:: |
Autor |
Poruka |
vecadok Prijatelj foruma
|
Godine: 56
Datum registracije: 06 Nov 2003 Poruke: 7276 Mesto: Beograd
|
|
Posle pobede Renaulta u grupi
Konstruktori
1. Reno 176
2. Meklaren Mercedes174
3. Ferari 100
4. Tojota 82
5. Vilijams BMW 4
evo malo priče o mojoj omiljenoj marki automobila
|
_________________ Tražeći sebe naišla sam na tebe...
i potpuno se izgubila!
...ali dobar san će biti lek na dar! |
|
|
|
|
vecadok Prijatelj foruma
|
Godine: 56
Datum registracije: 06 Nov 2003 Poruke: 7276 Mesto: Beograd
|
|
Clio III - više no ikad, mali automobil s profinjenošću velikog
Nakon predstavljanja Modusa 2004. Renault je nastavio obnovu i razvoj vozila iz B segmenta s modelom Clio III. Novi automobil označava početak novog poglavlja priče o modelu Clio, koja je počela 1990. i koja je od tada nastavila letjeti na krilima uspjeha. Treća generacija ovog vodećeg modela na tržištu, ističe se kao novi uzor u svom segmentu. Veći i prostraniji, Clio III stavlja naglasak na užitak u vožnji, zahvaljujući svom dinamičkom upravljanju i visokoj razini udobnosti, te nudi Renaultovo iskustvo na području sigurnosti. Clio III ima duh modela Clio II. Dinamičan, elegantan, prostran, dolazi s profinjenošću puno većeg automobila.
U svim domenama, hvali se karakteristikama dostojnih modela iz više klase, dok istodobno zadržava kompaktan oblik, što je karakteristika njegove kategorije.
Snaga zavođenja
Mekane, senzualne linije Clija III naglašavaju dinamiku automobila i ciljaju na užitak u vožnji. Topla i pažljivo izrađena unutrašnjost može udobno primiti do pet osoba i prema željama kupaca, novi model se može naručiti iz izbora pet različitih izvedbi unutrašnjosti i tri razine opremljenosti.
Izuzetna prostornost i udobnost
S dužinom od 3,99 m, Clio III nije samo veći nego osigurava izuzetan prostor za putnike, kako u trovratnoj tako i u petvratnoj izvedbi. Udobnost putovanja dodatno je naglašena svjetlošću u unutrašnjosti kabine, koja pojačava osjećaj prostornosti do sada neviđen u ovoj kategoriji. Položaj u vožnji i korisnički prihvatljive kontrole lako doprinose da se vozač osjeća izvrsno. Dostupni su razne drugi dodaci udobnosti i sigurnosti, od kojih su neki – uključujući hands-free karticu – potpuno novi u ovom segmentu.
Užitak u vožnji dolazi u prvi plan
Baziran na Renault-Nissanovoj B platformi, Clio III je napravljen za vožnju. Njegov ovjes inspiraciju nalazi u onome od modela Mégane II, dok je upravljanje novog modela zgodno uravnoteženo zbog njegovog velikog međuosovinskog razmaka, širokog razmaka između kotača i niskog centra ravnoteže. Ove osnovne karakteristike nadopunjene su izvrsnom karoserijom automobila.
U vrijeme predstavljanja, Clio III će biti dostupan s izborom benzinskih i dizelskih motora koji odgovaraju Euro 4 normama. Gama benzinskih motora se sastoji od 1.2 16V (75 KS), 1.4 16V (100 KS) i 1.6 16V (110 KS) motora, dok 1.5 dCi dizelski motor dolazi s izborom od tri snage: 70 KS, 85 KS i 105 KS. Popis dostupnih mjenjača za Clio III je jednak onom za model Modus i ta dva modela dijele, prvi put za Renault, robotiziranu mjenjačku kutiju, kojom se upravlja ručicama smještenima iza upravljača.
Elementi akustičke udobnosti, ključnog faktora kad se govori o udobnosti vožnje i kvaliteti putne udobnosti, razrađeni su u automobil na samom početku projekta i to stavlja Clio III na sam vrh njegovog segmenta.
Sigurnost u genima
Cilj Clia III je ostati izvrstan na području sigurnosti stoga on ubire plodove cjelokupnog Renaultovog znanja i vještina na području pasivne i aktivne sigurnosti. Kao i kod prethodnih programa, namjera je dobiti najviše ocjene u Euro NCAP testiranju. Clio III je neutralno uravnotežen, lak za vožnju i hvali se odličnim kočnicama. Standardno se isporučuje s osmom generacijom ABS-a uz koji ide elektronska distribucija kočenja (EBD) i pomoć pri kočenju u slučaju nužde (EBA). Novi automobil je također dostupan s programom elektroničke stabilnosti (ESP) koji uključuje ASR kontrolu proklizavanja, UCL kontrolu podupravljanja i MSR regulaciju okretnog momenta motora.
Zajedno s modusom, Clio III je prvi automobil u svom segmentu koji nudi dodatna zakretna prednja svjeta, kao i xenonska svjetla koja omogućuju duplu dužinu osvjetljavanja, što povećava vidljivost u noćnoj vožnji. Karakteristike pasivne sigurnosti Clia III zadovoljavaju najstrože zahtjeve, što izražava Renaultovu opredijeljenosti i iskustvo u ovoj domeni. Struktura automobila uključuje nekoliko programiranih deformacijskih zona i konstruirana je da zajedno djeluje s opremom za vezivanje putnika, koju predvodi Renaultova treća generacija sustava za vezivanje i zaštitu. To uključuje do osam zračnih jastuka, uključujući dva prednja podesiva zračna jastuka zajedno s ograničivačem opterećenja i dvostrukim zatezačima za prednja sjedala. Clio III također uvodi novi koncept sjedenja za djecu između 6 i 10, koja sjede u sredini stražnje klupe.
Lak i jeftin za korištenje, ekološki prihvatljiv
Clio III olakšava život svojim vlasnicima. Servisni intervali su svakih 30.000 km za modele s benzinskim motorima i svakih 20.000 km za modele s dizelskim motorima. Visoka kvaliteta njegove konstrukcije i proizvodnje osigurava trajnost i niske troškove korištenja. Clio III je osjetljiv na okoliš: otprilike 95% njegove mase se lako reciklira a njegova eko-konstrukcija uzima u obzir nadolazeća ograničenja koja se odnose na korištenje teških metala.
Renault nastavlja obnovu svoje game malih automobila
Renault je jedan od najvažnijih igrača u segmentu malih automobila, strateški segment koji zauzima jednu trećinu europskog tržišta (5 milijuna vozila). S modelima Clio III, Modusom – predstavljenim 2004. – i Twingom, koji nastavljaju biti uspješni, Renault cilja na tržišni udio od 11% u Europi u 2005.
Potpuna obnova Renaultove game malih automobila – koja je počela s Modusom –dovela je do ustanovljenja nove proizvodne strukture koja svakom mjestu proizvodnje (Flins i Bursa, plus Dieppe za Renault Sport inačicu) daje jednu vrstu vozila. Ukupna investicija u program Clio III iznosila je 953 milijuna eura, od koji se 630 milijuna odnosi na investicije u proizvodnju.
|
_________________ Tražeći sebe naišla sam na tebe...
i potpuno se izgubila!
...ali dobar san će biti lek na dar! |
|
|
|
|
vecadok Prijatelj foruma
|
Godine: 56
Datum registracije: 06 Nov 2003 Poruke: 7276 Mesto: Beograd
|
|
kakav lepotan 8)
|
_________________ Tražeći sebe naišla sam na tebe...
i potpuno se izgubila!
...ali dobar san će biti lek na dar! |
|
|
|
|
vecadok Prijatelj foruma
|
Godine: 56
Datum registracije: 06 Nov 2003 Poruke: 7276 Mesto: Beograd
|
|
Renault – europski lider u segmentu malih automobila zahvaljujući Cliu i Modusu
Krajem siječnja 2005., Renault je prodao gotovo 77 000 Renault Modusa u Zapadnoj Europi od njegova lansiranja u rujnu 2004.
Ovaj mali jednovolumen brzo je osvojio prvo mjesto na europskom tržištu, s tržišnim udjelom u segmentu B koji je u siječnju 2005. g. dosegao 5,3%.
Zahvaljujući ovom rezultatu Renault je ojačao svoje mjesto u segmentu. S dva modela, Cliom i Modusom, čiji je ukupni tržišni udio 13,6%, Renault je potvrdio svoje prvo mjesto u Europi u segmentu B, Modus se danas prodaje u devetnaest europskih zemalja, a u travnju ove godine bit će lansiran u Turskoj i Rumunjskoj. Izvan Francuske, Modus se najbolje prodaje u Njemačkoj, Italiji i Velikoj Britaniji.
Najuspješnije se prodaju najbolje opremljene verzije, pa je tako najprodavanija verzija Dynamique, te razine opreme Confort i Luxe. Što se tiče motora, najtraženiji je diesel motor 1,5 dCi 80 KS s common-rail ubrizgavanjem.
U Francuskoj je prodano najviše Modusa, gotovo 39 000, od lansiranja u rujnu 2004.
Sa svoja tri modela Cliom, Modusom i Twingom, Renault je u siječnju 2005. ostvario 11% francuskog tržišta svih marki, te objavio porast od 45% u segmentu malih automobila (A i B) u odnosu na siječanj 2004.
U siječnju 2005, Renault je obogatio svoju ponudu s verzijom visoke game Modus Initiale, koju će tijekom prvog polugodišta nadopuniti diesel motor dCi 77kW (105 KS).
Verzija je namijenjena onima koji će automobil koristiti u poslovne svrhe, a bit će dostupna od ožujka 2005.
|
_________________ Tražeći sebe naišla sam na tebe...
i potpuno se izgubila!
...ali dobar san će biti lek na dar! |
|
|
|
|
vecadok Prijatelj foruma
|
Godine: 56
Datum registracije: 06 Nov 2003 Poruke: 7276 Mesto: Beograd
|
|
Modus, mali Renault s velikim srcem
Renault pomlađuje svoju ponudu predstavljanjem Modusa, koji se, iznad Twinga i Clia, nudi kupcima malih automobila. Modus je "mali auto s velikim srcem", koji uspijeva spojiti izuzetno puno prostora s velikom kompaktnosti. Njegov stil izražava sav šarm malih Renault vozila. S mnoštvom vrlina, Modus nudi inovativne funkcije, vrlo prikladnu opremu, kao i značajnu udobnost i ugodu u vožnji.
Zavodljiv i gostoljubiv
S dužinom od 3 792 mm poput Clia, Modus nudi izuzetno ugodan prostor za tako kompaktno vozilo. Zavodi svojom gostoljubivosti i šarmom, kao i privlačnom i srdačnom osobnošću. Kabina je osmišljena da olakša dostupnost i udobnost prostora. Modus utjelovljuje Renaultovu sposobnost što se tiče udobnosti i unutrašnjosti. Dvije ponude pomičnog krova donose osvjetljenje dostojno Scénica II i doprinose osjećaju udobnosti. Modus preuzima od Mégana II koncept proširene game i nudi značajan odabir ugođaja, motorizacija i opreme.
Posebna osobnost i dizajn
"Od ovog smo vozila htjeli napraviti životnog pomagača za naše kupce i stoga smo ga učinili astucieuse, s novim idejama za više udobnosti i lakšim svakodnevnim korištenjem", naglašava Patrick le Quément, Direktor Industrijskog dizajna.
Modusov dizajn odlikuje se modernim i malicieuse prednjim izgledom s vertikalnom optikom svjetala. Njegov dizajn ima napredno vjetorbransko staklo i tanke linije. Osjećaj fluidnosti pojavljuje se od poklopca motora i linija blatobrana u produžetku nosača vjetrobranskog stakla i rubnika krova. Ovu fluidnost ponovno nailazimo na linijama retrovizora, kvakama vrata i oblim stražnjim svjetlima.
S kotačima affleurantes od 15 ili 16 inča, ovisno o verziji, i naglašenim lukovima, Modusov stil odlikuje se ravnotežom, robusnosti i dinamikom. Značajan razmak između osovina kotača od 2482 mm olakšava pristup u vozilo i doprinosti udobnosti kabine. Identitet marke Renault potvrđuje se u Modusu vertikalnom pozicijom prednjeg loga, umetnutog na mrežu hladnjaka. Otraga je postavljen iznad monograma Modus.
|
_________________ Tražeći sebe naišla sam na tebe...
i potpuno se izgubila!
...ali dobar san će biti lek na dar! |
|
|
|
|
vecadok Prijatelj foruma
|
Godine: 56
Datum registracije: 06 Nov 2003 Poruke: 7276 Mesto: Beograd
|
|
A evo i sličice
|
_________________ Tražeći sebe naišla sam na tebe...
i potpuno se izgubila!
...ali dobar san će biti lek na dar! |
|
|
|
|
vecadok Prijatelj foruma
|
Godine: 56
Datum registracije: 06 Nov 2003 Poruke: 7276 Mesto: Beograd
|
|
...i još jedne
|
_________________ Tražeći sebe naišla sam na tebe...
i potpuno se izgubila!
...ali dobar san će biti lek na dar! |
|
|
|
|
vecadok Prijatelj foruma
|
Godine: 56
Datum registracije: 06 Nov 2003 Poruke: 7276 Mesto: Beograd
|
|
Renault Laguna
Prolećno šminkanje
Na Salonu automobila u Ženevi, Renault je predstavio novu, odnosno osveženu verziju modela Laguna. Primenom nove savremene tehnologije ovaj automobile srednje klase sasvim solidno utvrđuje svoje pozicije pred naletom konkurencije. I ne samo to. U nekim segmentima, pre svega bezbednosnim, postavlja nove standarde, te omogućava više uživanja u vožnji i veći komfor
Laguna je dobila novo lice koje podseća na Megane i ostale članove porodice Renault
Prezentaciju osveženog modela Laguna, Renault je organizovao samo nekoliko dana nakon Salona automobila u Ženevi, u centralnoj Italiji, odnosno široj okolini Rima. Preciznije u provincijama Lazio, Umbria i Toscana. I to sa solidno dugim test rutama kako bi predstavnici medija mogli što bolje da uoče novine na ovom automobilu. Istina, one vizuelno nisu toliko velike i lako uočljive, ali su ipak primetne.
Tako se već na prvi pogled primećuje težnja dizajnera Renaulta da redifinišu prednji deo vozila. Nova Laguna je skraćenim i zaobljenijim poklopcem motora, kao i većim svetlosnim grupama, malo izduženim prema bokovima, te povećanim i vertikalnije postavljenim znakom proizvođača, izgledom sada znatno bliža modelu Megane i ostalim članovima brojne porodice. Izmenjeni su i uvodnici vazduha, kao i hromirani spojevi, tako da prednji deo, u poređenju sa prethodnim modelom izgleda zaista elegantnije. Međutim, tu se priča o izmenama na spoljašnjosti vozila završava, pa slobodno možemo zaključiti da se ovde radi pre o drugačijem šminkanju lica, nego o zatezanu bora ili tzv. faceliftingu...
Novi kvalitetniji materijali uz osetno precizniju završnu obradu
Nov enterijer
Promena u unutrašnjosti vozila ima znatno više. No, ni njih nije odmah lako uočiti iako čovek odmah zapaža drugačiju atmosferu. Poseban akcenat dat je preciznosti završne obrade, te kvalitetu upotrebljenih materijala i svakako novoj instrument tabli. Ergonomija komandi je bitno poboljšana, a kompletno drugačija centralna konzola je mnogo pristupačnija.
Optimalna pozicija za upravljačem se veoma lako pronalazi, jer se sve što je potrebno vozač može lako i brzo podesiti prema svojoj konstituciji. Sedišta obložena kožom u dve boje, u verziji GT modela koji nam je prvo ustupljen na probu, odlično obuhvataju telo. Ceo enterijer deluje veoma elegantno i prijatno. Startovanje motora je izuzetno jednostavno, s obzirom da se ključ-kartica slobodno može zadržati u džepu i nje potrebno njeno postavljanje u za to predviđeno ležište. Inače, nova Laguna, bez obzira na verziju opreme, će se prilikom prilaska osobe koja je poseduje sama otključati, pa vozaču preostaje jedino da pritiskom na dugme START, smešteno desno od upravljača, pokrene motor i otpusti automatsku elektronsku parkirnu kočnicu sa leve strane.
Komande navigaciono-komunikacionog sistema Carminat
Sedišta su dosta izmenjena, a u GT verziji su obložena kožom u dve boje
Dinamična i udobna
A kada se motor pokrene, u verziji GT Lagune, koja je pre svega namenjena onima koji žele, ali i znaju, da uživaju u vožnji, ”oživi” 205 KS. Dakle, u ovom sportskom automobilu za svakodnevnu upotrebu, nalazi se novi turbo agregat zapremine dve litre, razvijen iz modela Megane Sport, sa ukupno 300 Nm obrtnog momenta. On sa lakoćom pokreće ovaj automobil i u kombinaciji sa dobro podešenim sistemom oslanjanja, te točkovima od 17 cola, obezbeđuje odlične performanse. U tome mu dosta pomaže i šestostepeni manuelni menjač, dobro odmerenih prenosnih odnosa sa preciznom ručicom, relativno kratkog hoda.
Bez obzira da li se radi o limuzini ili karavan verziji, Laguna GT, inače za 10 mm niža od ostalih, se odlično ponaša na putu. Elektronika je dosta tolerantna i ESP interveniše tek u slučaju krajnje nužde. Isto se odnosi i na ABS. I sve dok čovek za upravljačem ne postane preterano ambiciozan, automobil dozvoljava prilično oštru vožnju. A ovaj ”prag tolerancije” agresivnosti vozača je kod nove Lagune zaista visok.
Zanimljivo je da nešto tvrđi trim ogibljenja, koji je za sve pomenuto neophodan, ipak nije bitnije narušio komfor. Tako je dobar balans između sportski tvrdog i limuzinski mekanog ostvaren posebnim sistemom stabilizacije i amortizacije između vešanja i karoserije. Neravnine na putu se primećuju, ali značajnijeg neprijatnog doživljaja prilikom prelaska preko njih nema.
Najveći novitet
Prava inovacija koja je u službi povećanja komfora nove Lagune odnosi se na uvođenje potpuno novog navigaciono-komunikacionog sitema Carminat. U osnovi radi se o mutimedijalnom sistemu visoke klase, trenutno jednom od najnaprednijih na tržištu. Prilično je jednostavan za upotrebu i veoma efikasan, te lišava vozače i njegove saputnike briga oko pronalaženja pravog ili najbržeg puta do željene destinacije, omogućava laku i bezbednu komunikaciju, kao i dobru zabavu.
Sistem Carminat je najveći novitet i veliki korak napred jer se ističe mnoštvom funkcija i velikom preciznošću
Ali, krenimo redom. Najpre navigacija. Carminat ima mnogo funkcija, mada je u osnovi dosta jednostavan za rukovanje. Poseban novitet predtavlja mogućnost prepoznavanja glasa prilikom komandovanja navigacionim sistemom i telefonom, te automatski zum prilikom približavanja važnim mestima na kojima dolazi do promena pravca i projektovanje njihove realne slike na displeju, zatim mogućnost paralelnog praćenja tri različite rute, pa panoramsko prikazivanje mape i raskrsnica itd.
Ipak, najvažnije od svega je što ovaj sistem zaista dobro funkcioniše u šta smo imali priliku da se uverimo tokom dva dana. Samo jednom, sistem se ”zakucao”, istina tako da su se i domaćini začudili i odmah nam dali drugo vozilo, ali ni jednom, zaista ni jednom, čak i na najkomplikovanijim raskrsnicama nismo ”promašili” put. Inače, kada smo to namerno uradili, upozorenja su bila prilično diskretna i nenametljiva.
Informacije se prenose do vozača velikom brzinom i Carminat navigaciju odlikuje izuzetna preciznost i ažurnost. Pri svemu tome, moguće je odabrati jedan od sedam svetskih jezika za precizno navođenje u dvadesetijednoj državi i to samo na jednom DVD-u.
|
_________________ Tražeći sebe naišla sam na tebe...
i potpuno se izgubila!
...ali dobar san će biti lek na dar! |
|
|
|
|
vecadok Prijatelj foruma
|
Godine: 56
Datum registracije: 06 Nov 2003 Poruke: 7276 Mesto: Beograd
|
|
Evo kako izgleda nova Renault lepota
|
_________________ Tražeći sebe naišla sam na tebe...
i potpuno se izgubila!
...ali dobar san će biti lek na dar! |
|
|
|
|
vecadok Prijatelj foruma
|
Godine: 56
Datum registracije: 06 Nov 2003 Poruke: 7276 Mesto: Beograd
|
|
Tehnički podaci
Karoserija
Limuzina sa petoro vrata, 5 sedišta, D x Š x V 4580 x 1770 x 1430 mm, međuosovinsko rastojanje 2740 mm, masa praznog vozila 1335 kg, dozvoljena ukupna masa vozila 1985 kg, prtljažnik 430 l.
Prenos snage
Pogon na prednje točkove, manuelni menjač sa šest stepeni prenosa.
Motor
Četvorocilindarski motor, 16 ventila, vodeno hlađenje, turbo punjač, radna zapremina 1998
cm3, maks. snaga 150 kW (205 KS) pri 5000 o/min, maks. obrtni moment 300 Nm pri 3750 o/min.
Donji postroj
Napred McPherson i trouglasta poprečna ramena, pozadi polukruta osovina i spiralne opruge, poprečni stabilizator napred i pozadi, napred samoventilirajući diskovi, pozadi diskovi, pneumatici 205/55 R17.
Performanse
Ubrzanje 0-100 km/h 7,2 s, maks. brzina 235 km/h, prosečna potrošnja 8,5 l/100 km.
Cena sa PDV-om: od 20.000 €
|
_________________ Tražeći sebe naišla sam na tebe...
i potpuno se izgubila!
...ali dobar san će biti lek na dar! |
|
|
|
|
vecadok Prijatelj foruma
|
Godine: 56
Datum registracije: 06 Nov 2003 Poruke: 7276 Mesto: Beograd
|
|
evo joj jedne....
|
_________________ Tražeći sebe naišla sam na tebe...
i potpuno se izgubila!
...ali dobar san će biti lek na dar! |
|
|
|
|
vecadok Prijatelj foruma
|
Godine: 56
Datum registracije: 06 Nov 2003 Poruke: 7276 Mesto: Beograd
|
|
Renault Scenic II
Nije bilo malo onih koji su 1996. godine sumnjičavo vrteli glavom na zamisao Renaulta o porodici od šest automobila na zajedničkoj platformi. Još više je skeptika bilo oko ideje o monovolumenu koji će delimično uskočiti na teren klasičnog karavana i ispuniti potrebe onih koji očekuju više prostora. Srećom po mnoge, Renault je ustrajao u svojoj ideji, plasirao multitalentovani Scenic i napravio dobar posao. Na evropskom, ne malom tržištu u 2002. godini uspeo je da privoli preko 23% kupaca da se odluči upravo za Scenic, a po tom odbije napade Opela i Citroena sa modelima Zafira i Picasso, koji su se pridružili u klasi i te kako konkurentnim vozilima.
Međutim, vreme prolazi i zub vremena je počeo da se oseti. Scenic više nije bio svež, originalan i jedini kao na početku karijere. Osveženje 2000. godine donelo je zanimljivo podmlađivanje, ali novi model je počeo da se sa nestrpljenjem očekuje.
Iz dobre familije
Kao i prvi put Renault se drži proverenog redosleda. Nova familija Megane se pojavila sa hečbekom, a prostrani monovolumen odmah za njom. Već i ovaj podatak je dovoljno indikativan kao reper koliko pažnje Renault poklanja Scenicu, koji plasira na tržište pre limuzinske i karavan verzije Meganea II.
Sa modelom Scenic II se upoznajemo na prezentaciji u Švedskoj koja nam je u ove sparne letnje dane donela i malo osveženja. Nažalost, ćudljiva priroda nam je za malo podarila i previše osveženja, i umesto suncem, upoznajemo Scenic i Švedsku okupane kišom. Srećom, od dva planirana dana za testiranje bar jedan ostaje bez padavina. Sa druge, čisto profesionalne strane, isprobati vozilo po kiši nije uopšte tako loše, osim glavobolja snimatelja i fotografa koji bezuspešno pokušavaju da spasu svoju opremu od vode.
Scenic II je zaista potpuno novo i sveže izdanje. Naravno, korene mehanike i dizajna vuče od novog Meganea. Štaviše moramo dozvoliti da se nekima hrabro dizajn Megane II možda i ne dopada. Međutim, tvrdimo da je drugačijim proporcijama monovolumena i te kako dobro došao.
Scenic ni najmanje ne deluje kombijevski. Pri tom je definitivno osveženje drumova svojim smelim iako ne previše avangardnim linijama.
Kao što se to obično dešava i Scenic II je porastao po svim osnovama. Protegao se na 8 centimetara više, a i međuosovinski razmak je povećan za čitavih 10. Širi je i trag točkova i veći za 70 milimetara napred i 60 pozadi. Već prema ovim podacima, i pre nego što smo uopšte pokrenuli vozilo, za očekivati su bile neke sasvim druge vozne osobine u odnosu na prvi model.
Iako deluju mala, nisu zanemarljiva ni povećanja visine i širine u unutrašnjosti vozila. Iako beležimo da opcija sa staklenim krovom ima 6,8 metara staklenih površina, od čega 1,4 metra pripada vetrobranu, torziona krutost je u odnosu na stari model značajno povećana. Pasivna bezbednost je povećana obimnim ispitivanjima koja su obavljena u zajedničkoj laboratoriji koja pruža usluge Renaultu, Peugeotu i Citroenu.
Novi enterijer
Ako je spoljašnjost bitna za prvi utisak, unutrašnjost je bitna za drugi i u osnovi mnogo dublji. A u Scenicu II ima šta novoga da se vidi. Osim više prostora koji je dobijen ravnijim krovom, mnogo novina ima u njegovoj organizaciji. Ako se analiza započne od armature i instrumentacije, jasna je ideja o centralnoj organizaciji kakvu smo već sretali u modelu Espace. Ručica menjača je podignuta na konzolu, sasvim u trendu parkirna kočnica je pretvorena u električnu i eliminisana je klasična ručica.
Instrument tabla je pretvorena u digitalnu i smeštena u sredinu armature. I opet već u prvom utisku se pitamo zbog čega? Teško da se i jedna do sada pokazala kao dobro rešenje. I u Scenicu smatramo suvišno eksperimentisanje koje je donelo premale i nečitke indikatore. Ekran opcionog navigacionog sistema je duboko zavučen i dobro zasenčen, ali da bi se dohvatile njegove komande vozač se mora dobrano protegnuti. Sitne brojke obrtomera su praktično simbolične, a brzinomer udaljen od pogleda.
Pomalo zbunjujuće su i indikacije temperature motora i količine goriva. Za sada i bar za prvi susret možda je ovo i jedina ozbiljna mana Scenica II. Unutrašnjost je prozračna, svetla i odlično organizovana. Ravni pod je doneo dodatnog prostora, a rekordan rezultat Renault beleži po pitanju prostora za odlaganje. Od pokretnog boksa između prednjih sedišta pa sve do raznoraznih pretinaca boksova i fiokica ima ukupno zapremine čak 91 litar. Zaista dovoljno.
Dobra ogranizacija prostora
Prednja sedišta osim novog oblika imaju i novu poziciju sedenja koja je manje uspravna od prethodnog modela. Sasvim suvisla je i mogućnost udužnog pomeranja boksa između njih, a preklopivi nasloni za ruke su dobrodošli u vožnji otvorenim putem. Zadnja klupa je organizovana iz tri zasebna segmenta, od kojih je srednji uži od bočnih. Ukoliko je potrebno srednje sedište se može ukloniti, a bočna približiti jedno drugom, čime se Scenic pretvara u prostrani četvorosed. Novina u zadnjem redu je i nezavisno pomeranje sedišta po dužini. Naravno, sve moguće opcije preklapanja i obaranja naslona su zadržane, tako da i u novom izdanju Scenic predstavlja vrhunac višenamenske upotrebljivosti. Zapremina prtljažnika varira od 430 do 480 litara u osnovnoj konfiguraciji, a može da poraste i do 2500 litara.
Renault, naravno, ne krije ambicije da kao i sa modelom Megane II postigne vrhunski rezultat u domenu bezbednosti. Osim same konstrukcije karoserije u Scenicu se mogu dobiti i svi trenutno raspoloživi vazdušni jastuci, pojasevi sa predzatezačima i limiterima opterećenja pa sve do MichelinPax pneumatika koji osim što dozvoljavaju vožnju bez vazduha pokazuju i mnogo veći stepen bezbednosti pri bušenju. čak su i brisači iz nove generacije potpuno gumenih, uz mehaniku koja suvozačkom brisaču omogućava brisanje veće površine.
Poznata mehanika
Celokupna mehanika je preuzeta od Meganea II, tako da su prednji točkovi oslonjeni preko subšasije i jednostrukim oscilujućim ramenom i opružnom nogom McPherson tipa. Pozadi Renault ostaje dosledan torzionoj osovini. Novina su četiri kočiona diska u kombinaciji sa svim motorima.
I motorizacija je već poznata iz Meganea II, a kao ”ulazni” agregat se pojavljuje onaj od 1,4 litre benzinac sa 98, pa 1,6 litara i sa 115, te kao najjači, dvolitarski sa 136 konjskih snaga. Od dizela, za početak prodaje su predviđeni motori zapremina 1,5 i 1,9 litara DCi sa 80, odnosno 120 konjskih snaga, pri čemu je snažnijem maksimalni obrtni moment povećan na 300 Nm. Uskoro se kao dodatak očekuje i pojačani 1,5 DCi sa 100 konjskih snaga, dok će se benzinskoj ponudi priključiti i dvolitarski turbo.
Od prenosa, standardni je petostepeni manuelni, u najjače motore sledi šestostepeni koji potiče iz Nissana, a opcija je i četvorostepeni automatik. Iako nismo uspeli da ih isprobamo, Scenic je u novom izdanju opremljen i Xenonskim farovima.
Prvi utisak
Prva vožnja je uvek prva vožnja, pa tako pravi utisci tek slede nakon dugotrajnijih testova. Međutim, prvi utisci, po pravilu, ostaju duboko u sećanju.
A prvi su svakako dobri. Pre svega, Scenic II vozaču pruža znatno sigurniji osećaj. Očigledan je tvrđi trim ogibljenja kome su svakako prijali savršeni švedski drumovi. Preglednost u prednjih 270 stepeni je odlična, što zbog izdašnih staklenih površina, što zbog pozicije sedenja. Međutim, iako manje izražen, ponovo srećemo problem brisača zadnjeg stakla koji je veoma kratak, tako da je i zona brisanja skromna. Buka je uspešno ukroćena kako od vetra tako i od motora, a opcioni stakleni krov zaista može prijati u vožnji lepim krajolikom.
Menjač na svojoj konzoli je na dohvat ruke, ali kratke i iza volana zavučene ručice pokazivača pravca i brisača traže privikavanje. Renault opciono nudi i tempomat i limiter brzine koje smo zbog veoma stroge švedske policije intenzivno koristili. Upravljač je elektroservo pojačan i sasvim zadovoljavajuće preciznosti za jedan kompaktni van.
Kočnice su snažne, a proizvođač tvrdi da su i nakon deset uzastopnih kočenja u stanju da Scenic zaustave sa 100 km/h za manje od 39 metara.
Od pogona smo za prve utiske odabrali dva najjača. Odlični 1,9 DCi se i u Scenicu pokazao kao odlična kombinacija uz šestostepeni agregat, dok je dvolitarski benzinac dobar izbor onih koji očekuju tiši rad ali i veću potrošnju.
Sada već čuvena kartica umesto kontakt-ključa je sazrela i zaista pruža jednostavnu manipulaciju. Ono što definitivno ne oduševljava je instrument tabla koja teško da ima kako estetsko tako i funkcionalno opravdanje.
Na naših 300 pređenih test-kilometara otkrili smo da Scenic ne zamara ni vozača ni putnika. Pravom potrošnjom goriva se nismo mogli pozabaviti, veoma okvirno u odnosu na pokazivanje putnog računara za benzinsku varijantu je oko 9, a za dizel 7 litara na 100 pređenih kilometara. Međutim, prava merenja tek predstoje.
Umesto bilo kakvih čvrstih zaključaka, ostaje veoma povoljan utisak koji je Scenic ostavio na nas. Uz početnu cenu od 11.696 evra, bez carine, biće zanimljiv izbor u segmentu koji raste. Jer, ruku na srce, konkurencija ne spava. Priprema se nova Opel Zafira, Toyota se svojim Verso verzijama dobro kotira, a stižu i novi Focus Cmax, VW Tuaran. Prema tome, budućnost pred modelom Renault Scenic II obećava, ali konkurencija je sve jača...
|
_________________ Tražeći sebe naišla sam na tebe...
i potpuno se izgubila!
...ali dobar san će biti lek na dar! |
|
|
|
|
|
|
Vi ne možete otvarati nove teme u ovom forumu Vi ne možete odgovarati na teme u ovom forumu Vi ne možete menjati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete brisati Vaše poruke u ovom forumu Vi ne možete glasati u anketama u ovom forumu Vi ne možete postavljati fajlove u ovom forumu Vi ne možete preuzeti fajlove sa ovog foruma
|
|