner i tim LCR. Ova kombinacija je prošle godine stigla do mesta vicešampiona sveta u klasi 250cc. Sada zajedničkim snagama ulaze u Moto GP, uz ugovor sa Hondom i sa jednim od njihovih zvaničnih motora. Kejsi ima samo 20 godina i mogao bi da bude sledeći veliki australijski vozač.

Ako ništa drugo, barem je garantovano da će se borbe za jedanaesto ili dvanaesto mesto voditi sa istim žarom kao i one za više pozicije.

Na spisku vozača "generacije 2006." upadljivo nedostaje ime Maksa Bijađija. Priča o tome kako je čuveni italijanski motociklista ostao bez stalnog angažmana, iako ponekad podseća na telenovelu, istovremeno je i tužna i poučna, a nama ostaje da je ispričamo neki drugi put.

MOTO GP 2006 – kalendar takmičenja
26. mart - Herez, Gran pri Španije,
8. april – Losail, GP Katara,
30. april – Istanbul, GP Turske,
14. maj – Šangaj, GP Kine,
21. maj – Le Man, GP Francuske,
4. jun – Muđelo, GP Italje,
18. jun – Barselona, GP Katalonije,
24. jun – Asen, GP Holandije,
2. jul – Donington, GP V. Britanija,
16. jul – Zahsenring, GP Nemačke,
23. jul – Laguna Seka, GP SAD,
20. avgust – Brno, GP Češke Republike
10. septembar – Sepang, GP Malezije
17. septembar – Filip Ajlend, GP Australije
24. septembar – Motegi, GP Japana
15. oktobar – Estoril, GP Portugalije
29. oktobar – Valensija, GP Valensije



_________________
I C E M A N


Poslednja prepravka: Sascha336 datum Pet Feb 02, 2007 8:27 am; ukupno izmenjena 1 put
 
boban11
Upozorenja: 2 od 3

Prijatelj foruma
Prijatelj foruma



Godine: 40

Datum registracije: 03 Mar 2005
Poruke: 19847
Mesto: Gradiska

bosnia_herzegovina.gif
PorukaPostavljena: Pet Mar 24, 2006 5:55 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Mislim da će Valentino opet oduvati konkurenciju, stvarno je nevjerovatan...

_________________
Vilenjakinja & Ja Post Team
Ika & Ja Super Team
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Pon Mar 27, 2006 10:50 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Kvalifikacije su počele padom Rossija, a tako je počela i trka. Dottore je pao u prvoj krivini, ali je podigao motor i nastavio trku bez oslonca za desnu nogu. Kočnica je takodje savijena. Izgleda da je Elias zakačio njegov zadnji točak uzrokujući pad. Capirossi je startovao najbolje, predvodeći vozače. Odličan start Melandrija, koji je drugi, probijajući se 5 mesta napred, a slab start Edwardsa. Samo je Rossi iza njega. To je katastrofa za Yamahu. Nakon svega 3 kruga, Gibernau usporava. On nastavlja da vozi, ali u petom krugu odlazi u boks i odustaje zbog problema sa elektronikom. Loša sreća iz prošle godine se nastavlja. Stoner je startovao odlično. Trenutno je četvrti. Pedrosa je takodje sjajan. Vozi fenomenalno, obilazi Stonera, a zatim Melandrija koji je bio treći. U sedmom krugu Pedrosa je obišao i Haydena, probijajući se na drugo mesto. Trenutno je svega sekund iza vodećeg Capirossija. Biaggi je 1998. godine uspeo da pobedi svoju prvu trku u najjačoj klasi. Da li će Pedrosa ponoviti tako nešto? U 12. krugu Capirossi odmahuje glavom prozalezi pored boksova. Da li i njegov Ducati ima problema? Nije mu jednostavno sa 5 Hondi u poteri iza njega. Pedrosa mu je sada bukvalno na ledjima sa svega 0,3s zaostatka.Hayden na trećem mestu vozi polugotov motor za 2006. godinu. To je u stvari motor kakav se prošle godine prvi put pojavio na trci u Brnu, a Hayden je jednom prilikom izjavio, da je prošlogodišnji motor čak bolji. Za razliku od njega Pedrosa je dobio pravo, završeno ovogodišnje oružje. Nakon 15 krugova, Rossi je poslednji 17-ti, ali u sledećem krugu obilazi Ellisona i Cardosu. Elias obilazi Melandrija i probija se na četvrto mesto. Jedan od komentatora tvrdi da je Pedrosa imun na vožnju pod pritiskom. U pozadini Dottore daje sve od sebe. Zaista se bori za svaki bod. On je 10s iza Hofmanna, ali za svega 4 kruga uspeva da ga stigne. Sada su 3 Yamahe jedna za drugom. Edwards je 12-ti, a sledi Checa, pa 30 sekundi iza Rossi. Verovatno će to biti njegova pozicija na kraju. Pet krugova pre kraja, Elias vozi najbrže, približavajući se trećeplasiranom Haydenu. Capirossi najzad uspeva malo da poveća prednost, koja sada iznosi 0,7s. Dva kruga pre kraja ta prednost je 1,8s. Izgleda da je Pedrosa uništio gume. Ako nešto ne promeni u stilu vožnje, to će biti njegov problem na svakoj trci. U poslednji krug Capirossi ulazi sa 3s prednosti. Nakano se zalepio za Stonera u borbi za 6. mesto, a Edwards obilazi Vermeulena i probija se na 11. poziciju. Rossi je vozio 1s po krugu brže nego Checa, ali je to bilo dovoljno samo za 14. mesto. Capirossi pobedjuje na prvoj trci sezone. Nešto preko 4 sekunde iza njega, kroz cilj prolazi zaista odlični Pedrosa, a Hayden završava kao treći samo 2 desetinke ispred Eliasa. Evo plasmana:

1 L. Capirossi (ITA) Ducati 0
2 D. Pedrosa (ESP) Honda 4.3
3 N. Hayden (USA) Honda 9.9
4 A. Elias (ESP) Honda 10.1
5 M. Melandri (ITA) Honda 19.5
6 C. Stoner (AUS) Honda LCR 21.2
7 S. Nakano (JPN) Kawasaki 21.3
8 K. Roberts (USA) KR Honda 32.4
9 J. Hopkins (USA) Suzuki 32.8
10 M. Tamada (JPN) Honda 35.9
11 C. Edwards (USA) Yamaha 37.9
12 C. Vermeulen (AUS) Suzuki 39.5
13 C. Checa (ESP) Yamaha 42.8
14 V. Rossi (ITA) Yamaha 61.3
15 A. Hofmann (GER) Ducati 61.6
16 J. Ellison (ENG) Yamaha 68.2
17 J. Cardoso (ESP) Ducati out
18 R. De Puniet (FRA) Kawasaki out
19 S. Gibernau (ESP) Ducati out

U trci do 250cc, pobedio je Lorenzo:
1 J. Lorenzo (ESP) Aprilia 0
2 A. De Angelis (SMR) Aprilia 4.9
3 A. Dovizioso (ITA) Honda 8.5
4 Y. Takahashi (JPN) Honda 8.9
5 H. Barbera (ESP) Aprilia 9.5


Dok je u klasi do 125cc takodje pobedio domaći vozač Bautista:
1 A. Bautista (ESP) Aprilia 0
2 L. Pesek (CZE) Derbi 3.0
3 M. Pasini (ITA) Aprilia 5.4
4 M. Kallio (FIN) KTM 6.6
5 J. Simon (ESP) KTM 6.6

_________________
I C E M A N
 
Rile_Master
*Master*
*Master*



Godine: 38

Datum registracije: 12 Feb 2005
Poruke: 5200
Mesto: Beograd

serbia.gif
PorukaPostavljena: Pon Mar 27, 2006 8:19 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Ovaj Capirossi mu ga je dao malo po gasu, a?Svaka mu cast, nisam to ocekivao?

_________________
Master
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Uto Mar 28, 2006 8:04 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

27/03/2006 | Izvor: B92, eurosport
MGP: Rosi čudesan, slavio Kapirosi

eurosport.com


Vozač Dukatija Loris Kapirosi "pretvorio" je svoju pol poziciju na "Španskom Gran-priju" u trijumf na otvaranju Moto GP sezone. Kapirosi je u Herezu trijumfovao ispred "rukija" u Hondi Danija Pedrosa i Nikija Hejdena na trećem mestu. Svetski prvak Valentino Rosi imao je maler na samom startu trke, kada je pao, ali je velikom upornošću (i bez desne papučice i ostacima kočnice) uspeo da stigne do dva boda za osvojeno 14. mesto.

Pobednik Kapirosi posle trke je rekao: "Pokušao sam da dam svoj maksimum na početku trke, imao sam malu prednost i video sam da mi dolazi Hejden, a za njim i Pedrosa, i to me je dosta iznenadilo... Približavao mi se sve više, ali ja sam održavao svoj ritam i pojačao na 5 krugova do kraja i tada sam znao da sam pobedio. Dukati je odlično spremio motor, gume su bile savršene i ovo je sjajan start šampionata."

U konkurenciji do 250ccm pobedio je Španac Horhe Lorenco u Apriliji, a do 125ccm slavio je Alvaro Batista, takođe u Apriliji.

_________________
I C E M A N
 
La'Magia
~ La Victoria Siempre ~
~ La Victoria Siempre ~



Godine: 38

Datum registracije: 23 Mar 2006
Poruke: 1584
Mesto: * Novi Sad *

serbia.gif
PorukaPostavljena: Čet Mar 30, 2006 4:04 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Rosi je pokazao kako treba da se ponasa sampion!!
 
biske
Upućeni član
Upućeni član



Godine: 41

Datum registracije: 09 Maj 2005
Poruke: 369
Mesto: mirijevo

serbia.gif
PorukaPostavljena: Sre Apr 05, 2006 11:01 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

odrace ih rosi
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Uto Apr 18, 2006 10:23 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Maks Bijađi: Pad "Rimskog imperatora"

Po dve trke Moto GP i Svetskog superbajk šampionata već su za nama. Uzbudljiva dešavanja na stazi u drugi plan su bacila činjenicu da među učesnicima ovih takmičenja nema Maksa Bijađija, tridesetčetvorogodišnjeg "Rimskog imperatora". Prognan iz Moto gran prija, Rimljanin nije uspeo da obezbedi angažman ni u "drugoj najboljoj" seriji, Superbajku. Ovo je priča o tome kako je, ponajviše sopstvenom krivicom, jedan od najpopularnijih i još uvek najboljih vozača današnjice oteran u prevremenu, nadajmo se i privremenu penziju.

Pandorina kutija otvorena je u oktobru prošle godine, na trci u Filip Ajlendu u Australiji, kada je Maks u jednom razgovoru oštro kritikovao Hondu i optužio je da mu nije pružila dovoljno konkurentan motor, da je na njegov račun favorizovala Hejdena, Melandrija i Gibernaua, i sabotirala mu sezonu. Za ljude iz ekipe ovo je bilo previše. U to vreme Italijan ionako nije imao angažman za 2006. i verovatno mu ga Honda ni bez ovog verbalnog ispada ne bi ponudila, ali od Australije je bilo sigurno da nikakva dalja saradnja ne dolazi u obzir. Da li je Maks najuren ili je otišao s prezirom i nije toliko bitno.

Bijađiju nije preostalo ništa drugo nego da se upusti u potragu za slobodnim mestom za iduću sezonu. Prvi i logičan potez bio je pokušaj povratka u staro jato, u Honda Pons tim. Vlasnik, Sito Pons, bio je spreman da angažuje Maksa, ali je Honda na ovaj potez stavila veto. Dugogodišnji Bijađijev sponzor, Kamel, ostao je uz svog vozača i nije krio da će se samo u paketu sa njim vratiti Ponsu. Hondin stav ostao je tvrd i nepromenjen, pa je ova mogućnost propala. Kamel je pošao za "Imperatorom" i ostavio Sita na cedilu.

Usledio je kontakt sa Jamahinim Teh 3 timom, gde su rekli da Rimljanin nije dobrodošao. Serija bezuspešnih pokušaja nastavljena je sa Suzukijem, ali su tamo već odabrali sponzora i vozače. Sledeća stanica bio je Kavasaki. Harald Ekl, šef tima, rekao je da ekipa nema sredstava da u sezoni nastupa sa tri motora, a već su angažovali Nakana i De Punijea.

U očajničkoj potrazi, započeti su razgovori sa drugorazrednim KR timom, ali se i tu isprečila Honda – KR, naime, koristi njihove agregate u 2006, i smatra se da su im Japanci nedvosmisleno stavili do znanja da tih agregata neće biti ako Bijađi bude vozio. Sasvim logično, odbio ga je i raniji poslodavac, fabrički Jamaha tim (zamislite Bijađija i Rosija zajedno!), a isto se desilo i sa D'Antin Dukatijem, ekipom sa poslednjim potencijalno slobodnim sedištem. Ovde je problem bio taj što bi D'Antin Dukati angažovanjem Bijađija (u paketu s Kamelom) ušao u konflikt sa glavnim sponzorom fabričkog Dukati tima, Marlborom.

Obišavši tako pun krug, Maks i njegov sponzor vratili su se Suzukiju i Kavasakiju. Ovog puta, Kamelova ponuda bila je "pojačana" i navodno je iznosila 10 miliona dolara. Govorilo se da bi 7 miliona pokrilo troškove Bijađijevog učešća u šampionatu, a 3 bi bila usmerena u tehnički razvoj. Suzuki se još jednom zahvalio, ali su pregovori sa Kavasakijem nastavljeni

Japanska zavera?

A onda se otvorio novi problem: glavna prepreka sklapanju ugovora između Maksa i Kavasakija postao je Bridžston. Japanski proizvođač pneumatika kao da je rešio da da svoj doprinos u okončanju Bijađijeve karijere, pošto je obavestio Kavasaki tim da su planovi proizvodnje za 2006. već finalizovani i da on nije voljan da ih menja kako bi omogućio treći motor za Bijađija.

Tako su Rimljanina redom odbili svi Japanci – Honda, Jamaha, Suzuki i Bridžston, a govorilo se da je Kavasaki Japan bio spreman da ga trpi samo zbog novca. Ako je Kamel zaista i hteo da investira hipotetičkih 10 miliona dolara, kada je zahtev proširen i na pokrivanje De Punijeovog ugovora, to je sponzora verovatno navelo da zaključi da Bijađi ne vredi baš toliko.

Kamel je podržavao Maksa od početka cele ove telenovele, ali, kako je vreme isticalo, postajalo im je jasno da ima mesta gde bi se novac mogao i bolje uložiti. Ovo pitanje u tesnoj je vezi sa nastupajućom zabranom oglašavanja duvanskih proizvoda i Kamelu je potrebno da 2006. iskoristi do maksimuma. Partnerstvo sa Bijađijem i Kavasakijem iziskivalo bi jednu blistavu sezonu koja bi popravila sav preovlađujuće negativni publicitet, a u realnosti verovatno ne bi donelo ništa više od žutih motora na repu prvih deset. Kamel je odabrao sigurnu varijantu, sklopivši ugovor sa Jamahom i Rosijem, što Rimljaninu, nakon svega, mora da izgleda kao vrhunska ironija sudbine.

Ponsov tim je kolateralna šteta igre između Kamela, Honde i Bijađija, i pošto je ostao bez sponzora, ove godine ga nema u Moto GP-u.

Kada je i Kamel, njegov poslednji adut, digao ruke, vrata su se za Maksom čvrsto zatvorila.

Impresivna karijera

Masimilijano Bijađi je jedan od najuspešnijih motociklista poslednjih godina, sa 42 GP pobede i 56 pol pozicija tokom četrnaest sezona takmičenja najvišeg ranga. Na svetsku 250cc scenu stigao je 1991, kao evropski prvak. U šampionsku seriju ušao je 1994, a nakon tri uzastopne titule sa Aprilijom, prešao je u Hondu i osvojio i četvrtu za redom. Odmah zatim, 1998, prešao je u "kraljevsku" 500cc klasu, u kojoj je za osam godina (računajući i Moto GP) pobedio 13 puta. Najviši dometi bile su titule vicešampiona 1998, 2001. i 2002.

Impresivan start u privatnoj Kanemoto Hondi doneo mu je pobedu na debitantskoj trci u Suzuki, ali je šampion 1998. ipak postao legendarni Mik Duan, Hondin fabrički i glavni vozač. Maks 1999. prelazi u Jamahu gde je četiri godine lider tima. Fabrika je nameravala da posle sedmogodišnjeg "posta" povrati titulu, ali Bijađi to nije uspeo. Pobeđivao je svake sezone, 2001. čak tri puta, ali je u top klasi uvek bio pri vrhu, nikada na tronu. Suparnik je u međuvremenu postao Valentino Rosi, i dva Italijana upustila su se u žestoko, otvoreno neprijateljsko rivalstvo, u kojem je momak iz Tavulje bio neuporedivo uspešniji.

Ni Bijađi i Duan nisu bili prijatelji, ali pravu rolu antiheroja "Rimski imperator" stekao je baš u duelu i poređenju sa Valentinom Rosijem, novom zvezdom i idolom za 21. vek. Valentinova karijera je dobro poznata, on je šampion svih klasa (125, 250, 500 i Moto GP), a Maksu je preostalo da očajava nad njegovom i superiornošću Honde. U 2003. i Bijađi vozi Hondu, ali ne "pravu", fabričku, pa smatra da je i dalje hendikepiran. Sledila su i gora razočaranja.

Naredne, 2004. godine, Rosi je zauzeo bivše Bijađijevo mesto u Jamahi i do maksimuma iskoristio priliku, osvojivši još jedan šampionski naslov. Da stvar po Maksa bude gora, on tada nije bio čak ni Hondin najbolji vozač – za taj status izborio se Gibernau, ali je ipak učinio dovoljno da u 2005. najzad zasluži prelazak u fabrički Repsol Honda tim. Sezona 2005. bila je košmarno loša, Rosi i Jamaha bili su dve klase ispred svih ostalih, a Bijađi je prvi put od 1993. završio godinu bez ijedne pobede, nadmašen i od timskog kolege Hejdena.

Maks je u vrhunsku moto kategoriju ušao u doba odlaska Mika Duana i dolaska Valentina Rosija, dvojice koji spadaju u red najvećih svih vremena. Njegove zlatne godine morale su da budu one u međufazi, kada je karijera Australijanca bila na zalasku, a Rosijev "teror" još nije bio započeo. Te dve sezone "Imperator" nije iskoristio, pa je 1999. trijumfovao Krivilje, a 2000. Keni Roberts Junior. Ipak, Italijan je stalno bio među vodećima, osvajao je trke, mesta na podijumu i postizao je dobre rezultate. Bila je to svejedno dobra karijera čak i ako se ne računaju njegove četiri titule iz klase 250cc.

Problem karaktera?

Zbog čestih verbalnih ispada, izgovora, pritužbi na motor i prekora upućenih timu, akcije Maksa Bijađija u svetu motociklizma poprilično su pale.

Prvi znaci da Maks tako reaguje na poraze pokazali su se još tokom njegove debitantske sezone u kategoriji 500cc, a postali su gotovo opšte mesto kada za upravljačem Jamahe nije mogao da konstantno pobeđuje Rosija. Pritisak je bio prevelik i uskoro je "službeni" odgovor na pitanje zašto nije brži od Valentina postao da je za to kriv motor.

Suparništvo sa Rosijem stvari je učinio neuporedivo gorim. Valentino je brzo stekao reputaciju najvećeg, zabavnog i atraktivnog vozača i postao je skoro opšti miljenik medija i navijača. Rosi nije samo Moto GP doktor, on je "doktor" i kada treba psihološki pritisnuti rivale. Bijađi nije pokazao da s tim ume da se nosi ni na stazi ni van nje. U tradicionalnoj podeli na dobre i loše momke, nije bilo dileme kome će koja titula pripasti: Rosija je krasio zabavan, svež i mladalački pristup, a Maks je bio ozbiljniji pa je izgledao kao arogantno gunđalo. Status lošeg momka otišao je "Imperatoru", a na popravci tog imidža on nije uradio ništa. Valentinu se, s druge strane, opraštaju incidenti zbog kojih bi ljudi poput Bijađija, bili iskasapljeni.

Rosi je već godinama najbolji vozač na svetu. Bijađija vide kao plačljivka sa nepresušnim izvorom opravdanja, trkača koga niko nikad nije čuo da prizna da nije mogao da drži tempo, ili da je pogrešio. Iz godine u godinu, ponavljalo se isto ("Ja sam najbolji, samo mi treba ono što ima Rosi"), a glavni cilj, šampionski naslov, uporno je izmicao. Kada ima loš dan, krivica je uvek drugde – na motoru, gumama, timu... Nijedan član ekipe, od vlasnika do mehaničara, ne trpi rečenice poput: "sa ovim motorom se više ne može postići", i ne podnosi kada se interni problemi iznose u javnost i kada se ocrnjuje mašina u koju se ulažu trud i novac.

Bijađi je neopreznim i nepromišljenim izjavama sam od sebe načinio zgodnu metu za izrugivanje i crnu ovcu Moto GP-ja, mada važi za prilično simpatičnog tipa, koji puno vremena provodi sa navijačima, slika se s njima i deli autograme. Njegovoj stvari mnogo bi pomoglo da je umeo da barem jednu sezonu izveze zatvorenih usta i više priča na stazi nego u mikrofon.

Za svoj pad Bijađi snosi najveći deo krivice. Sa Jamahom i Hondom je na ratnoj nozi i iza sebe je popalio sve mostove. Za kompanije je trkanje posao, a ne zabava, i one traže rezultate. A kada umesto njih stignu optužbe i prebacivanja, raskid saradnje je logična posledica, bez obzira na talenat.

Istina, Bijađi je govorio da Jamaha ne uvažava dovoljno mišljenja svojih vozača, a ispostavilo se da je ta vrsta poštovanja bila jedan od glavnih zahteva koje je Rosi postavio pre nego što je u Jamahu prešao. To bi implicitno značilo da je Maks bio u pravu, ali i pokazuje čija reč ima koliku težinu.

Interesantne reakcije došle su iz Italije. Deo navijača smatra Bijađija krivim za sve i da je ovo pre ili kasnije moralo da mu se desi. Ostali okrivljuju sve druge - Hondu (što mu nije obezbedila pobednički motor), Repsol HRC tim (što ga nije dovoljno podržao), pa čak i druge italijanske pilote, Rosija, Kapirosija i Melandrija, jer su neke italijanske medije okrenuli protiv Bijađija. Najdalje je otišao njegov klub navijača, koji je najavio bojkot Moto GP sezone, bilo u TV prenosima, bilo uživo. Rimljani, kažu, ionako nikada neće podržavati Rosija, i navijali bi za bilo koga drugog pre nego za njega.

Superbajk kao poslednja šansa

A onda je stigla dobra vest – pojavila se mogućnost da 2006. Maks nastupa u Svetskom suberbajk šampionatu (WSBK), uz celosezonski, fabrički angažman u Alster (Alstare) Suzuki timu. Ovo takmičenje bazira se na motorima koji su derivati produkcijskih, umesto da, kao u Moto GP-ju, budu unikatni prototipovi.

Alster je već imao tri vozača (Korsera, Kagajamu i Forea), pa je izgledalo da će jedan morati da odstupi i napravi mesto za Italijana. Korserova pozicija, kao aktuelnog prvaka serije, nikad nije dolazila u pitanje, a Suzuki je odbio da se liši Kagajame, miljenika kuće, ali je dozvolio Alsteru da uzme Maksa kao četvrtog vozača.

Nešto je, međutim, škripalo. Dok su potencijalne timske kolege testirale u Australiji, Bijađi je u Silverstonu vozio Midlandov međusezonski F1 bolid. Pošto jednu neobaveznu probu niko ne bi pretpostavio profesionalnim obavezama, ispostavilo se da zvanične potvrde o angažmanu u Suzukiju uopšte nema.

Rasprostranjeno je uverenje da je Maks potpisao "pismo o namerama", ili preliminarni ugovor sa Alster Suzukijem za sezonu 2006. i tek potom saznao da neće imati isti motor kao i šampion Troj Korser, čime je bio krajnje nezadovoljan. Naime, svi bi vozili fabričke mašine, ali bi Troj i Kagajama koristili "šova" (Showa) amortizere, a Bijađi i Fore "olinsove" (Ohlins), nešto lošijih karakteristika.

To je izgleda ohladilo Maksa od ideje da se takmiči za Alster u Superbajku, ali ga "pismo o namerama" sprečava da vozi za bilo koji drugi tim tokom celog predviđenog, pretpostavlja se dvogodišnjeg ugovornog perioda. Pošto je sezona već uveliko počela, najviše na šta Italijan može da računa jeste poneka vožnja za Alster Suzuki tokom 2006, ali samo ako bude imao istu mašinu kao i Korser.

Bijađi je objavio saopštenje u kom je naveo da sporazum sa Suzuki Alster timom još uvek nije postignut, jer ne postoje neophodne tehničke garancije da će na ravnopravnoj osnovi moći da se bori u vrlo konkurentnom šampionatu kakav je WSBK. Istom prilikom, izjavio je da je zainteresovan da u njemu nastupi i da vreme provodi trenirajući i spremajući se za trke, ne štedeći reči hvale za tehnički nivo Superbajk motora.

Najpouzdaniji izvor, menadžer Alster tima, Fransis Bata, dao je svoje tumačenje propasti dogovora na relaciji Bijađi – Suzuki u poslednji čas: "Pregovori su bili gotovo okončani. Sve što je nedostajalo bio je njegov potpis na ugovoru. Ali, Maks je još neko vreme razmišljao i povukao se. Naši razgovori još nisu završeni."

I oko ovog "Imperatorovog" poteza mišljenja su radikalno podeljena. Jedni veruju da je besmisleno što pokušava da diktira timu uslove, kad već nema drugih opcija i kad u poslednjih osam godina nije postigao ono što je sve vreme tvrdio da može – da postane prvak sveta. Dakle, kažu jedni, Bijađi treba da bude zahvalan što mu je Alster uopšte ponudio sedište, a ne da zahteva jednak tretman kao i šampion Troj Korser. Najbolje rešenje bilo bi da je prihvatio ponuđeni Suzuki-olins paket, trenirao, vozio i dokazao da u Superbajku može da bude uspešan, a onda bi mogao da traži i dobije najbolju tehniku. Pošto se apstinencijom ne dokazuje ništa, a Maks je ionako pridošlica u WSBK-u i Suzukiju, pa ne zaslužuje specijalan status, zaključak bi bio: "Ućuti, vozi i pokaži da zaslužuješ najbolji motor".

S druge strane, ima i onih koji Bijađija potpuno opravdavaju. Njegova probirljivost posledica je želje da ne bude ponovo gubitnik, i sasvim je normalno da traži motor kojim bi mogao do šampionskog naslova. Pošto ga nije dobio, radije će preskočiti sezonu. Sudeći po Foreovim vremenima na testovima, i ne propušta mnogo. Na mašini identičnoj onoj koja je nuđena Maksu, Fabijan Fore u dosadašnjim trkama nije osvojio ni jedan jedini bod, uz mizerne rezultate u kvalifikacijama. S te strane gledano, izgleda da je Bijađi imao dobrih razloga da ostane uzdržan i da je za ono što je ostalo od njegove reputacije i bolje što ne vozi za ovu varijantu Alster Suzuki tima.

U situaciji poput ove, vozač je uvek na meti – neki kažu da je Maks arogantan što je odbio da vozi, a drugi bi ga, da je prihvatio gubitničku kombinaciju, gledali kao očajnika koji se hvata za poslednju slamku spasa.

_________________
I C E M A N
 
La'Magia
~ La Victoria Siempre ~
~ La Victoria Siempre ~



Godine: 38

Datum registracije: 23 Mar 2006
Poruke: 1584
Mesto: * Novi Sad *

serbia.gif
PorukaPostavljena: Sre Apr 19, 2006 8:01 pm    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Max je covek vrlo cudnog karaktera,ali je u pravu,bolje nista ne voziti,nego biti 10 pa srusiti reputaciju.
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Sre Maj 17, 2006 10:15 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

Pedrosa slavio u Kini

Nakon jučerašnjeg osvajanja pol position, Dani Pedrosa danas je uspio doći do svoje prve pobjede u MotoGP-u. On je sukupnim vremenom od 44'07.734 pobjedu odnio ispred svog timskog kolege Nickya Haydena, dok je treći bio Colin Edwards vozač tima Camel Yamaha.

Ovom pobjedom Pedrosa, pokazuje kako je oybiljan kandidat za osvajanje titule svjetskog šampiona, i ako mu je ovo debitantska sezona u "kraljevskoj" klasi. Četvrto mjesto pripalo je Johnu Hopkinsu na Suzukiju dok je peti bio Casey Stoner iz Honda LCR tima. Aktuelni svjetski šampion Valentino Rossi, trku je počeo sa trinaeste pozicije, probijo se do 5 mjesta, ali u 16. krugu odustaje zbog problema sa gumom.

--------


Melandri do pobjede u poslednjem krugu


Marco Melandri na zaslužen i fantastičan način došao je do pobjede u poslednjem krugu u Turskoj na stazi Istanbul Park, gdje je juče vožena treća trka svjetskog MotoGP šampionata. Osim njega, pobjednički podium su popunila još dva vozača Honde, Casey Stoner i Nicky Hayden. Melandri je na samom kraju poslednjeg kruga obišao , vodećeg u tom trenutku, C. Stonera i tako došao do svoje druge uzastopne pobjede u Turskoj. Trku je počeo sa 14 pozicije, imao je dobar start i u samo nekoliko krugova progurao se do grupe vodećih vozača. Sedmostruki svijetski šampion Valentino Rossi trku je počeo sa 11 startne pozicije, a završio je na solidnom četvrtom mjestu. Sledeća MotoGP trka vozi se za 14 dana u Kini.

_________________
I C E M A N
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Pet Maj 26, 2006 8:24 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

25/05/2006 | Izvor: B92, Beta
Rosi ostaje na dva točka


Šampion Moto GP serije Valentino Rosi odbacio je mogućnost da počne da se takmiči u Formuli jedan i rekao da u skorije vreme neće napuštati takmičenje na dva točka.

"Neće biti Formule jedan, bar u skorije vreme. Ostajem pri motorima. Nastaviću da se takmičim u Moto GP seriji još neko vreme", prenosi se u Rosijevom saopštenju.

Rosi je tokom prošle godine često boravio u Ferariju i prošao je seriju testova, čija se težina stalno povećavala.

Ferari čeka odluku sedmostrukog prvaka Mihaela Šumahera da li će nastaviti karijeru i sledeće godine, a mediji su često pominjali da je najpopularniji tim iz serije imao kontakata sa Kimijem Raikonenom iz Meklarena.

Rosi se zahvalio Ferariju na interesovanju i što mu je pružio priliku da se oproba.

"Bilo je to divno iskustvo, sa tehničke i posebno sa ljudske strane. Hvala (predsedniku) Luki di Montezemolu, šefu tima Žanu Totu i celom timu što mi je pružio tako veliku šansu", prenosi se u saopštenju.

"Verujem, medjutim, da moj posao u motociklizmu nije okončan: i dalje imam toliko toga da uradim i nastaviću da se takmičim u Moto GP šampionatu. Nadam se da će Ferari ispuniti svoj cilj, koji je isti kao i moj - osvajanje titule", rekao je vozač Jamahe.

Rosi je pobedio u pet proteklih šampinata u vrhunskoj kategoriji, ali trenutno prolazi kroz najgori start sezone, pošto je osmi posle pet trka.

Ferari je u konkurenciji konstruktora drugi, sa 19 poena zaostatka iz Renoa. Tot je rekao da je svima u timu drago što su mogli da provedu vreme sa Rosijem.

"Bilo nam je zadovoljstvo što smo mu dali šansu da proba Ferarijevo vozilo. Svi koji su radili sa njim bili su zapanjeni njegovom sposobnošću da se prilagodi Formuli jedan, njegovim talentom i njegovom ljubaznošću", rekao je Tot.

_________________
I C E M A N
 
Sascha336
* Vatreni delija *
* Vatreni delija *



Godine: 51

Datum registracije: 06 Dec 2004
Poruke: 39701
Mesto: BEC/Srbija

austria.gif
PorukaPostavljena: Pet Jun 02, 2006 8:27 am    Naslov poruke: Na vrh strane Na dno strane

01/06/2006 | Izvor: B92, eurosport.com
Rosi u Jamahi do 2007. godine

Valentino Rosi ostaje u Moto GP šampionatu još godinu dana. Petostruki uzastopni prvak sveta u kraljevskoj klasi odlučio je da produži ugovor sa ekipom Jamahe i time definitvno otklonio mogućnost odlaska u Formulu 1.

"Prezadovoljni smo jer je Valentino odlučio da nastavi svoji izuzetnu karijeru u Jamahi do 2007. godine. Jamaha i Valentino imaju sjajnu saradnju od 2004. godine. To je izvanredna vest za sve navijače Jamahe, koje iz godine u godinu u jednu porodicu ujedinjuje Valentino", rekao je Izvršni dirketor tima Jamaha Lin Džarvis.

"Veoma sam zadovoljan jer i naredne sezone ostajem u Jamahi. Prethodne dve godine bile su najbolje u mojoj karijeri i zato sam veoma srećan što ostajem u timu. Verujem da sam napravio pravi izbor", izjavio je Valentino Rosi.

_________________
I C E M A N
 
Prikaz poruka:   
Upišite novu temu   Odgovorite na temu    www.domaci.de Forum Indeks -> ~ Sport - Opšte diskusije ~ -> ~ Arhiva - Sport - Opšte diskusije ~ -> Moto GP 2007 (2006) Vreme je podešeno za GMT + 1 sat
Strana 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  sledeća
Strana 1 od 7

 
Pređite u:  
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu
Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu
Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu
Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu
Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu
Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu
Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma





- Burek Forum - Doček Nove 2018. godine - Venčanja, svadbe - Proslave - TipoTravel - Kuda večeras - Anwalt - legal -

Bookmark to: Twitter Bookmark to: Facebook Bookmark to: Digg Bookmark to: Del.icio.us Bookmark to: StumbleUpon